03 jan 2008 21:20
03 jan 2008 22:10
jampie schreef:Kan de band niet gewoon gerepareerd worden ?? Als het gewoon een lekje is, moet dat toch kunnen.
22 jan 2008 2:14
Marcel schreef:lindemans schreef:Devils son schreef:lindemans schreef:N codering heeft relatie met de stijfheid van de zijwangen
Waar dit toch vandaan komt? N-codering is gewoon een "goedkeuring" van Porsche. Ze testen de banden, zijn soms ook bij de ontwikkeling betrokken, en als er iets niet goed is moet het worden aangepast, is het goed, dan is het goed.
(het heeft dus alleen relatie met de stijfheid van de zijwangen omdat dit een onderdeel is van het beoordelen van alle facetten van de band)
Waarom zijn er dan van hetzelfde type band van bv Conti verschillende versies met andere coderingen leverbaar ? Als één identieke band goedkeuring zou hebben van Porsche, Benz en anderen; dan kunnen ze al die coderingen op die ene zelfde band drukken ?
Het feit dat dat niet zo is geef mi aan dat er in de opbouw van de band wel veschillen zijn; en dus ietrs meer dan alleen een OK verklaring voor een standaard band.
Niet noodzakelijkerwijs, het zou kunnen zijn dat Porsche simpelweg een nauwkeurigere inspectie tolerantie wil op zijn banden en deze hier dus aan onderwerpt. Dat wil dan nog niet zeggen dat de banden zonder deze N-codering dan niet zouden voldoen echter de grotere tolerantie kan dit dan niet waarborgen....Dergelijke dingen gebeuren zo vaak bij fabricage...voor speciale toepassingen....
22 jan 2008 10:59
15 feb 2008 14:20
Karrera schreef:De ... N-codering ... geeft aan dat die band afwijkt van de standaard uitvoering ...
15 feb 2008 15:02
Marcel schreef:jampie schreef:Kan de band niet gewoon gerepareerd worden ?? Als het gewoon een lekje is, moet dat toch kunnen.
geloof dat we die discussie hier al eens gevoerd hebben.....technisch kan het maar het schijnt voor velen vooral met het koppie te maken te hebben als ze boven de 200 komen....