Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

30 jan 2008 14:18

de 4S heeft hetzelfde onderstel als de turbo... NIET de 4 (zonder s) waar hier sprake van is, deze heeft het onderstel van de standaard Carrera.
Laatst bijgewerkt door Gert op 30 jan 2008 16:57, in totaal 1 keer bewerkt.

30 jan 2008 16:37

Ik ken deze 996 Carrera 4 van '99 redelijk goed....

Op hoge snelheid in een flauwe bocht zet hij hem ff gevaarlijk weg...rare gewaarwording hoor.

Alles maar dan ook alles gedaan om dit te voorkomen....


off. Dealer - Porsche specialist - bandenspecialist - schokdemperspecialist - verkoper - vorige eigenaar etc. etc.


1 conclusie bleef over..........na aankoop zijn er andere velgen op gegaan, gebruikte imitatie ipv de originele die er noig onder zaten....wellicht zit hier een kleine afwijking in, want goedkoop wil niet zeggen ook goed..misschien de foute ET waarde (staat er niet op) of krom.


Vorige eigenaar (al jaren Porscherijder) had er namelijk geen last van, de Carrera was messcherp bij hem.

Auto is uit het off. circuit de handel in gegaan.


De buurman

turbo

30 jan 2008 23:32

Dinsdag de 996 turbo opgehaald bij de verkoper en voor aankoopkeuring richting Uithoorn gesneld, ben met mijn 996 C4 heus wel wat gewend maar dit slaat echt alles....... wat een ongelooflijke kracht komt er los als je het gas pendaal tot op de bodem toe indrukt... duidelijk verschil in de wegligging !!!
geen probleem in de bochten echt kijhard gaan met dat ding.... geweldige ervaring!!!!!! :D

30 jan 2008 23:37

gaaf. gefeliciteerd! geniet er vooral van :thumleft:

(nou gauw andere velgen eronder en ontdekken dat hij zwabbert boven de 170... :mrgreen: )

31 jan 2008 0:36

wow...hartelijk gefeliciteerd met deze super aanwinst!!! veel plezier ermee 8)

31 jan 2008 8:15

Gefeliciteerd met dit snelle hapje! Meende tijd terug altijd dat de 996 niet zo'n geweldige 911 was, eerste niet lucht-gekoelde en zo (is makkelijk om zo'n mening te vormen ,als je met het model zelf geen rijervaring hebt :oops: ), maar vind vooral de speciale modellen (4s, Turbo, GT3) eigenlijk steeds mooier worden! Lijkt me inderdaad een mooie ervaring, die krachtsexplosie van de Turbo.
Heel veel veilige en smakelijke kilometers toegewenst!!

31 jan 2008 9:49

Inderdaad de 996 Turbos worden wel een erg aantrekkelijk aanbod.
In CH staan te al voor EUR45'000, dat is 993 nivo :shock:

Re: turbo

31 jan 2008 10:10

hapje schreef:Dinsdag de 996 turbo opgehaald bij de verkoper en voor aankoopkeuring richting Uithoorn gesneld, ben met mijn 996 C4 heus wel wat gewend maar dit slaat echt alles....... wat een ongelooflijke kracht komt er los als je het gas pendaal tot op de bodem toe indrukt... duidelijk verschil in de wegligging !!!
geen probleem in de bochten echt kijhard gaan met dat ding.... geweldige ervaring!!!!!! :D


Ik kan het alleen maar beamen, veel plezier :wink:

31 jan 2008 10:11

Zürich schreef:Inderdaad de 996 Turbos worden wel een erg aantrekkelijk aanbod.
In CH staan te al voor EUR45'000, dat is 993 nivo :shock:


Maar daar komt dan nog BPM en BTW bij, en dat is bij bouwjaar 2002 zo`n 20.000,-

31 jan 2008 10:30

Als ik 15 rij ofzo in z'n 1 en ik vloer het gaspedaal, dan voel ik het in mijn kop suizen. Gruwelijk fijn!

Geniet! (het went wel jammer genoeg)

31 jan 2008 23:03

aleh schreef:Als ik 15 rij ofzo in z'n 1 en ik vloer het gaspedaal, dan voel ik het in mijn kop suizen. Gruwelijk fijn!

Geniet! (het went wel jammer genoeg)


Er is altijd nog TechArt T1 = chip = 500 PK :twisted:


voor je gemoedsrust :wink:

31 jan 2008 23:05

aero schreef:
Zürich schreef:Inderdaad de 996 Turbos worden wel een erg aantrekkelijk aanbod.
In CH staan te al voor EUR45'000, dat is 993 nivo :shock:


Maar daar komt dan nog BPM en BTW bij, en dat is bij bouwjaar 2002 zo`n 20.000,-

Niet als je in Zwitserland woont... dan kost hij gewoon 45K.

31 jan 2008 23:22

Volgens mij heeft John eens een draadje gestart over de wegligging van deze auto . :?: :!:


Maar nu hapje een turbo heeft ,
Kan hapje of John de 2 eens vergelijken :?:
Dit vraag ik , omdat ik nog niet zeker ben , m.b.t. mijn toekomst .

31 jan 2008 23:27

jeroenoop schreef:omdat ik nog niet zeker ben , m.b.t. mijn toekomst .

Eigenschap van de toekomst? :wink:

31 jan 2008 23:30

Keuring bij Rob laten doen?
Laatst bijgewerkt door aleh op 31 jan 2008 23:32, in totaal 2 keer bewerkt.

31 jan 2008 23:30

@ jeroenoop: als ik je Porschehistorie bekijk en 'm zou moeten lezen zoals dat gevraagd woord bij die o zo leuke IQ testjes, zou ik met een beetje vrije interpretatie niet uitkomen op een 996 Turbo, maar op een 993 4S van 1995 :wink: Succes met het juk van je onzekerheid (die in je 996 nu niet echt een ontbering is :!: ).

01 feb 2008 0:04

@ HV ik dacht tussen neus en lippen door wat berichten van u gelezen te hebben , en dacht dat het wel o.k. was , maar nu begin ik te twijfelen. :wink:
Als uit IQ testjes,komt dat ik een 993 gaat rijden ,kloppen die testjes niet . :!:
Als een gt3 of turbo niet haalbaar is , dan liever een 3.2 of een ander merk bolide.

01 feb 2008 0:14

jeroenoop schreef:Maar nu hapje een turbo heeft ,
Kan hapje of John de 2 eens vergelijken :?:
Dit vraag ik , omdat ik nog niet zeker ben , m.b.t. mijn toekomst .



Hij heeft zeker nog geen turbo gekocht....de wil is er wel...


Verder heb ik het rapport van Rob Goossens uit Uithoorn goed gelezen, der kwamen nogal wat rake zaken naar boven met de bewuste turbo.

Heeft Rob Goossens goed gedaan die AKK.....het heeft de verliefdheid van Hapje, want dat hebbie als je voor het eerst in een 996 turbo rijdt, laten doen omslaan in serieus achter de oren krabbelen..

01 feb 2008 0:16

996 in snelle uitvoering lijkt me inderdaad hele mooie vervolgstap! Ik keek meer naar de jaartallen (86, 83, 98, ...95?) en de alternerende exclusiviteit; na die 'gewone' 996 zou dan een extra exlusieve 993 kunnen komen, net als de 911 destijds een stapje in exclusiviteit was (in productieaantal in elk geval; wil hier niemand voor het hoofd stoten). Maar leuk om te lezen dat dan de 3.2 voorkeur heeft :wink: Die toekomst ligt dus wel degelijk al aardig vast; wordt dus straks gewoon een 996 TT met 450PK :lol:

01 feb 2008 0:40

Als dit de zelfde man is (in Uithoorn) die ik ken denk ik dat hij veel vestand heeft van porsche's , maar met name oudere porsche's .
Dit weet ik niet zeker , maar zie altijd van die mooie klassiekers buiten staan .

01 feb 2008 0:48

horn schreef:
aero schreef:
Zürich schreef:Inderdaad de 996 Turbos worden wel een erg aantrekkelijk aanbod.
In CH staan te al voor EUR45'000, dat is 993 nivo :shock:


Maar daar komt dan nog BPM en BTW bij, en dat is bij bouwjaar 2002 zo`n 20.000,-

Niet als je in Zwitserland woont... dan kost hij gewoon 45K.


Maar de vergelijking met de 993 gaat dan weer niet op zie je :wink: En dat was de insteek ..

01 feb 2008 1:06

jeroenoop schreef:Als dit de zelfde man is (in Uithoorn) die ik ken denk ik dat hij veel vestand heeft van porsche's , maar met name oudere porsche's .
Dit weet ik niet zeker , maar zie altijd van die mooie klassiekers buiten staan .

Nee, dat is Kraan. De Kwakel.

01 feb 2008 9:27

Rob Goossens is een ZEER goede monteur! En een zeer aardige vent

01 feb 2008 11:29

aleh schreef:Rob Goossens is een ZEER goede monteur! En een zeer aardige vent



Hij had ook behoorlijk wat gevonden op de bewuste Turbo, is ook een ex. A-Point monteur.....dus draait al wat jaartjes mee in de Porschewereld.

01 feb 2008 19:45

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat die zaken zouden kunnen zijn? Kan je daar iets meer over melden?
Plaats een reactie