Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

12 feb 2008 12:46

Erick schreef:Wielklemmen worden al jaren niet meer op Nederlandse auto's geplaatst.

In your dreams: in het centrum wel!

Maar goed: het 'volk' mort even maar accepteert het wel. En de volgende keer stemmen ze weer lekker links.

12 feb 2008 12:56

Wat een idioterie,pakken dus niet alleen mensen met klassieke auto's maar ook degenen die zich geen nieuwere kunnen veroorloven! @drknauf! Ze hebben vast nog wel een guillotine over hier haha! :clown: Even het stof eraf blazen en klaar ben je! :roll:

12 feb 2008 13:10

Met de opbrengst moeten maatregelen betaald worden die de lucht schoner maken, zoals een sloopregeling voor sterk vervuilende auto's,

Jongens, maar er is nog hoop voor jullie :twisted:

12 feb 2008 13:56

Ik heb er geen enkel probleem mee. Blijf ik toch gewoon weg uit Amsterdam? Als iedereen dat gewoon doet, dan is de maatregel snel genoeg weer omgedraaid hoor, want een spookstad, daar heb je natuurlijk ook niets aan.

12 feb 2008 14:00

Hoe zit het met woon-werk verkeer?
Mag dat dan wel of ben je verplicht met het ov te gaan?

12 feb 2008 14:15

drknauf schreef:maarja wij nederlanders zelf zijn zo gek het allemaal te slikken, moeje in frankrijk eens kijken daar gaat de hele boel plat als het volk iets niet zint 8)

Verknoeit een minister het eens enorm en ontstaan er rellen, dan kiezen ze 'm gewoon tot president. Nee, de Fransen zijn goed bezig... :?

12 feb 2008 14:34

Ja met zo'n president zijn we klaar hier! Kleine k*tnapoleon! :salut:

12 feb 2008 14:47

Wimpie77 schreef:Hoe zit het met woon-werk verkeer?
Mag dat dan wel of ben je verplicht met het ov te gaan?

Wat bedoel je met woon-werkverkeer? Binnen de stad? Buiten het feit dat het dan vaak sneller is met OV, is het al jaren de bedoeling dat je daar ook gebruik van maakt, inderdaad.

Wimpie77 schreef:...Kan me niet voorstellen dat dit er door heen komt...

kan ik me ook niet voorstellen. Is toch in principe 'discriminatie'?

hackbox schreef:Olaf, tijd voor een tunnelrun versie 'before 1992' in Amsterdam?

dat klinkt sowieso goed ;-)

Erick schreef:Wielklemmen worden al jaren niet meer op Nederlandse auto's geplaatst.

wel dus. Bovendien hebben wij Duitse auto's ;-)

Maar alle gekheid op een stokje. Het wordt je wel behoorlijk moeilijk gemaakt om een auto te (willen) hebben in Amsterdam. Ten eerste is de wachttijd voor een vergunning +5 jaar (Centrum), is het gebied waar deze vergunning voor geldt maar beperkt (dus daarbuiten ook 5€ / uur, ook als je even bij een winkel moet zijn) en mag je alleen een vergunning aanvragen als je een auto hebt.
Als het idee dat auto's voor 1992 de stad niet meer in mogen er door komt, heb ik een groot probleem. Mijn garage ligt binnen de ring...

Nee ik denk echt niet dat dit gekke plan er door komt, dus maak me (nog) niet echt druk :-)

Betere, lucratievere oplossing: Meer garages bouwen. Vangen ze op nog meer parkeerplaatsen 5 € (of misschien dat ze op overdekt wel 7 € kunnen vragen) en is er eindelijk wat meer plek.

12 feb 2008 15:00

Is zeer waarschijnlijk Amsterdamse versie van een Haags balonnetje.
Eerst een debiel idee lanceren, dan dat idee halveren, iedereen verzucht blij en gaat er dan mee accoord.
M.a.w. er komt gewoon een vignet zoals nu in Duitsland,
daar kom je ook de steden niet meer in zonder te betalen voor een sticker achter je raam groen geel of rood
naar gelang van mate van "vervuiling"

12 feb 2008 15:10

...en hoe zouden ze dat willen controleren?
Bij elke invalsweg een politie-agent?
Of miljoenen-investeren voor toegangspoorten (nog meer oponthoud om de stad in te komen)?

12 feb 2008 15:22

Niet zo moeilijk hoor, RDW gegevens - kenteken naw gegevens,
woon je in Amsterdam, stikkertje kopen. Makkelijk te administratief te controleren. Andere steden zullen dan snel volgen.

Ben je op bezoek, stikkertje kopen bij tankstation, geen stikkertje achter je raam, valt dus op en je heb zo een prent te pakken.

Gaat in op dit moment Duitsland ook zo, en geen klein stikkertje he, nee maatje 45 toeren single :shock:

12 feb 2008 15:26

Misschien is een geinige waterkoker wat voor jullie?? :ass:
Laatst bijgewerkt door aleh op 12 feb 2008 16:22, in totaal 1 keer bewerkt.

12 feb 2008 15:58

Nee dank je: wij rijden liever een echte 8)

Maar inderdaad: ik sta ook net binnen de ring en als ik hem nog verder weg moet zetten dan word ik gek

12 feb 2008 16:05

Ik woon in Amstelveen en werk in Amsterdam...

Echt niet dat ik met het ov ga!

Ik moet eerst mijn zoon naar oppas brengen en dan via bus, metro en benenwagen (die trouwens ook ouder zijn dan 16 jaar) naar mijn werk...

Als het zo ver is koop ik wel een nieuwe 911 GT3 RS! :lol:

12 feb 2008 16:08

aleh schreef:Misschien is een geinig waterkoker wat voor jullie?? :ass:

heb al een Porsche waterkoker ;-)

Afbeelding

12 feb 2008 16:57

MS964 schreef:

Centrum van Amsterdam nog steeds hoor. Maar niet lang meer denk ik als ik de geluiden uit de politiek mag geloven.

idd, anders weet ik niet wat die gele dingen waren die er laatst op mijn golfje waren geplaatst!

Joost

12 feb 2008 17:34

prima idee. lucht moet schoner. wel ontheffing voor artsen natuurlijk.

12 feb 2008 18:28

aleh schreef:Misschien is een geinige waterkoker wat voor jullie?? :ass:

Hmmm heb al een porsche design koffiezet apparaat... je kan het ook overdrijven... (jaja ik snap hem wel ;-))

12 feb 2008 22:48

drknauf schreef:moeje in frankrijk eens kijken daar gaat de hele boel plat als het volk iets niet zint 8)

Ja, want dat is een goede oplossing :bang:

Kijk alsjeblieft niet naar Frankrijk als het gaat om een land besturen zeg... Goeiendag... Maareh, Amsterdam niet meer in als je auto voor 1992 gemaakt is. Mooi excuus om er niet meer te komen toch?

12 feb 2008 23:47

Nou dan moet ik maar ander werk gaan zoeken.. Oh nee het mag nog mijn jubi is ook van eind '93 pfew. Belachelijk toch dit! Stelletje mongolen, knetterbek wordt je er van.

12 feb 2008 23:54

Ik neem aan dat het per jaar "aangepast" wordt.... :wink:

13 feb 2008 0:04

Ja, en wat betekent dat voor de waarde van alle pre '92-ers...... :shock: :wink:

13 feb 2008 0:05

Tsja, gaat ri. Singapore maatregelen. Daar vervalt na 10 jaar gewoon je nummerplaat en kun je niks meer met je auto, dus moet je een nieuwe kopen.

Is eigenlijk wel wat voor te zeggen. Auto's worden gemiddeld veiliger en schoner. Minder opstoppingen door gestrande oude gebakjes en minder auto's op de weg omdat je niet meer met een 20 jaar oude Kadett van 500 euro lekker de weg op kan. Van mij mag het, ga ik gewoon lekker met de 911 het circuit op.

Maar zo'n regel zal er wel niet doorkomen, daar de helft van de PvdA en SP achterban in een meer dan 10 jaar oude auto rijdt! :lol: :wink:

Enne, amsterdam niet meer in met mijn 911, big deal, ga ik met een andere auto of met de tram, of helemaal niet naar Amsterdam, ook geen ramp!
:wink:

13 feb 2008 0:11

Als dit hele idee (ooit) in AMS doorgang gaat krijgen, zullen de andere grote steden vanzelf (al dan niet tegelijkertijd) volgen :shock:

13 feb 2008 0:14

Als je er straks bijna nergens meer mee kan rijden zal dat wel wat met de prijzen van de oudere modellen doen, bijna onverkoopbaar straks....
Nee hoor, het is erg genoeg.
De auto's zijn (volgens de overheid) de schuld van al het slechte in deze wereld, ondertussen melken ze het maximaal uit.
Plaats een reactie