Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

29 feb 2008 16:04

EriC4C schreef:
Marco schreef:..... voor mij een c2 dus 8)

Volgens mij een C1. ;)

Een C2 is prima ..... voor degene die 'm vooral hebben gekocht om te poetsen, (binnen) te stallen en er sporadisch mee te gaan rijden als het maar niet regent. Zoals velen hier. :lol:
Voor mij een C4 dus. 8)


Tuurlijk, jij koopt een C4 cabrio om dan in de regen te gaan rijden :roll:


Ik denk dat de keuze sterk afhankelijk is van het model (964 of vroeger tov 997 is een wereld van verschil) en van de streek waar je woont.

Ik dacht ook dat slechts een 4 de nodige zekerheid zou geven, maar na een 7000 km in de 997 2S weet ik dat ik nooit nog een 4 koop, want overbodig. Ook de 2 heeft zoveel grip dat je werkelijk al in zeer extreme omstandigheden te hard moet gaan om dan hulp te krijgen van het 4WDsysteem.

Anders gezegd : de 997 2S plakt nog beter op de weg dan mijn vorige 996 4S :wink:

29 feb 2008 17:14

Carrera4s bijna twee maanden en een pagina vol berichten verder \":roll:\" schreef:
EriC4C schreef:Een C2 is prima ..... voor degene die 'm vooral hebben gekocht om te poetsen, (binnen) te stallen en er sporadisch mee te gaan rijden als het maar niet regent. Zoals velen hier. :lol:
Voor mij een C4 dus. 8)

Tuurlijk, jij koopt een C4 cabrio om dan in de regen te gaan rijden :roll:

Nee, maar wel om er iedere dag mee te kunnen genieten en ik zal 'm er ook zeker niet om laten staan in voorkomende gevallen (regen, sneeuw, pekel, .....). 8)


Carrera4s schreef:Ik denk dat de keuze sterk afhankelijk is van het model (964 of vroeger tov 997 is een wereld van verschil) .....

Ik dacht ook dat slechts een 4 de nodige zekerheid zou geven, maar na een 7000 km in de 997 2S weet ik dat ik nooit nog een 4 koop, want overbodig. Ook de 2 heeft zoveel grip dat je werkelijk al in zeer extreme omstandigheden te hard moet gaan om dan hulp te krijgen van het 4WDsysteem.

Mee eens :salut:, maar om in dat geval nog over een "pure" C2 (t.o.v. een C4) te spreken :roll: .

29 feb 2008 17:56

Mijn ouwe meuk 3.2 is enig en dagelijks vervoer.
Maar ja, ik kan dan ook een beetje sturen. :P

29 feb 2008 18:02

ik ook :bounce:
heb sinds kort zelfs mijn racelicentie

29 feb 2008 18:16

"Hoogmoed ....." :wink: :mrgreen:

29 feb 2008 18:18

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
heb mijn leergeld al betaald (met de beemer) :wink:

29 feb 2008 18:26

Ik begrijp die discussies niet zo over C2/C4 en handgeschakeld/ tiptronic.

Bij mijn weten, maar correct me if i'm wrong, zijn de AWD en tiptronic te omzeilen; AWD kan je uitzetten, en met een tip kan je ook 'schakelen' echter zonder koppeling. Maar het werkt natuurlijk allemaal net even anders...

Er is wel een andere reden waarom ik geen 964 tiptronic wil, en dat is het gemis van de vijfde versnelling! maar dat is offtopic.
Laatst bijgewerkt door turbocruiser op 22 maart 2008 12:17, in totaal 1 keer bewerkt.

29 feb 2008 18:30

het gaat hier niet om argumenten, het gaat hier om de discussie :wink:

29 feb 2008 18:32

OOOOH oke dan...

C2

8)

29 feb 2008 18:43

C4? :shock: Ferdinand draait zich om in z'n graf! :wink:

29 feb 2008 18:43

@Turbocruiser: AWD is bij een P. niet uit te schakelen.

Een TIP kan je wel met de hand schakelen, maar dat wordt weer een héél ander draadje :!: :twisted: :wink:

29 feb 2008 18:45

Ah dan zat ik fout... maar gelukkig heb ik er ook geen last van...

maar bedankt voor de info. :wink:

29 feb 2008 18:47

EriC4C schreef:Mee eens :salut:, maar om in dat geval nog over een "pure" C2 (t.o.v. een C4) te spreken :roll: .


En waarom niet ? Hetgeen ik schreef betreft de pure mechanische grip van de 997, en niet de door rijhulpsystemen in het gareel gehouden grip.

Ik krijg het PSM maar in werking als ik op kletsnat wegdek (bewust) te vroeg op het gas ga in een bocht.

En als het geen pure C2 meer is, wat dan gezegd van de huidige C4 ? Want je moet de vergelijking op hetzelfde niveau behouden.

Ik bedoel maar, met een 996 of 997 (want ik heb geen ervaring met andere modellen) hoef je heus geen 4WD om dag in dag uit veilig je Porsche te gebruiken hoor, dus dat argument pro C4 komt tegenwoordig helemaal te vervallen.

Rij je trouwens even hard als de omstandigheden niet ideaal zijn (vb regen, ijzel, ...) tov wanneer het droog is ? :wink:

29 feb 2008 18:49

Dus als ik het goed begrijp is een 964 C2 of 993 C2 niet veilig genoeg om woonwerk-afstanden mee af te leggen?

29 feb 2008 18:52

turbocruiser schreef:Er is wel een andere reden waarom ik geen tiptronic wil, en dat is het gemis van de vijfde versnelling! maar dat is offtopic.


Tis wel ff zoeken natuurlijk , maar hij zit er wel :mrgreen:

29 feb 2008 18:55

nee niet goed begrepen.

29 feb 2008 19:14

Zeker zo'n waterkoker?? :twisted:

29 feb 2008 19:36

C2

29 feb 2008 20:18

Draai die dop maar eens los bij een warm blokje :twisted: :wink:

29 feb 2008 20:23

Zouden we 't hier over 10 jaar nog over hebben?

Ben bang van wel... :twisted: :wink:

29 feb 2008 20:34

Als we maar gelukkig zijn met de auto die we hebben toch? :lol: Ieder zijn eigen smaak en voorkeur,als we allemaal hetzelfde hadden, was het ook niet leuk!

29 feb 2008 21:14

Daarom, alles puur goed bedoeld provocatief onderhoudend en toch met een kern van waarheid;

"Modern" kan nogal saai zijn voor sommigen. Persoonlijk rijd ik door de week al een "moderne" auto, dus in het weekend mag het best wat spannender. Zo is voor mij ook het verschil tussen C2 en C4.

:wink: :wink: :wink:

29 feb 2008 21:24

Mijn specialist zei me ooit dat ik bij mijn rijstijl (hoogstzelden circuit, funauto bij droog en regen, 10K km per jaar) het verschil tussen een (964) C2 en C4 hoogstwaarschijnlijk nooit ging merken. Je schijnt met een C4 iets verder te kunnen gaan dan met een C2, maar als een C4 gaat glijden doe je ook echt niks meer. Ben met mijn eerste C4 ooit op 27 december bij de afslag Leusden van de A28 (scherp bochtje rechts) vrolijk gaan glijden in een sneeuwbui en kon helaas erg weinig. So much voor mijn onterechte veiligheidsgevoel in een C4 in de sneeuw. Het is dus geen Range Rover!

Voor dagelijks gebruik is een C2 volgens mij ook zeer goed te doen. Je hebt alleen een auto onder je kont van 200+ pk (sommige heel veel meer +) en daar hoort bij natte wegen een wat linker gedrag bij. Als je daar rekening mee houdt, is het best te doen. En uitglijers zijn er altijd. Ken ook mensen die een C4 bij droog weer achteruit een slootje in reden... :twisted:

Verder is een tiptronic lekker bij dagelijks gebruik. Maar als funauto miste ik in mijn 2e 964 destijds de lol van het zelf schakelen. Ook het feit dat hij geen 5 had en de 1 nooit gebruikte maakt me niet heel blij. Voor mij dus geen 964 tip meer. Maar ieder z'n meuk. En uiteraard is een 964 tiptronic bak niet te vergelijken met een 997 tip. :!:

En al blijft het leuk om de eeuwige C2 en C4 discussies te lezen en de tiptronic voor- en tegenstanders met elkaar in de clinch te zien gaan hier, ik verbaas me er altijd weer over hoe die discussies langzaamaan een steeds grimmiger en betweteriger karakter krijgen met argumenten als 'een C4 is véél duurder in onderhoud' 'een tiptronic bak is veel robuuster en onderhoudsongevoeliger' etc etc.

Laat mensen toch lekker zelf kiezen wat ze willen... :?

29 feb 2008 21:30

bij een "informed choice" geen bezwaar. maar mensen zijn vaak dom en komen dan thuis met een vette 4wd. :mrgreen:

29 feb 2008 21:32

:cheesy: :^:

horn - vette 4wd :bang:
Plaats een reactie