Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

13 jan 2007 19:17

Me too. 31 december overtreding (2x) en op 12 en 13 januari de prent thuisgestuurd.

04 maart 2008 19:09

Zijn de controles permanent of periodiek?
Ik ben ook die 80 borden doorgereden (mss te snel :? ) ,wist niet dat het trajectcontrole was maar iedereen ging verdacht traag 80...

04 maart 2008 19:20

De trajectcontroles zijn permanent, Steve, dus stamp ze in je hoofd :lol:

trajectcontrole in nederland

04 maart 2008 22:45

heb op youtube een filmpje gezien van jort kelder die zegt""als je met een porsche met inklapbare spoiler een trajectmeeting inrydt en je klapt hem voor het einde van de meting weer uit dan denkt de computer dat dit 2 verschillende voertuigen zijn"" . Iemand ervaring hiermee? zou wel 8) zijn

04 maart 2008 23:03

... volgens mij kan je rijdend je spoiler niet inklappen :wink:

Systeem herkent inderdaad de vorm van 'n voertuig - maar dat heeft meer te maken met auto's+aanhangers en vrachtwagens :idea:

04 maart 2008 23:07

Volgens mij staan ze allemaal in de TomTom die trajectcontroles. 'T is natuurlijk geen gezicht zo'n ding in de P. maar het werkt wel.

04 maart 2008 23:17

Heb je toch helemaal niet nodig ...

Afbeelding

... die staan overal waar TC's zijn :wink:

05 maart 2008 8:49

dit soort Info geeft de overheid je toch gewoon in het openbaar?

www.trajectcontrole.nl
(leuker kunnen we het niet maken..)

Re: trajectcontrole in nederland

05 maart 2008 8:57

olaf964 schreef:met een porsche met inklapbare spoiler een trajectmeeting inrydt en je klapt hem voor het einde van de meting weer uit dan denkt de computer dat dit 2 verschillende voertuigen zijn"...

Las eerder iets over het rijden op de lijn tussen 2 rijstroken, zou de meting ook onmogelijk maken. :shock: ?
Geloof dat als je er dwars doorheen gaat de meting moeilijk is :mrgreen:

Re: trajectcontrole in nederland

05 maart 2008 10:45

LeOH schreef:Las eerder iets over het rijden op de lijn tussen 2 rijstroken, zou de meting ook onmogelijk maken. :shock: ?


Ik ben 'n aantal jaren geleden bij het bedrijf geweest dat dit systeem heeft ontwikkelt ... en geloof ook niet dat die truuk gaat werken :|

't is 'n redelijk slim systeem dat vorm en lengte van het voertuig (of de combinatie) herkent - en ook (nog 'ns) in staat is om het kenteken te digitaliseren ...

Persoonlijk vind ik de TC's de meest "eerlijke vorm" van controle ..


... jammergenoeg zijn de TC's in NL zo kort, dat je niet halverwege even 'n espresso kunt gaan drinken :wink:

05 maart 2008 14:45

Je hebt ook om de vijf voeten een op/afrit... :lol:

05 maart 2008 16:08

... en dat is over het algemeen waar 'n TC begint of eindigt :?

05 maart 2008 16:18

hoe werkt die TC nu eigenlijk?...is het een gemiddelde snelheid over een bepaalde lengte die je niet mag overschreiden? Dus gem. 80 = OK...in het begin 70, dan een stukje aan 90km/u => ....gemiddelde =< 80km/u en het is ook goed.

Klopt het wat ik zeg?

05 maart 2008 16:24

Ja - klopt ... gaat puur op tijd tussen de eerste "scan" en de tweede "scan" ...


Beetje hetzelfde syteem dat men in Frankrijk en Italie hanteerd bij de tolwegen - daar heb je dan (gelukkig) de mogelijkheid om tussendoor te stoppen voor 'n kopje koffie ...

05 maart 2008 16:34

Olaf, in Frankrijk is het toch niet permanent controle aan de tolwegen? Allez ik hoor toch vaak mensen/kennissen die tegen redelijk hoge snelheid terugkomen zonder te stoppen en noch zijn tegengehouden noch een papiertje in de bus krijgen...

05 maart 2008 16:43

Ik heb het zelf ook nog niet ervaren - maar 't schijnt dat de tijd van uitgifte van de ticket en de tijd van inleveren van de ticket bekeken wordt ...

Zelf stop ik meestal halverwege om te eten ;)

05 maart 2008 16:44

Hier kun je er meer over lezen, Steve

http://www.om.nl/dossier/verkeer/_verke ... ten/20997/

05 maart 2008 16:58

Marcel bedankt, we weten al meer :D ben er natuurlijk niet geruster in geworden. Maar we weten het voor volgende keer. Tis een slim systeem maar uit de tekst versta ik toch dat het niet altijd in werking is.

05 maart 2008 17:14

@Olaf964: Daarover is hier op het forum al eerder een hele discussie geweest. Kan echter zo snel niet terugvinden wanneer.

05 maart 2008 17:35

't zal wel geveegd zijn met 'n eerder lente-schoonmaak :?

Hier iig het besproken Yort-Tube-Filmpje :wink:

05 maart 2008 22:08

in frankrijk vaak verhalen over gehoord. nog nooit iemand gesproken bij wie de tijden bij in- en uitgang peage zijn vergeleken en die vervolgens daarop een bekeuring heeft gekregen. hoewel het heel simpel zou moeten zijn, wordt het volgens mij niet gedaan tot op heden.


Wel idd geflitst of gelaserd op de peage en aangepakt bij het uitrijden.

05 maart 2008 22:14

sandwich monkey.

05 maart 2008 22:42

Marcel B. schreef:De trajectcontroles zijn permanent, Steve, dus stamp ze in je hoofd :lol:


Niet per definitie. De provincie Flevoland heeft een mobiele traject controle. Ik zie ze de laatste tijd niet meer maar tot zomer vorig jaar regelmatig op de A6 en N wegen in Flevoland zien staan.


Nog één. Op de A27 tussen Utrecht en Everdingen komt een variable traject controle. Die gaat mee met het wel of niet beschikbaar zijn van de spitsstrook dus 80 of 100 km/uur

05 maart 2008 22:45

maurice schreef:Die gaat mee met het wel of niet beschikbaar zijn van de spitsstrook dus 80 of 100 km/uur


... volgens mij passen de huidige TC's zich aan, gelijk de snelheid die opde matrixborden staat ..

Re: trajectcontrole in nederland

06 maart 2008 1:32

olaf964 schreef:heb op youtube een filmpje gezien van jort kelder die zegt""als je met een porsche met inklapbare spoiler een trajectmeeting inrydt en je klapt hem voor het einde van de meting weer uit dan denkt de computer dat dit 2 verschillende voertuigen zijn"" . Iemand ervaring hiermee? zou wel 8) zijn


Is al vaker ter sprake gekomen hier. Zie bv

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=7644&highlight=trajectcontrole+spoiler

Edit: ik zie dat Wdepundert dezelfde opmerking maakte. Maar ik heb een van de draadjes nog gevonden. :wink:
Plaats een reactie