09 maart 2008 12:20
09 maart 2008 12:28
09 maart 2008 13:21
09 maart 2008 13:44
09 maart 2008 14:54
Denniz C2 schreef:46% denkt 911 ??? Hebben de heren nooit iets anders gereden??
09 maart 2008 14:56
911 46% [ 29 ]
912 1% [ 1 ]
914 3% [ 2 ]
924 4% [ 3 ]
944 11% [ 7 ]
956 17% [ 11 ]
968 14% [ 9 ]
356 1% [ 1 ]
09 maart 2008 15:04
09 maart 2008 15:08
09 maart 2008 15:38
09 maart 2008 17:30
09 maart 2008 18:02
Jurgen schreef:Diezelfde 928 komt vanmiddag op Discovery bij Wheeler Dealers ...
09 maart 2008 18:15
Jeroen914 schreef:Oh ja... als je toch aan het googlen bent, zoek nog even de resultaten van LeMans uit 1970 op
09 maart 2008 18:25
Retep968 schreef:Met wegligging heeft dit alles m.i. niet zoveel te maken.
09 maart 2008 21:28
09 maart 2008 22:18
09 maart 2008 22:28
Godspeed schreef:Filmpje doet me een beetje aan dit denken:
http://www.youtube.com/watch?v=jQOnOXXc-ps
Zie je wat een verschillen je krijgt met gelijkwaardige wagens indien de piloten niet aan elkaar gewaagd zijn.
Op zolder heb ik een tijdje terug CRXjes van 150pk een 996 GT3 MKI zien losrijden. Het hangt allemaal van de bestuurder af, maar met gelijkwaardige bestuurders heeft de 914 in mijn ogen geen schijn van kans. En indien wel ga ik FIA GT rijden met een 914-6 en die Maserati MC12's poepie laten ruiken...
09 maart 2008 22:55
09 maart 2008 22:56
09 maart 2008 22:59
09 maart 2008 23:07
Porsche 914 (1969-1975)
In september 1969 wordt de VW-Porsche 914 onthuld. De middenmotor sportwagen 914 is ontstaan uit het samenwerkingsverband tussen Volkswagen en Porsche en komt in twee uitvoeringen op de markt: als 914, met de 1.679 cc viercilinder boxer met injectie uit de VW 411 E (80 pk) en als 914/6, met 1.991 cc zescilinder boxer uit de Porsche 911 T (110 pk).
Volkswagen kan wel een image-booster gebruiken en bij Porsche is na het verscheiden van de viercilinder 912 een instapmodel meer dan welkom. Carrosseriebouwer Karmann verzorgt de gehele productie van de 914, maar voor de 914/6 wordt uitsluitend de carrosserie gebouwd en aan Porsche geleverd om daar verder te worden afgebouwd. De 914’s hebben een uitneembaar middenste dakdeel en een forse rolbeugel à la 911 Targa. De 914/6 heeft een completere uitrusting en is flink duurder dan de uitvoering met VW-motor. Door het middenmotor-concept is er voor een sportwagen veel bagageruimte voor- en achterin.
De 914/6 loopt 201 km/h en sprint van 0 naar 100 in 9,9 seconden (914: 177 km/h en 13 s). Door de hoge prijs wordt de 914/6 niet veel verkocht en eind 1972 wordt deze vervangen door een goedkopere uitvoering met tweeliter VW-motor. De 1,7-liter VW-motor wordt dan vervangen door een 1,8-liter krachtbron. In 1975 maakt de 914 plaats voor de 924, na 119.000 gebouwde exemplaren.
09 maart 2008 23:11
09 maart 2008 23:19
09 maart 2008 23:25
12 maart 2008 3:23
12 maart 2008 10:28