Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

beste wegligging ???

911
32
37%
912
1
1%
914
3
3%
924
3
3%
944
11
13%
956
15
17%
968
18
21%
356
3
3%
 
Totaal aantal stemmen : 86

09 maart 2008 12:20

Filmpje doet me een beetje aan dit denken:
http://www.youtube.com/watch?v=jQOnOXXc-ps
Zie je wat een verschillen je krijgt met gelijkwaardige wagens indien de piloten niet aan elkaar gewaagd zijn.
Op zolder heb ik een tijdje terug CRXjes van 150pk een 996 GT3 MKI zien losrijden :roll: . Het hangt allemaal van de bestuurder af, maar met gelijkwaardige bestuurders heeft de 914 in mijn ogen geen schijn van kans. En indien wel ga ik FIA GT rijden met een 914-6 en die Maserati MC12's poepie laten ruiken...

09 maart 2008 12:28

46% denkt 911 ??? Hebben de heren nooit iets anders gereden?? :?

09 maart 2008 13:21

Geen kunst, kijk maar :pale:

http://video.google.nl/videoplay?docid=3201802646463591196&q=vw+beetle+vs&total=244&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=4

09 maart 2008 13:44

Heeft ernstig weinig met wegligging te maken he mike!

09 maart 2008 14:54

Denniz C2 schreef:46% denkt 911 ??? Hebben de heren nooit iets anders gereden?? :?


Ook een zinlose poll dit, ten eerste is zo`n beetje 80% hier 911 rijder dus is de uitkomst totaal onverrassend en ten 2e hoeveel daarvan hebben er wel eens in wat anders gereden, laat staan in alle genoemde types? :?

09 maart 2008 14:56

911 46% [ 29 ]
912 1% [ 1 ]
914 3% [ 2 ]
924 4% [ 3 ]
944 11% [ 7 ]
956 17% [ 11 ]
968 14% [ 9 ]
356 1% [ 1 ]


Wat een geweldig stukje egotripperij, deze uitslag :cheesy:

09 maart 2008 15:04

Wss. met opzet Boxster en Cayman er niet bij gezet... 8)

09 maart 2008 15:08

:thumleft: En de onvolprezen 928 gemakshalve ook maar niet....... :oops:

09 maart 2008 15:38

Diezelfde 928 komt vanmiddag op Discovery bij Wheeler Dealers ...

09 maart 2008 17:30

hmmm nou verwacht ik ook niet dat een 928 zo'n goede wegligging heeft :D
Ik gok op een 968 :!:

09 maart 2008 18:02

Jurgen schreef:Diezelfde 928 komt vanmiddag op Discovery bij Wheeler Dealers ...



vreemd de teller staat op 48 miles
en de dagteller op 41 hebben ze niks over gezegd :roll:


robert

09 maart 2008 18:15

Jeroen914 schreef:Oh ja... als je toch aan het googlen bent, zoek nog even de resultaten van LeMans uit 1970 op 8)


Heb ik gedaan:

6e plaats overall voor Etablissement Sonauto (F) in een Porsche 914/6 GT en 1e plaats in de GT klasse 'up to 2000cc'.

Dit lijkt fantastisch, totdat je weet dat van de 51 gestarte equipes, er maar 7 (!) zijn opgenomen in de einduitslag. :shock:

De 914/6 was hiervan de voorlaatste, en had maar 1 tegenstander in de einduitslag van de GT klasse tot 2 liter: een Porsche 911 S....

Denk dat Le Mans 1970 meer zegt over het goed naleven van de reglementen, het risicoloos naar de eindstreep rijden van de coureurs, een beetje geluk, en de betrouwbaarheid van Porsche in het algemeen.

Van de 7 gekwalificeerde auto's zijn 5 een Porsche (917, 908, 911 en ja, 914/6 GT) en 2 een Ferrari (512).

Maar of je hieruit kunt concluderen dat de 914 de beste wegligging van alle Porsche's heeft? :roll:

09 maart 2008 18:25

Retep968 schreef:Met wegligging heeft dit alles m.i. niet zoveel te maken. :roll:

sure... zo lust ik er nog wel een paar :bang:
check dan nog effe welke auto er in de 2L klasse wereld kampioen is geworden dat jaar :idea:

kom nou eens met ECHTE argumenten :?:

09 maart 2008 21:28

Echte argumenten?

OK: Le Mans 1970 werd verreden in de regen. Dit is meestal in het nadeel van de auto's met veel vermogen, zoals hier de 908, 917 en 512.

En in het voordeel van auto's die het meer van hun wegligging dan hun vermogen moeten hebben, zoals hier de 914/6 GT en 911 S.

Was de 914/6 GT inderdaad de Porsche met de betere wegligging geweest, dan had hij op grond van die natte baan meer dan alleen die eenzame 911 achter zich moeten laten.

De 914/6 GT heeft toen echter geen auto's van een hogere klasse kunnen verslaan...

09 maart 2008 22:18

volgens mij heeft de 928 een verbluffend weggedrag, maar die staat er (bewust) ni tussen ? :wink:

09 maart 2008 22:28

Godspeed schreef:Filmpje doet me een beetje aan dit denken:
http://www.youtube.com/watch?v=jQOnOXXc-ps
Zie je wat een verschillen je krijgt met gelijkwaardige wagens indien de piloten niet aan elkaar gewaagd zijn.
Op zolder heb ik een tijdje terug CRXjes van 150pk een 996 GT3 MKI zien losrijden :roll: . Het hangt allemaal van de bestuurder af, maar met gelijkwaardige bestuurders heeft de 914 in mijn ogen geen schijn van kans. En indien wel ga ik FIA GT rijden met een 914-6 en die Maserati MC12's poepie laten ruiken...


Das J.P. Montoya in de lotus... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

09 maart 2008 22:55

Had geen zin om 4 pagina's door te lezen, maar misschien is het ook geen verkeerd idee om de 911'jes uit te splitsen.

Een 996 of 997 heeft toch echt een andere wegligging dan een 964 of 993, 2WD / 4WD, enz.. appels en peren verhaal dus..

Ik stem voor de 356, kan ik de score % het meest beinvloeden... :P

09 maart 2008 22:56

@Horn: dat ik er oud uit zie ok, maar hoe kan jij nou weten dat ik over tien jaar opa ben... volgens mij kijk je teveel sbs6 :lol: :lol: :lol:

09 maart 2008 22:59

Lol marcel, je neemt dit allemaal toch niet te serieus he...
Er is na ruim 40 jaar maar 1 type 911, de 996gt3mk1
HAHAHAHA

09 maart 2008 23:07

Ik blijf het wel vermakelijk vinden om te zien dat iemand meer dan 35 jaar oude techniek blijft verdedigen... ben me daarom wat meer gaan inlezen in de 914 en wat blijkt nou.... dat ding heeft helemaal geen porsche carosserie :mrgreen:

Porsche 914 (1969-1975)

In september 1969 wordt de VW-Porsche 914 onthuld. De middenmotor sportwagen 914 is ontstaan uit het samenwerkingsverband tussen Volkswagen en Porsche en komt in twee uitvoeringen op de markt: als 914, met de 1.679 cc viercilinder boxer met injectie uit de VW 411 E (80 pk) en als 914/6, met 1.991 cc zescilinder boxer uit de Porsche 911 T (110 pk).
Volkswagen kan wel een image-booster gebruiken en bij Porsche is na het verscheiden van de viercilinder 912 een instapmodel meer dan welkom. Carrosseriebouwer Karmann verzorgt de gehele productie van de 914, maar voor de 914/6 wordt uitsluitend de carrosserie gebouwd en aan Porsche geleverd om daar verder te worden afgebouwd. De 914’s hebben een uitneembaar middenste dakdeel en een forse rolbeugel à la 911 Targa. De 914/6 heeft een completere uitrusting en is flink duurder dan de uitvoering met VW-motor. Door het middenmotor-concept is er voor een sportwagen veel bagageruimte voor- en achterin.
De 914/6 loopt 201 km/h en sprint van 0 naar 100 in 9,9 seconden (914: 177 km/h en 13 s). Door de hoge prijs wordt de 914/6 niet veel verkocht en eind 1972 wordt deze vervangen door een goedkopere uitvoering met tweeliter VW-motor. De 1,7-liter VW-motor wordt dan vervangen door een 1,8-liter krachtbron. In 1975 maakt de 914 plaats voor de 924, na 119.000 gebouwde exemplaren.

09 maart 2008 23:11

zoals heel veel andere porsches :idea:
grote kans dat die van jou ook niet bij porsche vandaan komt ;)

09 maart 2008 23:19

Ik moet je het antwoord schuldig blijven... naar wat ik heb begrepen komen de '97er boxsters nog wel uit Duitsland, maar of dat wil zeggen dat hij daar geproduceert is of alleen in elkaar gezet.... geen idee :D

09 maart 2008 23:25

Kwestie van nog een keertje inlezen dan weet je het. :P

12 maart 2008 3:23

oh yeah... there's more where that came from 8)
let op de GT3 Cup :shock:
en dat voor een ruim 30 jaar oude nieteenseenechteporsche
Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=cQ12YKYQxIo

12 maart 2008 10:28

Cool filmpje! :thumleft:
Plaats een reactie