Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

03 apr 2008 22:00

MichM3 schreef:moderne diesels gaan er inderdaad stevig vandoor...zeker in start/stop verkeer en de stad ben je veel makkelijker af met je mazoutketel dan met een (ouwe) 964. )


Ik ben met mijn 10 tonner in centrum Brussel sneller dan een porsche :!: :?:

04 apr 2008 7:43

Gisteren ook in Brussel gereden toevallig, daar rijd mijns inziens het verkeer inderdaad echt niet door :evil: . Het gemiddelde stoplicht lijkt er afgesteld te staan op het doorlaten van een auto of 3, 4, maar door de drukte van het restverkeer lukt zelfs dat op veel punten niet. Dus Jeroenoop, wellicht heb je hier inderdaad gelijk :wink: .

05 apr 2008 22:36

De reden waarom ik een Porsche heb, is het lekker door kunnen rijden, het lekker door kunnen trekken in de versnellingen en het genieten van de fantastische wegligging, remmen en heerlijke besturing en dan met mooi weer de kap open. Het is gewoon heerlijk om een wedstrijdje te doen en vaak vinden beide chauffeurs dat erg gaaf. Pas ook royaal verloren met het optrekken tegen een BMW 335D, echter later moest hij inboeten in het snellere bochten werk. Beide met een Big Smile, geweldig toch. :D

Daarintegen vind ik het jammer dat er Porschebezitters zijn, die slechts 1500 km per jaar rijden en de hele rit naar de lucht zitten te kijken of het niet gaat regenen. :(

06 apr 2008 0:27

ieder z'n meuk... :idea: :wink:

06 apr 2008 0:57

HV schreef:Gisteren ook in Brussel gereden toevallig, daar rijd mijns inziens het verkeer inderdaad echt niet door :evil: . Het gemiddelde stoplicht lijkt er afgesteld te staan op het doorlaten van een auto of 3, 4, maar door de drukte van het restverkeer lukt zelfs dat op veel punten niet. Dus Jeroenoop, wellicht heb je hier inderdaad gelijk :wink: .



Je moet alle binnenwegen pakken, in Brussel zijn er heeeeeeeel wat die niemand kent. Hoofdbanen en zijstraten zitten propvol op bijna elk uur van de dag...:wink:

06 apr 2008 7:08

Idd, jaar of 5 gewerkt in Brussel en dan vindt je idd wat ongekende binnenwegen en belandt je grappig genoeg soms zelfs in landbouwgebied midden in het Brussels hoofdstedelijk gewest.

09 apr 2008 14:19

Deze week een SL 55 AMG! Een beest van een auto, maar niet snel genoeg. :lol:

Dikke duim :cheers: van de bestuurder! Leuk.

09 apr 2008 16:25

Gert schreef:Jou 420pk tegen 355pk en je was sneller!
Knappe prestatie (als de hoeveelheid pk's andersom waren geweest)... :lol:
Het kan ook 420 PK tegen 381 PK zijn :D

10 apr 2008 11:10

2.2VTEC schreef:pff, tegenwoordig zijn er zelfs "diesel-petjes" die willen optrekken tegen moto's die qua acceleratie in <10 seconden 200 km/h halen. Nu ga ik zelden tot nooit in op uitdagingen in het verkeer, maar ik hou die lui toch liever achter me, al was het maar om geen last te hebben van de gigantische roetwolken die ze uitblazen als ze hun TDI-tje richting rode zone (ocharme 4.200 toeren of zo) jagen :shock:


Ik ken het, maar soms kun je je lelijk vergissen. Kom ik na een heerlijk ontspannen ritje in Duitsland in Venlo een klevende bus tegen. Zo'n dik VW logo in je achteruit gedrukt.

Nu ga ik ook zelden tot nooit in op uitdagingen in het verkeer, maar bij het stoplicht moest ik even de V8 laten brullen om net eeder bij het volgende stoplicht te zijn. Helaas, bleek die bus een Touareg V10 TDI te zijn ... :evil:

Die trok ik er dus echt niet uit de eerste 50 meter. Hij lol, en ik eigenlijk ook. :lol:

Je moet ook een beetje inschatten wie je tegenkomt. Bij petjes ga ik altijd 80 rijden op de rechterbaan om ze zo snel mogelijk kwijt te zijn. Bij mensen waarbij je merkt dat ze ook rustig (doch snel :) ) rijden kun je best verder gaan.

10 apr 2008 11:47

Doe je toch iets verkeerd Armin :lol:

Mijn S2tje had weinig moeite met de Touareg V10 :wink:
Laatst bijgewerkt door Jort op 10 apr 2008 13:46, in totaal 1 keer bewerkt.

10 apr 2008 13:00

Jort schreef:Doe je toch iets verkeerd Armin :lol:

Mijn S2tje had weinig moeite met de Toareg V10 :wink:


Zou kunnen :D , het is ook vaak het verschil tussen de eerste paar meter waar veel voertuigen je bij kunnen houden en boven de 200 waar de meeste sportieve versies van straatauto's snel afghaken.

Mijn eigen 928 S4 is niet zo snel in de sprint in mijn optiek. Hoeft ook, niet want met de automaat is het karakter er ook niet naar.

Maar ik vond die diesel toch erug snel over de eerste 50 meter. :o

10 apr 2008 13:47

Pakt daar wat voordeel met z'n 4WD. Eerste meters worden meestal bepaald door grip en/of oplettendheid bestuurder denk ik.
Plaats een reactie