Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

04 apr 2008 13:27

...voila, update gekregen vanuit de Power Plus ateliers aangaande de Warsteiner...de werken aan de rolkooi zijn zo goed als voltooid...het is een opdracht die wel wat aandacht vraagt en het is veel passen en meten om de rolkooi mooi op koets af te stemmen.

Verder moet men ook steeds in gedachte houden dat dit een straatwagen is en dus jaarlijks de technische controle moet kunnen passeren. Het voorste deel van de kooi moet makkelijk in en uit te bouwen zijn omdat dit in Belgie verboden is.

Daarnaast heeft men ook de short-shift gemonteerd en het differentieel gewisseld (exit 3.25, in 3.73 :mrgreen: )

Enkele foto's:

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding


Verder is men begonnen met het op punt stellen van de motor ( bougies, compressietest, test op vloeistoflekken,...) eens de basis op puntstaat kunnen we verder gaan "tunen" (nokkenassen, Alpha N, chip, lambda,...)

Vooraleer te gaan tunen, zal de auto bij de carrossier passeren om binnenin gelakt te worden (kooi + vloer). Hiervoor moet eerst alles ontvet en zuiver gemaakt worden.

04 apr 2008 13:48

Het is voor een niet Porsche ondertussen wel een zeer begeerlijke wagen aan het worden.....Hulde!! (en jaloers ;-))

04 apr 2008 20:14

MichM3 schreef:Verder moet men ook steeds in gedachte houden dat dit een straatwagen is en dus jaarlijks de technische controle moet kunnen passeren. Het voorste deel van de kooi moet makkelijk in en uit te bouwen zijn omdat dit in Belgie verboden is.


... dan maar hopen dat er niet teveel oom agenten rondlopen die de wetgevingl kennen :roll:

Klasseproject Mich! :res:

07 apr 2008 22:37

Hier een paar foto's van de testen op de rollenbank om te zien of het geheel mechanisch in orde is

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Now we can go further for some cams upgrade... 8)

BTW, ligt al wat lager hé :lol: => KW Competition VarIII

07 apr 2008 22:50

Machtige bak! De nrplaat is ook te cool 8)

Kunnen we al een plaatsje reserveren? :wink:

23 apr 2008 13:20

PEF schreef:Kunnen we al een plaatsje reserveren? :wink:


het gaat nog effe duren makker...gisteren nog es lang aan de telefoon gehangen met Power Plus Engineering en een paar zaken doorgesproken.

'k zou graag het opendak er nog uit hebben...stoort me enorm...moet effe informeren hoe we dat kunnen oplossen. Er zijn 3 mogelijkheden en moet prijs/resultaat gewijs es nadenken.

Verder is er nog een probleem met de motor...draait veel te rijk en het zou niet aan de Alpha-N liggen maar aan de motor. Effe kijken wat dit zou kunnen zijn.

We zitten wel al op 240pk nu (gisteren gemeten) en datis zonder nokkenassen of specifieke afstelling...het blokje is dus wel degelijk kern-gezond...ik hoop dat we uiteindelijk op 255-260pk kunnen uitkomen als 'm klaar is.

23 apr 2008 13:33

Is 'ie wel op tijd klaar voor de Time Attack :?:

23 apr 2008 13:54

nee ik vrees van niet...ik ga die mensen vavavond contacteren om me te schrappen van de lijst.

23 apr 2008 14:09

Jammer. Had de Warsteiner graag in aktie gezien. :cry:

23 apr 2008 14:22

nog wat geduld kerel...komt er wel...'k wil 'm eerst "af" hebben in de optiek die ik voor ogen heb...vroeger kom ik er ni mee buiten.

...plaatsje is voor jou zeker al gereserveerd Harley :wink:

23 apr 2008 14:26

Gewoon uit interesse, stel dat jij hem weer terug verkoopt aan een Nederlander. Moet hij (of zij) dan weer BPM betalen bij invoer?

Je zou zeggen van niet, omdat er al eerder BPM over deze auto is betaald...

23 apr 2008 15:44

geen idee...vraag voor een Nederlander denk ik...ik weet het echt ni.

23 apr 2008 15:45

Denk eerlijk gezegd dat Mich de Warsteiner niet meer weg doet, hij heeft hem gekocht voor hier en daar een trackday mee te rijden en de Ring te bezoeken.

Mich: ga je nu toch alles dit jaar laten veranderen aan de warsteiner?

23 apr 2008 16:13

Kun je in Belgie zo'n kenteken overigens gewoon aanvragen of heb je daar connecties voor nodig?

23 apr 2008 16:53

Dan heeft Paul PP waarschijnlijk érg goede connecties... :wink:

23 apr 2008 16:58

Kan je gewoon hier kopen, als de platen tenminste nog vrij zijn.

23 apr 2008 17:00

Kleine meerprijs voor een gepersonaliseerde nummerplaat!

Aanvraag van een gepersonaliseerde kentekenplaat.

Kost
U kan een GEPERSONALISEERDE kentekenplaat met vijf of zes tekens aanvragen. De kostprijs voor deze plaat bedraagt :

# 620 euro voor een plaat met zes tekens

# 874 euro voor een plaat met vijf tekens


Soms zie je echt wel leuke dinge en is de 874 'well spent', soms is dit ook niet het geval ... :?

23 apr 2008 17:20

924 schreef:Mich: ga je nu toch alles dit jaar laten veranderen aan de warsteiner?


ach...toch zoveel mogelijk...en over een jaar of 5 es compleet uiteen halen en weer opbouwen...op dit moment is 'm nog te gezond om vanaf 0 ter herbeginnen.

Maar het dak stoort me enorm en dat kost tijd om te laten doen. Vandaar dat 'm later zal klaar zijn.

Vandaag nog telefoon gekregen in verband met de Stack teller...km stand kan niet gewijzigd worden...is bij wet verboden. Op de oude toestellen ging dit nog wel maar nu niet meer dus...tja, dan passen we de km stand ni aan hé. Dan zal ik ergens een document moeten opmaken voor de keuring dat bewijst dat er tot nu toe 153.000km opstaan...'t is ni anders.

23 mei 2008 0:32

paar foto's met velgen en Brembo remmen...

De auto moet wel nog zakken hoor, en de wielen nog wat meer naar buiten maar het geeft toch al een idee van de "look"

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

...volgende maand hoop ik 'l te kunnen wegbrengen om het schuifdak te laten verwijderen en de kooi en het interieur te lakken :wink:

23 mei 2008 0:36

Man man man wa nen bak! Om super jaloers op te zijn :thumleft: :res: :thumright:

23 mei 2008 6:32

cool hoor. :thumleft: Jij hebt inmiddels ook een indrukwekkend wagenpark 8)

23 mei 2008 7:18

Michael schreef:
De auto moet wel nog zakken hoor, en de wielen nog wat meer naar buiten


Wordt dat niet een beetje "overdone". Ik vind hem op dez foto heel mooi liggen. Zal te maken hebben met betere cirquitspecs :?:

Prachtige auto geworden :res:

23 mei 2008 10:25

Mooi man :!: :thumright:

23 mei 2008 10:29

Leuk project :!:
Een icoon krijgt de aandacht die het verdient :thumleft: .

23 mei 2008 11:03

Marcel B. schreef:Michael schreef:
De auto moet wel nog zakken hoor, en de wielen nog wat meer naar buiten


Wordt dat niet een beetje "overdone". Ik vind hem op dez foto heel mooi liggen. Zal te maken hebben met betere cirquitspecs :?:

Prachtige auto geworden :res:



Tuurlijk moet ie nog zakken!!! nog een 20-30mm...het is een circuit car Marcel, en die moet diep liggen :wink:

Overigens moeten de wielen ook nog verder naar buiten en vooraan moet 'm nog een 3° camber krijgen, waardoor we ook hier een dikkere spacer gaan moeten gebruiken
Plaats een reactie