Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

24 nov 2004 10:37

Porsche912 schreef:Inderdaad........



Maaruh, is die gave kar op de foto nu een 912, of toch een 911?


Omdat het enige verschil de motor is (afgezien van de typeplaatjes natuurlijk, maar die zie je niet aan de zijkant) Is de enige hint het uitlaatsysteem dat te zien is op deze foto... en dat is van een 911...

Deze heeft trouwens ook mistlampen. Standaard op de 911, optie op de 912. Geen 100% typedatering daarmee maar wel nog een hint dat het een 911 is...

02 jan 2005 11:56

Hoe ist dit afgelopen???
Goede rit, karretje gekoopt?? :D

Nb: de rozetten waren tot ca. 73 standaard, tussendoor 2 versies van chroomstrips/lijsten onderlangs en Amerikanen met (bij de bredere lijsten) ook dikkere rubberen doppen op de rozetten..

Over de onderhoudskosten: als je een goede motor in het elfje hebt valt dat echt wel reuze mee hoor (bij gebruik als 2e wagen dus...) De mijne, nu 4 jaar en ca. 18.000 km verder, precies een nieuw verdelerkapje met rotor en verder 1 beurt per jaar (met de apk-erbij), verder niets. Dan kan het onderhoud niet het verschil maken tussen 911 en 912...toch?
Moet wel een goede motor zijn, wat met deze leeftijden vanzelf betekent (recent en volledig) gereviseerd. (anders echt onbetaalbaar..)

Een 912 lijkt mij daarentegen wel (veel?) zuiniger, kan bij wat frequenter gebruik, natuurlijk wel wat schelen.. (911 2.4 E van '73: zo'n 1 op 6-7..).

Maar goed: laat eens even weten wat er van gekomen is.. :?:
Plaats een reactie