Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

14 jan 2008 13:21

@Ruud: na de toelichting over je storing via PB Persoonlijk Bezoek :D moest ik natuurlijk even in de boeken...

De oorzaak is volgens mij inderdaad OOK het relais van de grote ven achterin.

De kachelregelunit krijgt door of dit relais is ingeschakeld :idea:
Dit inschakelen gebeurt altijd als bij koud interieur de kacheltemp. van max. koud iets wordt opgedraaid. Schakelt de ven dan niet in, d.w.z. krijgt geen spanning van relais, dan schakelt de 'regelaar' ook de ven voor niet in (als deze op stand 1 - 4) staat, waarschijnlijk om geen extra koude lucht naar binnen te blazen... ( :?: ).
Wordt de temp. op max. koud gezet, dan schakelt de ven dus niet in en de regelbox voert de opdracht ventilator voor op stand 1 - 4 wel uit :P

14 jan 2008 13:29

Ergo:

... Ruud moet even 'n slachtoffer met 'n 964 zoeken, waarvan hij het werkende relais in zijn Porsche kan testen :idea:

14 jan 2008 16:10

Ruud, even met Olaf afspreken als hij weer eens ff in de lande is :lol:

14 jan 2008 16:54

... dat is al 'n tijdje zo ... :wink:

15 jan 2008 23:15

Maar wij niet. Eerst maar eens een weekje de latten onder binden. Daarna pak ik het wel weer op :wink:

12 apr 2008 23:27

hey Ruud, ben je inmiddels al verder met de oplossing?

Ik heb met mijn 993 exact hetzelfde probleem, blower aan, kachel op koud blaastie flink, zodra de temperatuur iets hoger gezet wordt, stop het krachtige blazen en gaat het over in een briesje.

De zekeringen waren bij mij linksachterin ook nog in orde. Ik verdenk een relais, maar weet niet of ik deze er zo uit kan trekken of open kan maken om te checken.
grt
Erik

13 apr 2008 10:10

Goedemorgen Erik. Ik heb er nog niets aan gedaan :oops: Oftewel het stoorde me nog niet genoeg. Begin mei gaat de auto voor een grote beurt naar Van der Gugten en laat ik er even naar kijken. De uitkomst hiervan zal ik dan melden :wink:

13 apr 2008 21:50

Hey Ruud, OK! Mocht ik in de tussentijd iets meer te weten komen, dan laat ik je dat uiteraard ook even weten.

To be continued zullen we maar zeggen....

09 mei 2008 13:56

bij mij is het opgelost : sleutel eerst omdraaien zonder te starten , even wachten en doordraaien.

gekke is nu dat na een 10km beurt ik de blower op alle standen kan zetten en je hem hoort blazen maar er geen lucht meer uit de dashboard roosters komt...???

pfff

09 mei 2008 15:49

BS schreef:na een 10km beurt

Porscherijden blijft duur :!:

09 mei 2008 21:51

mmm 10k km sorry,,,

10 mei 2008 10:51

Was een inkoppertje, ik begreep het wel. :wink:

17 mei 2008 16:04

De 911 gisteren weer opgehaald na een jaarlijkse beurt bij Johan. Mijn ongemodiviseerde motor zag er weer top uit en kan er weer een jaar tegen.

On topic: het waren niet de zekeringen, geen weerstand of iets dergelijks. De blower links boven op de motor werkte simpelweg niet. Eerst het vermoeden dat de blower stuk was en moest al gaan denken aan een nieuwe. Echter na het uitbouwen bleek de bedrading los te zitten. Alles netjes aangelsoten en na montage werkt alles weer perfect. De verwarming, de airco en de blower bij warme motor.

Er waren ook 3 aan elkaar gerelateerde storingen, alle het gevolg van een los draadje.

Soms kan de oplossing éénvoudig zijn. :D

18 mei 2008 23:55

Wat een "los draadje" toch tot een forumdraadje leidt niet.. :wink:

Mooi dat het verholpen is....idd. mijn ervaring is het ook dat allerlei randverschijnselen het gevolg zijn van dit ene falen.
Plaats een reactie