Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

03 jun 2008 19:39

Welk merk van dempers heeft jullie voorkeur?
Koni, KW, Bilstein of Eibach?

04 jun 2008 1:21

Zou het geen idee zijn om eerst de oorzaak eens ondubbelzinning vast te stellen ?

Dat slechte uitlijning geen kwaad kan omdat je weinig rijd vind ik nergens op slaan. Foute uitlijning is alleen niet erg als je nooit rijdt.....

04 jun 2008 8:59

Mja, m'n spoorstangen moeten toch vervangen worden,
en dan kan ik ineens ook m'n stuurkogels meedoen.
Heb ook een schokdemper die begint te lekken, dus vooraan
moet er toch alles vanonder en kan ik ineens de bushings meenemen...
Als hij dan nog zo davert zou ik ook niet meer weten waar het
vandaan komt...

04 jun 2008 9:18

no offence, maar wat moet er niet vervangen worden aan je auto :roll:

04 jun 2008 12:24

Bijna alles, want als hij daar met klaar is, komt hij naar ons. :lol: :wink:

04 jun 2008 13:37

Zocht een wagen voor de hobby en voor bij te leren,
dus mocht eentje zijn met werk aan, en daar was de prijs
dan ook naar.
Spoorstangen is normaal dat deze vastzitten na 35 jaar
denk ik zo, stuurkogels moeten in principe ook niet
vervangen worden maar als we dan toch bezig zijn :)
De PU-bushings en ander merk schokdempers
neem ik er gewoon bij voor ietsje meer sportiviteit
omdat ik er toch enkel in de weekends mee rijd is comfort
voor mij niet zo belangrijk :)

04 jun 2008 20:25

Hellraiser schreef:
...spoorstangen is normaal dat deze vastzitten na 35 jaar
denk ik zo, stuurkogels moeten in principe ook niet
vervangen worden maar als we dan toch bezig zijn....


Sorry, ik haak af.
Als je alles vrvangt komt het vast goed.
Ik zou er dan ook gelijk weer een 911S van maken als je toch bezig bent.

04 jun 2008 20:40

Dat zal een pak moeilijker zijn, de wagen is ooit omgebouwd
geweest voor bergrennen, zit een andere boite onder en ander blok,
achterste draagarmen, schokdempers, veerpoten en remmen zijn
ook die van een 3.2.
In de jaren 90 is de wagen toen kortgereden en hebben ze er een
nieuwe snuit opgezet en omgebouwd naar een 964 met SC-vleugels
achteraan.

Aan de wagen is geen bout meer origineel en originaliteit is ook
nooit mijn streven geweest. (alhoewel ik hierover toch even getwijfeld heb)
Wou gewoon een auto die ik zelf nog een beetje naar m'n zin kon
zetten en een beetje mee kon raggen in de weekends,
kortom, een wagen waar ik plezier mee zou hebben :wink:

04 jun 2008 22:09

Gelukkig dat zulke mensen als jij er ook zijn, en we niet allemaal voor originaliteit gaan, zullen er weinig Porsches over blijven denk ik. :idea:
En als je het gedaan hebt om te leren, denk ik dat je aan deze veel kunt leren op gebied van techniek en sleutelwerk, haal je voordeel eruit zou ik zeggen.
Plaats een reactie