Ik moet een beetje glimlachen als ik hier weer een keer het haantjesgedrag zie tussen de "fervente 911 rijder" en de Boxster-fractie.
Appelen en peren :
Jongens (en meisjes ), je kunt een 993 toch niet met een Boxster vergelijken, daarvoor zijn de auto's veel te veel verschillend qua :
- nieuwprijs : Boxster destijds vanaf Eur 57000,=, 993 Cabrio destijds vanaf Eur 113000,=, dus factor 2 duurder !
- concept (dus ook qua rij-eigenschappen).
- techniek (993 mist de modernere (veiligheids)techniek die Porsche in de 986 / 996 heeft ingebouwd).
Om nou te zeggen dat de een beter is dan de ander ? Als JIJ happy bent in je 911 en een ander in een Boxster, dan is dat toch prima, niet ?
Ik kan overigens uit eigen ervaring bevestigen dat een Boxster een verduveld goede wegligging heeft. Tijdens een verblijf in Zwitserland, waar mijn collega en ik met mijn "kappersautotje" twee dagen lang alleen maar passen hebben gereden (onder Thun begint een rijparadijs !) stonden wij ervan te kijken, hoe snel je deze wagen in de bergen kunt rijden.
Zelfs motorrijders hielden wij bij. Een getunde Boxster 3.2 (295 pk vernamen wij naderhand van de nog jonge eigenaar) reedt ons niet weg.
Wij hebben het uitgebruld van de kick. En ik ben 47 jaar en mijn collega is er 30, dus heeft dit niets te maken met ouderdom.
Inmiddels ben ik er achter, dat het imago van een 911 te sterk is, dat dit ooit zal veranderen.
Daarom zal een 911 ook altijd de meer waardevastere van de twee blijven.