26 jun 2008 19:58
26 jun 2008 22:55
Gerhard schreef:zou je die 993 ook gekocht hebben als er toen al een ruil motor in zat die 80K zou hebben gelopen zonder historie van de motor?
26 jun 2008 22:56
26 jun 2008 23:04
26 jun 2008 23:11
27 jun 2008 10:36
27 jun 2008 12:58
27 jun 2008 13:19
27 jun 2008 13:21
Gerhard schreef:zou je die 993 ook gekocht hebben als er toen al een ruil motor in zat die 80K zou hebben gelopen zonder historie van de motor?
27 jun 2008 13:24
27 jun 2008 13:25
Maarten schreef:Blijkbaar (als ik de verhalen zo lees) is een auto met een ruilmotor minder waard. Dus: je gaat er op zich 80k km op vooruit qua motor maar aan de andere kant ga je er dus op achteruit. Goede documentatie van de ruilmotor (boekjes/foto's etc) helpt blijkbaar ook niet.
27 jun 2008 13:27
Olaf schreef:Tweedehandsmotor met 80 DKm is voor de Firma TJ de goedkopere oplossing - vermits jouw blok nog te reviseren zou zijn .... of is de drijfstang ook door het carter geslagen![]()
27 jun 2008 14:16
27 jun 2008 14:47
TD (zonder I) schreef:
Ik zou met een ruil motor niet zo'n moeite hebben maar een groot aantal liefhebbers (en de luchtgekoelde markt wordt dat steeds meer) zweert bij matching numbers en door die liefhebbers wordt ook ooit (als jij de auto weer gaat verkopen) een deel van de verkoopwaarde van jouw auto bepaald.
28 jun 2008 8:46
28 jun 2008 9:45
28 jun 2008 11:13
28 jun 2008 11:35
EriC4C schreef::roll: ..... Volgens mij doet TJ hier wat redelijkerwijs binnen zijn mogelijkheden ligt: een ander blok met (veel!) minder km's of een vergelijkbare 993 aanbieden.
Het is hier ook nooit goed als het met TJ te maken heeft hè.
28 jun 2008 13:20
Valentijn schreef:zou er niet happy mee zijn als de originele motor er niet meer in zat.
MS964 schreef:Voor dat geld zou ík ook niet met non-matching numbers willen rijden (ook ivm verkoop).
Gerhard schreef:de ruilmotor zou ik zelf niet willen, geen matching nummers en de-onbekende historie van de ruilmotor.
Het mooiste lijkt me een complete revisie, al kan ik me wel voorstellen dat er dan van jouw ook een bijdrage wordt verlangd en anders het koopcontract ontbinden.
28 jun 2008 14:04
28 jun 2008 16:02
28 jun 2008 16:24
EriC4C schreef::roll: ..... Volgens mij doet TJ hier wat redelijkerwijs binnen zijn mogelijkheden ligt: een ander blok met (veel!) minder km's of een vergelijkbare 993 aanbieden.
Het is hier ook nooit goed als het met TJ te maken heeft hè.
28 jun 2008 17:05
EriC4C schreef:Mwah, er wordt keurig een ruilmotor aangeboden en vervolgens worden daar diverse kanttekeningen bij geplaatst, want de 993 zou daardoor weleens minder waard kunnen worden.
Er wordt ook geopperd om een andere 993 uit te kiezen. Dat aanbod blijkt ook te zijn gedaan. Alsof dat nog niet genoeg is wordt daarnaast geopperd om zelfs de koop te ontbinden.
28 jun 2008 19:07
Gerhard schreef:zou je die 993 ook gekocht hebben als er toen al een ruil motor in zat die 80K zou hebben gelopen zonder historie van de motor?
28 jun 2008 19:14
TD (zonder I) schreef:Is die zwarte met camel interieur niets voor je ? In een eerder stadium gaf je nl. aan dat je een camel interieur ook niet verkeerd vond.
Je hebt dan wel een oud blok met 272 pk, maar heeft kortere bakverhoudingen en hangt lekkerder aan het gas dan een vario met 285 pk. (Wellicht dat hier dan ook een discussie over los barst.)