Van mij hoeven die opties ook niet, wil gewoon porsche rijden

maar dan wel voor de zondag middag he, dus zal per jaar ook niet veel kilometers rijden (maar dit staat al in een ander topic van mij). Daarnaast vind ik de cayman een mooie auto, i.t.t. tot de boxster dat vind ik dan weer niets.
Importeren is ook een goede optie denk ik met een nieuwere auto omdat er minder risico's aan kleven (natuurlijk komt er nog wel een smak BPM bij).
Delen jullie deze mening: "een porsche van maximaal 3 jaar oud met minder dan 50.000 km op de teller kun je eigenlijk van verwachten dat er geen problemen mee zijn en een uitgebreide keuring is dan ook niet nodig en kopen van een particulier brengt ook weinig risico's met zich mee"?
Ben hier wel benieuwd naar, of kan de gebruiker hem zelfs zo slecht behandeld hebben dat hij naar <50.000 km al gebreken vertoond?
Dat vind ik vooral het grote voordeel van een nieuwere auto, het kleinere risico omdat er toch nog weinig mee gereden is. En als ik een porsche koop met minder dan 50.000 op de teller zal er na 5 jaar nog steeds minder dan 100.000 op de teller staan.
Ben benieuwd naar jullie reacties.