Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

18 dec 2006 19:07

Welkom stoekie
Als je 10000 euri te besteden hebt , kan je mischien beter naar een 924 of een 944 kijken :idea:
Ben zelf ook met een 944 begonnen en heb daar NOOIT spijt van gehad :!: :lol:
Succes met JOU beslissing , en veel :drive: plezier 8)

19 dec 2006 19:19

Ik zou alleen een 911 kopen met het genoemde budget , als P in redelijke tot goede staat is (AanKoopKeuring bij specialist), en zelf het onderhoud gaan doen. Anders balanceer je op het randje van je mogelijkheden. :shock:

Bij sterke Porsche-koorts zou ik inderdaad ook de 944 overwegen. Ook erg fijn, en iets beter te betalen in gebruik. Een 924 is ook al belastingvrij te vinden zonder moeite.

en welkom natuurlijk :!:

19 dec 2006 20:36

stoekie schreef:Ik ga eens lezen naar de verhalen van de 911-rijders hier op het forum, ik denk dat ik er wel van kan leren. Yohanv heeft me toch nieuwsgierig gemaakt naar zijn verhaal... :wink:


Lees inderdaad eens de ervaringen van andere forummers. Ik ben ook maar 1 iemand met een ervaring rijker.

In het algemeen als de prijsklasse iets hoger ligt, zo rond de 15.000 16.000 dan kun je er al van uitgaan dat de auto beter onderhouden is. Natuurlijk moet dit wel aantoonbaarr zijn. :!:

Ik zal je een korte samenvatting van mijn geval geven:

Heb de auto gekocht voor 10.000 in de hoop dat het goed zou gaan. Ik had nog geen weet van een AKK. (Iets te laat op het forum aangemeld). Er was geen geschiedenis bekend en heb de auto in de staat waarin hij zich bevond gekocht. (198.000 op de teller)

Na nog niet veel kilometers te hebben gemaakt, begon de wagen ontzettend te stinken. :arrow: Gehele uitlaatsysteem laten vervangen + alle andere kleine achterstallige irritante gebreken aangepakt.
Startmotor begaf het vrij snel. En na ongeveer 2000 Km te hebben gereden daalde de oliedruk en begon de motor te tikken. Dus een motor revisie (En die kun je verwachten na 200.000 Km). Ook de versnellingsbak gelijk mee genomen etc etc... Op deze wagen heb ik dus nu €12.000,- moeten bijleggen om hem goed rijdbaar te krijgen. Een bedrag dat je nooit meer terug ziet. (En dan nog de roest :cry:) Als ik straks klaar ben met de body restauratie dan zit ik op de prijs van een hele mooie 964 of een goedkopere 993. Je snapt ook wel wat mij nu dwars zit... Had ik ook maar doorgespaard :wink:

Wat Marco al aangeeft

Marco schreef:is niet echt storingsgevoelig, maar onderhoud is zeker qua arbeid behoorlijk bewerkelijk...
even een ongefundeerde som
iemand heeft de laatste 5 jaar niet het reguliere onderhoud uitgevoerd, misschien zelf een beetje olie verwisseld en dat is het dan

m.i. loop je dan 5 jaarbeurten achter, elke beurt heeft wel weer een rubbertje, slangetje, leidinkje wat vervangen moet worden of een of ander piefje of palletje

5x1500 euro (houd ik even aan voor een beurt) = 7500 euro
laat je nou aan achterstallig onderhoud de helft moeten doen = 3750 euro, paar nieuwe bandjes + 1000 euro
.... zit je zomaar aan een kleine 5000 euro
dat is alleen maar wegewerken van dingetjes die hadden moeten gebeuren
en dan mag je hopen dat roestplekjes ed wel zijn bijgehouden

dat bedoel ik met wegenbelasting, die paar honderd zou voor mij wegvallen in mijn overweging


De kosten van het onderhoud zie je ook niet compleet terug in de vraagprijs. De vraagprijs zal een 'stukje' hoger zijn dan de slechter onderhouden wagens. Maar mocht je het achterstallige onderhoud willen inhalen tel dan de kosten hiervan maar eens op bij de wagen met een lagere vraagprijs. :idea: :wink:

20 dec 2006 16:26

Bovenstaand verhaal klopt helemaal. Ook ik ben indertijd in eerste instantie gaan kijken voor een klassiekertje. Budget was toen 15k. Uiteindelijk eentje voor bijna het dubbele gekocht en zelfs daaraan nog een hoop extra kosten gehad om 'm technisch in perfecte staat te brengen. Rubbertje hier, leidinkje daar. Klinkt simpel, maar die dingen kosten toch een fortuin...

Advies is dus inderdaad ook om, naast de aanschaf, een flinke zak geld voor, op het oog, kleine, simpele aanpassingen, reparaties ed. apart te houden...

Beter dus even wachten en sparen dan nu al een 'gaar' exemplaar te kopen...

Maar alssie dan eenmaal helemaal OK is... WOW!

20 dec 2006 16:28

O ja. Wat ook een hele hoop scheelt is om er eentje te kopen die al gemodificeerde kettingspanners heeft... Is niet goedkoop, maar wel erg raadzaam om die te hebben...

21 dec 2006 12:46

stoekie, mijn 3.2 komt ook van van Kessel vandaan en ik moet zeggen:
eerlijke handelaren :!:
is een begin '86 die ik voor zo'n 13000 euries gekocht heb, zonder AKK maar helaas wist ik op dat moment nog niet dat dit verslavende forum bestond :D
de wagen is motorisch uitstekend, body heeft wat '' plekjes'' maar aangezien het mijn 1e P is en de auto buiten in de stad geparkeerd staat heb ik persoonlijk daar geen problemen mee.
paar normale dingetjes gehad met deze jongen, 2 a 3000 euries ben ik wel kwijt geweest om hem 'toonbaar' te houden :!: (niks aparts).

had wel een monteur meegenomen en via de bonnen die bij de auto zaten wat research gepleegd maar nogmaals: vader en zoon zijn in orde, helpen je ook nadien indien nodig (is niet bij elke handelaar zo!).
volgende P (993 :) ) gaat zeker een AKK krijgen (beter inzicht wat je te wachten staat) maar zoek je een voordelige P en heb je geduld: soms staat er echt wel wat leuks/goeds bij van Kessel :!:

succes ermee.......

27 jun 2008 23:33

HEHE, het heeft bijna 2,5 jaar geduurd voordat ik geslaagd ben maar hier is ie dan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door stoekie op 28 jun 2008 23:06, in totaal 1 keer bewerkt.

27 jun 2008 23:57

kijk eens aan! toch maar even doorgespaard?
mooie auto hoor, gave kleur, veel plezier met je Porsche!

28 jun 2008 0:01

Van harte, mooie bak .... Veel plezier en veilige kmters met je nieuwe hobby :wink:

28 jun 2008 0:42

Aparte kleur. Veel plezierige kilometers!

28 jun 2008 2:47

De aanhouder wint ...... (soms) :lol: vele km's

28 jun 2008 6:42

tell us the story! binnen je budget van 10 gebleven? Belastingvrije 3.2 ombouw? Waar gekocht? Gefeliciteerd.

28 jun 2008 8:16

Scherp gezien Harald, :thumleft: en dat voor een 964 rijder. :wink:

28 jun 2008 9:12

:evil:


:lol: :lol:

28 jun 2008 10:42

Mooie auto. gefeliciteerd....Mooie kleur hoor :D

28 jun 2008 22:57

Bedankt voor jullie reacties.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=260255149066&ssPageName=STRK:MEWN:IT&ih=016

Ik heb deze auto op ebay gekocht. Ben inderdaad binnen het budget van 10 dznd gebleven. Maar aangezien de b-stijlen aan beide kanten flink verroest zijn zal ik hier een nieuw stuk in moeten laten lassen en bijspuiten. Verder blijven de remmen af en toe vastkleven en de claxon werkt niet.

Ik verwacht, hoop dat ik dus met 10 dznd de porsche ver af heb.

De auto is dus een hele tijd terug gerestaureerd vandaar het peppie kleurtje en het haast nieuwe interieur. Verder moet ik zeggen dat ik in het begin even schrok van het geweld van de 6 cilinderboxer motor bij 3500 toeren. Ik had niet verwacht dat je zo in de stoel geperst zou worden, nu begint het al een beetje te wennen. :lol:

28 jun 2008 23:02

hoop dat je niet schrikt als ze hier gaan krabben... verder veel fun met je bolide!

Afbeelding

28 jun 2008 23:25

Mooie Porsche. Snel opknappen en de weg op......genieten!!

Welkom.

29 jun 2008 8:10

hoop dat je een "klein" reserve potje hebt......veel rij plezier

29 jun 2008 10:12

Wil je niet teveel ontmoedigen, maar bij mij was het nog niet zo erg aan de buiten kant, maar kijk maar eens hier op onderstaande linkje, hoop dat je niet teveel schrikt. :?

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=18296

29 jun 2008 10:22

Heb net je foto's op ebay bekeken, maar volgens mij moet je links achter onder raam ook maar even goed naar laten kijken.
Ik denk dat je beter hier gezocht had naar een goede, want wat denk je hier voor uit te trekken als je het goed wilt doen en daarna lang plezier wilt hebben van je Porsche. :roll:

29 jun 2008 10:24

In ieder geval van harte, en ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen. Wir drücken die Daumen für Sie!

29 jun 2008 10:40

van harte en veel plezier,


robert

29 jun 2008 14:45

Succes met opknappen!

Ik hoop dat alles gaat lukken, ga dit draadje zeker volgen.

29 jun 2008 16:39

ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen.


10K+ Lichter.
Plaats een reactie