Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Plaats een reactie

28 jun 2008 19:49

Do993tupperware schreef:en dat weet ik toevallig heel zeker :wink:


Het vreemde aan toeval is dat het niet blijkt te bestaan. Het schijnt zelfs onmogelijk te zijn om bijvoorbeeld door middel
van een computer een willekeurig aantal getallen te kiezen, zonder dat deze op enig moment in een soort orde vervallen.
Het blijkt dat zaken zich clusteren.

De Fransman Pierre Simon Laplace heeft dit systeem een eeuw later verder verfijnd en uitgewerkt in zijn theorie van
mogelijkheden. Het idee was simpel. Als een gebeurtenis zeker staat te gebeuren krijgt het de waarde 1 toegekend, en
als het zeker niet gaat gebeuren 0. Alle andere mogelijkheden kunnen als delen tussen de 1 en 0 worden beschouwd.
Dit gegeven haalde het toeval binnen de kansberekeningen.
Bijvoorbeeld; het gooien van een dobbelsteen zou de kans van 1 op 6 voor elke zijde moeten geven.
Proeven wijzen echter uit dat de uitkomsten zich clusteren rond bepaalde cijfers. Let wel, deze vorm van kansberekening
is enkel toepasbaar op grote aantallen. Dat de uitkomsten niet gelijkelijk verdeeld zijn blijkt wel uit de volgende
voorbeelden. Deze ongerelateerde zaken uit het leven blijken zich te voegen naar de curve die bekend is uit de
waarschijnlijkheidstheorie van de "Poisson distribution",

welhaast alsof het voorbestemd is; Dus over Toeval gesproken ;)

28 jun 2008 19:50

Do993tupperware schreef:Inderdaad ...., matching numbers vind ik ook niet zo spannend bij een 993 met 160 dkm , wat de historie betreft van de andere motor wel , nou die is eerlijk en goed en km-stand correct , en heeft netjes in een droge opslag gestaan , en dat weet ik toevallig heel zeker :wink:

Waar heb ik toch ook al weer die niet-meer matching numbers korte versnellingsbak vandaan :?: :?: 8) :wink:

28 jun 2008 20:30

Even voor alle duidelijkheid, allereerst top service van TJ :cheers:

Ten tweede, nogmaals, ik heb zelf geen enkel probleem met een ruilblok. Sterker nog, als ik bovenstaande reacties op het ruilblok lees dan zou ik het advies aan Jawelja geven, gaan met die banaan, hup dat blok er in. Deze reacties scheppen vertrouwen.

Echter deze zaken werden aan het begin van deze discussie niet door de benadeelde medegedeeld, dus hou ik in eerste instantie vast aan matching numbers. Sterker nog, dat zouden de meesten; als ze voor dit voldongen feit hadden gestaan; ook hebben gedaan als er niet meer info over het ruilblok bekend zou zijn. Je dan praat over een revisie van het oude blok wat bij mij prevaleert boven een blok met een onbekende historie.

28 jun 2008 22:08

@Eric4C: TJ lijkt dit m.i. prima op te lossen. Er zijn verschillende opties, die worden hier besproken. Zoals ook ik mijn mening gaf ('voor dat geld zou ik niet met.....)'. En over ontbinden zei ik: 'ontbinden en andere P uitzoeken in de schuur.'

Begrijp niet hoe dit als nadelig voor TJ uitgelegd kan worden. :roll:

29 jun 2008 10:36

Ik ben al jaren de tevreden eigenaar van de porsche 993 SN-ZV-80, welke door CJ Kempenaar wordt aangeboden.

De hele historie van deze auto is bekend bij Porchespecialist TRC te Rijswijk waar hij zolang als hij in Nederland is door Flavio is onderhouden hij kan de auto dromen.
In Nederland ben ik de derde eigenaar, de 1e eigenaar was Siem Wulfse welke de auto voor een vermogen aan extras heeft laten voorzien, de 2e eigenaar was Jos van der Meer jr. waar ik hem van gekocht heb.
Daarna is de auto meer dan goed met liefde onderhouden, wat zo na te gaan is bij TRC.
Natuurlijk is de auto niet schadevrij, wat wil je na 14 jaar, en hij is niet in concoursstaat maar technisch is deze auto in topstaat wat ook door TRC wordt beaamt.
TRC verkoopt zelf geen Porsches en is dan ook geheel neutraal.

Kees vertelde mij dat de aspirant koper een akk bij de Wittebrug wilde laten doen.
Ik had hier een hard hoofd in, deze dealer staat in Den haag bij Porscherijders van de oudere bouwjaren nou niet bekend als een prettig bedrijf.
Jos van der Meer had na de 993 een 996 Cabrio bij de Wittenbrug gekocht, na verloop van tijd liep de 996 motor in de soep,service en garantie 0,0, hij mocht het zelf uitzoeken.
TRC kreeg een 964 in onderhoud, akk goedgekeurd door Wittenbrug, de olie gutse aan alle kanten uit het motorblok met als gevolg motorschade.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

De auto werd bij de wittenbrug aangeboden voor een akk en waar ik al bang voor was, de auto werd volledig door hen afgebrand, de aspirantkoper werd fijntjes doorverwezen naar een verkoper van de wittenbrug, zij hadden ook nog een mooie staan.

Wat moet ik hier nog meer meer over zeggen, het doet me pijn dat de auto die werkelijk goed is zo op dit forum te kijk wordt gezet.

29 jun 2008 10:40

:?: :roll:

29 jun 2008 11:28

Allereerst hulde aan TJ!

Wat mij betreft 2 opties:

1) Als je erg gehecht bent aan de opties/ kleurencombi/ bouwjaar van deze 993 en van plan bent de auto lang te houden: ruilmotor

2) Als je niet zo veel waarde hecht aan de opties/ kleurencombi/ bouwjaar van deze 993 en van plan bent de auto op kortere termijn weer van de hand te doen; andere uitzoeken.

Veel wijsheid toegewenscht!

29 jun 2008 11:35

henk993c2 (die in 'n topic over 'n 993 uit de stal van TJ) schreef:Ik ben al jaren de tevreden eigenaar van de porsche 993 SN-ZV-80, welke door CJ Kempenaar wordt aangeboden.


:scratch:

29 jun 2008 11:37

Ik ben niet de enige die het niet begrijpt dus :mrgreen:

29 jun 2008 11:51

:shock: ..... Lees het 1e bericht van dit topic (nog) eens. :idea:

100% On topic dus. :wink:

29 jun 2008 12:04

Ach so. Een gepasseerd station dus. Back to topic!!

29 jun 2008 12:13

Tja - als henk993c2 nou even 'n klein stukje uit dat bericht had ge -
:wink:

29 jun 2008 12:29

Olaf, toch nog geen last van a-light hé. :lol: :wink:

29 jun 2008 16:31

henk993c2 schreef:Ik ben al jaren de tevreden eigenaar van de porsche 993 SN-ZV-80, welke door CJ Kempenaar wordt aangeboden.

Twee mensen, twee verhalen. Ik ben benieuwd hoe een akk bij een andere partij verloopt. Ben zelf geen voorstander van akk's van oudere modellen bij officiele dealers, omdat de parate kennis daar vaak op andere modellen betrekking heeft. Tevens ben ik geen voorstander van akk's doen bij bedrijven die zelf Porsches verkopen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik door alle verhalen hier en eigen ervaringen een beetje (te) wantrouwend ben geworden.

Als ik echter een akk zou laten doen op een auto die als kwalificatie 'erbarmelijk slecht' zou krijgen, zou ik er ook van afzien... :wink: Verder wordt je auto hier trouwens niet echt afgebrand, vind ik.

Off topic: Siem Wulfse, past die in een 993??? :? :roll:

Afbeelding

29 jun 2008 16:38

henk993c2 schreef:Ik ben al jaren de tevreden eigenaar van de porsche 993 SN-ZV-80, welke door CJ Kempenaar wordt aangeboden.
De hele historie van deze auto is bekend bij Porchespecialist TRC te Rijswijk ...

On topic - voor wat betreft het begin van dit draadje :!: - kent verder iemand Porsche specialist TRC te Rijswijk :?: :roll: 8)

29 jun 2008 16:49

Ooit voorbij gekomen op het prikbord

29 jun 2008 19:50

Ik heb recentelijk in ieder geval meegemaakt dat verschillende specialisten (lees: monteurs) een P totaal verschillend kunnen beoordelen. Het eindoordeel was wel redelijk gelijkluidend, maar hoe daar te komen was behoorlijk verschillend. Hoe het kan? Geen idee!

29 jun 2008 22:46

horn schreef:
Off topic: Siem Wulfse, past die in een 993??? :? :roll:


Het ligt op het puntje van mijn tong om nu iets te zeggen over een zeker persoon en een 964 maar dat zou topicvervuiling zijn :mrgreen:

29 jun 2008 22:48

nou, vergeleken bij Siem Wulfse... :wink: maar ik weet dat Marcel ook in een 993 past en die komt meer bij Siem in zijn hoogtijdagen in de buurt.

29 jun 2008 22:50

Da's waar (qua breedte) maar qua volume.......Siem Wulfse. Wat een tijden.

Anyway: topicvervuiling 8)

29 jun 2008 22:52

Walter Röhrl past in een 993 (is niet dik maar ongelofelijk lang). Ooit probeerde Herman den Blijker op Zanvoort in mijn auto te komen. Is overigens (gelukkig!) niet gelukt! :lol: :wink:

30 jun 2008 12:11

henk993c2 schreef:Ik ben al jaren de tevreden eigenaar van de porsche 993 SN-ZV-80, welke door CJ Kempenaar wordt aangeboden.
...
Natuurlijk is de auto niet schadevrij, wat wil je na 14 jaar, en hij is niet in concoursstaat maar technisch is deze auto in topstaat wat ook door TRC wordt beaamt.
...
de aspirantkoper werd fijntjes doorverwezen naar een verkoper van de wittenbrug, zij hadden ook nog een mooie staan.


Beste Henk, voor alle duidelijkheid wil ik hier vermelden dat destijds bij de verkoopgesprekken niet naar voren is gekomen dat de auto een dusdanige crash heeft gehad dat er sindsdien 2-4 mm speling tussen de portieren en het dak zit. Wellicht ben je hiervan zelf niet op de hoogte - en de dhr Kempenaar probeerde het nog af te doen met 'door gewoon het rubbertje te vervangen sluit het allemaal toch weer gewoon naadloos aan', maar ik was wel verd@md blij dat nieuws wel uit de AKK kwam.

En de verkoper van Wittebrug heeft ABSOLUUT GEEN 'mooie' van hun aan mij aangeboden...! Waar dat vandaan komt??? Ik heb daar niet eens naar een andere Porsche gekeken. De keuring heb ik als 100% neutraal ervaren.

30 jun 2008 12:20

MS964 schreef:Ik heb recentelijk in ieder geval meegemaakt dat verschillende specialisten een P totaal verschillend kunnen beoordelen.


Idem - en zelfs 2 keer :shock: 4 keuringen in totaal dus

Nieuwe topic openen over het nut van 'n AKK-K mss :idea:


Ben onlangs bij TRC in Rijswijk geweest - om 'n setje 993 dempers te halen - staan naast hoofdzakelijk BMW's en Mercedesssen ook wat 911jes voor onderhoud .... Prikpagina topic ook al eerder gezien ....

... en daar houdt het dan voor mij ook op wat de bekendheid (en kundigheid) van TRC Motors is :wink:

30 jun 2008 14:04

jawelja, heb je bij de eerste aankoop van deze 993 WEL naar de hierboven veel genoemde matching nummers gekeken? Nee? Dan gewoon voor de ruilmotor gaan met minder kilometers inclusief goede documentatie en dito garantie.

30 jun 2008 14:21

Voor mij is matching numbers niet belangrijk! Stel dat bij de fabricatie van de motoren er een niet aan de eisen voldoet,dan krijgt een nieuwe auto dus niet de motor,die voor hem bestemd was,maar een met een ander nr. Is dus ook een beetje toeval,welk motornr.in een bepaalde auto zit! De motoren zijn gelijk,alleen de nrs.verschillen! Het belangrijkste is dat hij goed is! Dan kun je alles wel matching willen,versnellingsbak,achteras,stuur,ruitewissermotor etc.! :shock:
Plaats een reactie