Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

15 mei 2004 11:27

Jah, dat idee heb ik dus ook :roll:

17 mei 2004 16:59

Verlagen gebeurt bij de 964 (meestal) ook alleen aan de voorkant.

17 mei 2004 17:23

Daar kan ik je niet zo veel zinnigs over zeggen...
Ben niet zo'n 964 (en later) techneut
Afwachten op tech input van Erwin dus

Ik kan me voorstellen dat er bij een /4 voor stuggere veren gemonteerd zitten i.v.m. het extra gewicht voorin.

De uiteindelijke verhouding tussen de hoogte voor en achter zal uiteindelijk door het uitwegen bepaald moeten worden...

gr.

Jeroen

17 mei 2004 18:57

Jeroen914 schreef:Ik kan me voorstellen dat er bij een /4 voor stuggere veren gemonteerd zitten i.v.m. het extra gewicht voorin.





Inderdaad :res:

19 mei 2004 0:34

Renntech schreef:
Jeroen914 schreef:Ik kan me voorstellen dat er bij een /4 voor stuggere veren gemonteerd zitten i.v.m. het extra gewicht voorin.



Inderdaad :res:


Okay señores, maar a) is die verlaging aan te raden in het geval van de C4 en b) redelijk eenvoudig te realiseren?

Thanks,
ErikE

19 mei 2004 9:25

ErikE schreef:Okay señores, maar a) is die verlaging aan te raden in het geval van de C4 en b) redelijk eenvoudig te realiseren?


a)
EriC4C schreef:
horn schreef:Afbeelding (even geleend van Olaf)


Als we dan toch iets van Olaf lenen met betrekking tot verlagen:

Olaf schreef:Verlaagd ...... @!*# DREMPELS ..... :evil:

Als ..... dan iig i.c.m. een FPS :!:


b)
Renntech schreef:Het verlagen van een 964 met nieuwe aangepaste veren kost € 675.-
Dit is incl. monteren, uitwegen en goed uitlijnen.
Er wordt dan uitgegaan van een auto waarbij alles goed gangbaar is.

Geen (volledige) "diyrkie klus" dus :!:

19 mei 2004 11:41

Tsja, dat hakt er toch mooi in dan....
Met die nog te ontvangen snelheidsbon van de 'A10 noord' en de aanstaande verzekeringspremie (juni) maar even on hold zetten :(

Het goede nieuws is in ieder geval dat het DAK er af kan deze dagen!

19 mei 2004 12:27

Over een Dirkieklus gesproken, kijk is hoe hij hem lager heeft gemaakt,
Afbeelding
rechten van deze foto liggen bij de fa. stangman BV :wink:

Volgens mij heeft ie hem Afbeelding of is er met zijn Afbeelding over heen gereden.

21 mei 2004 8:48

Renntech schreef:De 2.7 en oudere modellen kun je alleen verlagen door de torsie veren in hun bevestiging te verdraaien. Dit kan een tijdrovende klus zijn die echt wel ervaring vereist. Of doorzettings vermogen. Doordat de torsie veer aan de ene kant 44 tanden en aan de andere kant 40 tanden heeft kun je de veer minimaal 50 minuten verdraaien. ( 360/44=8.10 graden en 360/40=9 graden. 9 graden min 8.10 graden is 50 minuten.) Omdat dit een erg grove afstelling is heeft Porsche bij de SC een fijn afstelling toegepast , dit systeem is naderhand bij de oudere modellen in te bouwen en zekers aan te raden voor als de wieldrukken goed moeten worden afgesteld. Deze fijn afstelling is ingebouwd in de veerplaat en moet gedemonteerd worden bij het verlagen van de achteras. Heel soms kun je bij de SC volstaan met verlagen door alleen de fijn afstelling iets te verdraaien. Ook dit is sneller gezegd dan gedaan.


Modeljaar '77 heeft deze fijnafstelling ook al 8)

Afbeelding

21 mei 2004 20:59

Dat is nog eens geluk hebben :D ,
:shock: alleen jammer dat de veerplaat al aardig laag is afgesteld.

22 mei 2004 3:04

Dat wordt torsies versteken Anne :D
Meteen een setje nieuwe bussen erin zetten!
(en dikkere torsies en .... :D :D :D)

gr.

Jeroen

22 mei 2004 8:59

Renntech schreef::shock: alleen jammer dat de veerplaat al aardig laag is afgesteld.


Ja, en dat met de toch al niet geringe wagenhoogte (beetje Citroen GS reclame achtig ...) :? Zou de vorige eigenaar hem als hotrod gebruikt hebben? :roll:

en voor 911T

09 dec 2004 15:05

excuses voor al mijn newbie vragen, mij duizelt het allemaal bij die tech termen.

ik ga dnek ik niks aan mijn motor doen, maar wel eventueel aan de wegligging, zonder dat ik al teveel originaliteit van de auto wil halen. heef het zin om deze te verlagen? beetje comfort is wel lekker maar sportief rijden is ook fijn! (veren doet de stoel wel ;-))

thanks

09 dec 2004 16:40

Verlagen kost je (in principe) geen comfort. Qua wegligging zal het je echter ook weinig op leveren.
Door de auto te verlagen verander je namelijk niks aan de veersterkte.
Enige voordeel is dat het gewicht van de auto iets verder tussen de wielen zakt en het smoelt natuurlijk wel leuk.

09 dec 2004 17:31

lager CG (center of gravity) heeft wel degelijk invloed op je weggedrag.
Als je door bochten gaat word het rollmoment lager, doordat de arm kleiner is geworden.
Kleiner rolmoment= minder rollen, minder rollen zorgt ervoor dat je banden fatsoenlijker op asfalt staan
(maw minder chamber variatie)

...nu is natuurlijk wel de vraag hoeveel je dat oplevert bij 10mm doordeknietjes gaan, je wil dan echt meer.....

maar principe staat.

09 dec 2004 18:06

Hey Jeff,

Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, maar als je de rest standaard laat (dempers, veren etc, etc) zal het uiteindelijke effect zo klein zijn dat de huis-tuin-en-keuken courreur hier er niets van gaat merken :D

09 dec 2004 18:22

eigenlijk is het in praktijk vaak nog erger:

soms is een auto met alleen veren verlaagd (verlagingsveren dus),
maar nog met de oude dempers, die de langere (vaak ook soepelere)
veren 'verwachten" en dus heel brak dempen dan, met alle gevolgen
van dien (doorslaande veren bv).

Ik heb ooit een golf verlaagd met alleen veren samen met coolcase,
ondanks dat de eigenaar er blij mee was (de looks zkr) vonden wij hem
brak rijden.

Moraal van het verhaal: als je doet, doe het dan goed
=> veer/demper combo, bv bilsteinsetje eronder.

En dan merk je wel wat voordeel, maar dat komt door alle factoren; verlagen, veren, dempers.

verlagen

10 dec 2004 18:21

hallo iedereen,
LOU, mijn 3.2 is toch verlaagd !
wat bedoel je eigelijk ?

Erwin

10 dec 2004 19:19

huh?

Re: verlagen

10 dec 2004 23:22

cabrio '87 schreef:hallo iedereen,
LOU, mijn 3.2 is toch verlaagd !
wat bedoel je eigelijk ?

Erwin


cabrio '87 die toch echt schreef:wat bedoel je eigelijk ?


Dat wou ik nou net aan jou vragen... :? :? :shock: :roll:

11 dec 2004 1:09

Jeff, je hebt helemaal gelijk, maar probeer dat maar eens aan het klootjesvolk uit te leggen :D

Re: verlagen

11 dec 2004 2:22

horn schreef:
cabrio '87 schreef:hallo iedereen,
LOU, mijn 3.2 is toch verlaagd !
wat bedoel je eigelijk ?

Erwin


cabrio '87 die toch echt schreef:wat bedoel je eigelijk ?


Dat wou ik nou net aan jou vragen... :? :? :shock: :roll:

Logisch toch, is een vraag over het eerste draadje in dit topic :wink:

Maar ik ben er ondertussen wel achter dat ik dit beter kan LATEN doen, staat dus op het TO DO lijstje na de bouwperikelen :evil: :evil:

11 dec 2004 16:42

Jeroen914 schreef:Jeff, je hebt helemaal gelijk, maar probeer dat maar eens aan het klootjesvolk uit te leggen :D


hehe ik was nog me verhaal over antirollbars en veerpootbruggen en verstijvende rolkooien nog niet eens begonnen, en nu al me gelijk :wink:

12 dec 2004 5:37

Kom maar op... wel zin in een robbertje met iemand die er wat van begrijpt :D

bedoelen

13 dec 2004 15:18

Zeg Lou,
Begrijp ik het goed en bedoelen ze nu echt dat ze ons niet begrijpen ? of
begrijp ik het verkeerd en begrijpen ze niet wat we bedoelen ?
Ik bedoel hier volledig niets mee hoor ! Begrijp me niet verkeerd.
Gewoon verlagen die handel.
:idea:
one robbertje on it's way :twisted:
Plaats een reactie