Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

10 dec 2004 8:21

OK, daar was ik al bang voor.

Maar hoe ontstaat een lekstroom? Gisteren even met Chris gebeld en die heeft mijn auto voordat ik hem kocht een tijdje als 'daily driver' (woon-werk) gereden. Dan merk je dus weinig van evt. lekstroom. Maar ik heb die auto de eerste 5 weken toch echt wel een paar keer langer dan 3 dagen stil laten staan (alleen in het weekend rijden). En toen was er niets aan de hand. Pas vorige week begon de ellende. Vandaar dat ik veel voel voor de 'koude oorzaak', accu is gewoon op en overleden en moete en nieuwe in. Of kan lekstroom zomaar 'spontaan' ontstaan? Het liefst zou ik er vandaag gewoon een nieuwe accu ingooien en dan van het gezeur af zijn. Maar om dan over drie dagen erachter te komen dat de nieuwe accu ook zijn 'krak' heeft gehad... :cry:

10 dec 2004 10:05

hoe oud is de accu die erin zit, nieuwe kan toch geen kwaad zo vlak voor de winter lijkt me :roll:

10 dec 2004 10:07

Marco schreef:hoe oud is de accu die erin zit, nieuwe kan toch geen kwaad zo vlak voor de winter lijkt me :roll:


Neehee, die nieuwe komt er sowieso in, alleen wil ik niet het risico lopen dat die over 5 dagen ook het loodje legt. En hoe bepaal je de leeftijd van een accu? Staat dat ergens op? Hij is in ieder geval ouder dan anderhalve maand, want hij zat er al in toen ik de auto kocht... :lol:

10 dec 2004 10:28

horn schreef:
Marco schreef:hoe oud is de accu die erin zit, nieuwe kan toch geen kwaad zo vlak voor de winter lijkt me :roll:


Neehee, die nieuwe komt er sowieso in, alleen wil ik niet het risico lopen dat die over 5 dagen ook het loodje legt. En hoe bepaal je de leeftijd van een accu? Staat dat ergens op? Hij is in ieder geval ouder dan anderhalve maand, want hij zat er al in toen ik de auto kocht... :lol:
Yep, er staat als het goed is een produktiedatum op de accu. 8)

10 dec 2004 11:17

Ivo964C2 schreef:
horn schreef:
Marco schreef:hoe oud is de accu die erin zit, nieuwe kan toch geen kwaad zo vlak voor de winter lijkt me :roll:


Neehee, die nieuwe komt er sowieso in, alleen wil ik niet het risico lopen dat die over 5 dagen ook het loodje legt. En hoe bepaal je de leeftijd van een accu? Staat dat ergens op? Hij is in ieder geval ouder dan anderhalve maand, want hij zat er al in toen ik de auto kocht... :lol:
Yep, er staat als het goed is een produktiedatum op de accu. 8)



Meestal is op de pluspool maand en jaar ingeslagen :idea:

10 dec 2004 15:11

Maar met die datum ben je dus helemaal NIX ...
Als jij een nagelnieuwe batterij hebt en je karretje "lekt" stroom ... batterijtje helemaal leeg geweest ... nog es flinke kou op zen donder ... sta je daar met je recente datumstickertje ... :?
Batterij zal dan nog wel opladen, dat wel ... maar de correcte capacitiet is foetsjie ... en die is nou net zo belangrijk bij een 964 ... :!:

Stroomlekken kunnen allerhande oorzaken hebben ... veelvoorkomende zijn slechte kontakten - en massapunten. Ook kunnen er storingen in bepaalde componenten zitten die minder makkelijk opspoorbaar zijn.
Maar vooraleer je hier druk in te maken Horn moet je gaan uitmeten of je wel degelijk een "lek" hebt. (waar ik nog steeds niet in geloof in jou geval)

Ten tijde van het verlichtingsproject heb ik allerhande opzoekingen en metingen uitgevoerd op mijn 964'er. Conclusie is dat deze auto's zowat het dubbele stroom verbruiken in "slaapstand" dan normale auto's :!: Dit blijkt overigens helemaal normaal te zijn :!: Het standaard gemonteerde alarm is hiervan de grote boosdoener. Ik heb meerdere uitlezingen met een Hammer gezien op een 964 ... en je kan je nie voorstellen hoeveel foutmeldingen die geeft op het "standaard" alarm ... :roll:
Omdat er veelal (vaak verplicht) een extra alarm wordt bijgeplaatst wordt de stroomafname in "slaapstand" nog groter :!:
Onderschat sommige afther-market systemen niet qua energieverbruik ... zijn er die het al te bont maken ...
Er zijn weinige inbouwcentra die er zich aan wagen om het originele Porsche-alarm lam te leggen ... niet omdat het zo goed is ... (blijft een "bandprodukt" en is dus nooit goed als antidiefstal) maar omdat het vrij ingewikkeld in elkaar zit en bij "demontage" wel eens nare problemen kan opleveren ... Specialisten heb ik het al wel weten "lamleggen" ... inbouwcentra nog NOOIT ... (incl. mijn 964)
Vaak worden er in een P dan ook nog extra zaken ingebouwd als anticarjacking's ... gsm kits ... en noem maar op ...
Al snel heb je het antwoord op "stroomlekken" natuurlijk ... alle kleintjes maken één groot ... :wink:

Greetz
Dirk
:wink:

10 dec 2004 23:42

Keuze is gemaakt. Gisteren bij de Total een starthulp op de kop getikt, en hoewel de speciale aktie al was afgelopen (twee weken lang starthulp voor 29,95 als je voor meer dan 50 euro tankte) lag er nog eentje in het magazijntje. Na het scannen van de barcode moest ik 24,95 afrekenen (niet getankt en geen actie meer :shock: :? :roll: ).

Hiermee ga ik de 16e de P starten en naar Steenwijk rijden. Daar wordt de accu door vakkundige handen doorgemeten en gekeken of er ergens lekstroom is. Zoniet, nieuwe accu erin en rijden maar. Zowel... honk your horn rit in de Omega of de Alfa... :wink:

Afbeelding

11 dec 2004 0:02

horn schreef:Hiermee ga ik de 16e de P starten en naar Steenwijk rijden. Daar wordt de accu door vakkundige handen doorgemeten en gekeken of er ergens lekstroom is. Zoniet, nieuwe accu erin en rijden maar. Zowel... honk your horn rit in de Omega of de Alfa... :wink:

Heb nog wel een "standaard-forum-rit-volgauto" over dan ;) *grin*

11 dec 2004 1:57

Kijk toch maar eens naar de datum van de batterij, op de meeste van die dingen zit drie jaar garantie :)

11 dec 2004 6:39

ben es benieuwd of je Porker gaat starten met dat Totall-spul ... :wink:
Ik kan natuurlijk nie zien op t fotooke hoe zwaar t is ... :roll:

Heb ook ooit zo iets van die strekking gehad ... maar die gaf er al de brui aan na 20min walkman laden ... :lol:


Dirk
:wink:

11 dec 2004 14:27

dirkie schreef:Heb ook ooit zo iets van die strekking gehad ... maar die gaf er al de brui aan na 20min walkman laden

gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst :wink:
:D :D :D

11 dec 2004 15:22

Dit :arrowl: zou toch ook mogelijk moeten zijn bij een 911 :?: :roll:

12 dec 2004 14:23

Harald,

Hij doet het niet lees ik, zelfs niet met de Omega als hulp :cry: .


Wel echt goede startkabels gebruiken, en niet die Halfords dingetjes van onder de kerstboom vandaan, daar start je nog niet een GSM'etje mee op.

Goed contact maken, en toch wel als het kan je Opel eerst een paar minuutjes (20 ofzo), als bloeddonor laten draaien, zonder al direct te gaan zitten starten met je P., eerst de boel al een klein beetje laten opladen door de donor.

12 dec 2004 14:27

John4S schreef:Harald,

Hij doet het niet lees ik, zelfs niet met de Omega als hulp :cry: .


Wel echt goede startkabels gebruiken, en niet die Halfords dingetjes van onder de kerstboom vandaan, daar start je nog niet een GSM'etje mee op.

Goed contact maken, en toch wel als het kan je Opel eerst een paar minuutjes (20 ofzo), als bloeddonor laten draaien, zonder al direct te gaan zitten starten met je P., eerst de boel al een klein beetje laten opladen door de donor.

yep zelfde ervaring pas gehad met lancia van het meisje ... die dunne kabeltjes werken gewoon niet ook niet met een dikke volvo aan de andere kant
ali gebeld (met gele golf) en in 1x aanslaan

12 dec 2004 14:33

Afbeelding
Klinkt bekend horn... Eerst laden, echt!
Plaats een reactie