Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

09 jul 2008 18:03

torig schreef:Ik sluit me aan bij Gert's bevindingen....
.......... want ik heb nog nooit GT3 gereden :lol:


Ik wel, een ClubSport zelfs en sluit mij qua opinie bij Gert aan.

Maarrrrr, het blijft een beestachtige auto en lonkt nog steeds ernstig naar mij.

Maar ja, common sense, heb besloten de 993 nog even te houden en lekker naar mijn zin te pimpen (zie ander topic).

996 gt3 of 997gt3

09 jul 2008 18:41

ik had begrepen dat de 997 gt3 mede door het p.a.s.m systeem wat beter (lees comfortabeler) rijdt dan de 996 gt3 , kan je wel of niet stuiteren met de druk van een knop :lol:

09 jul 2008 19:51

gast schreef:Ik sluit me ook aan bij Gert.




:mrgreen:












(want ik wil (ook) graag dagelijks in een GT3 stuiteren)

09 jul 2008 20:02

Stel dr leest een welgestelde sjeik dit topic en hij denkt goh laat ik die mannen eens blij maken, ik geef ze wat ze wensen ..... wordt het n leuke luna meeting ;) mja sommigen die krijgen dan een 4sje ;)

09 jul 2008 20:40

Als ik dan een 996 mocht uitkiezen, zou ik toch voor een turbo gaan 8)
Ik zie ze bv bij Witmer en Odijk al staan voor 60k....

09 jul 2008 21:52

Ik vraag mij ook wel eens af waarom er af en toe laatdunkend over de 996 wordt gedaan. Ik heb zelf geen ervaring met de 996 en rij 964 maar ik zie toch hele mooie exemplaren. Het enige wat mij tegen staat bij een 996 is de koplamp die ik niet mooi vind. Vaak lees je ook dat men het watergekoelde niet mooi/leuk vindt. Is er qua rijgedrag veel verschil tussen zeg maar een 996 en 964 door de andere motor?

09 jul 2008 23:03

Het rijgedrag wordt niet direct door de motor bepaald. Tuurlijk is het een nieuwer motor ontwerp dat allemaal wat soepeler loopt maar het grootste verschil van de 996 met zijn voorgangers is de compleet andere body (veel langer en breder) en daarmee dus ook andere wielbasis en spoorbreedte.
Een 996 (maar ook 997 natuurlijk) die goot op de pootjes staat rijdt absoluut comfortabel maar ook messcherp en gecontroleerd. Gewoon eens proberen.

En ik ben het helemaal met je eens. Ik heb ook liever het frontje van een 997 maar ja ik doe het voorlopig maar met die twee eitjes :lol:


En wat betreft het verschil in maten;

Afbeelding

09 jul 2008 23:07

maurice schreef:En wat betreft het verschil in maten :arrow:


Grapjas - die 3.2 staat 'n stuk verder naar voren :twisted:

09 jul 2008 23:10

Welgeteld één stoeptegel, dus 30 cm.

Maar zie de maten er maar eens op na. :wink:

10 jul 2008 7:39

HAP :mrgreen:

10 jul 2008 8:05

zonder stoeptegels

Afbeelding

10 jul 2008 8:59

zo'n nieuwe heb dus èch veul meer baggageruimte :shock: ( :twisted: ).

10 jul 2008 13:31

Bagageruimte maar ten dele. :wink:
Met name qua zit comfort heel wat meer. Mijn dochter heeft achterin meer ruimte nu voor haar benen dan in de BMW 328.

Dat was ook precies een van de redenen waarom het geen 993 is geworden maar een 996.

10 jul 2008 13:55

maurice schreef: ... Mijn dochter heeft achterin meer ruimte nu voor haar benen ... Dat was ook precies een van de redenen waarom het geen 993 is geworden maar een 996.


Mijn docters hebben dus gewoon lekker pech: ik heb voor de 993 gekozen! :mrgreen:

En ik heb beenruimte zát!

10 jul 2008 17:41

Pfffrt, koud kunstje.
Die :smurfin: geraakt zelfs niet voorbij het embryonaal stadium 8)

10 jul 2008 20:39

maurice schreef:Mijn dochter heeft achterin meer ruimte nu voor haar benen dan in de BMW 328.
Dat was ook precies een van de redenen waarom het geen 993 is geworden maar een 996.


Grappig, wist ik eigenlijk niet; op zich wel logisch gezien wielbasis. Goed nieuws voor mij, mocht ons dochtertje (nu bijna 4) ooit uit haar 'kluiten' wassen!

11 jul 2008 10:38

Ik vind het grappiger dat er over beenruimte wordt gezeurd, voor een wagen waarbij de passagiers achteraan op 2 à 5cm van de voorzetels zitten met hun gezicht :lol: :lol: :mrgreen:

11 jul 2008 18:43

Bij mij niet! Ik zit 2 à 5 cm van het stuur vandaan! :mrgreen: Vandaar dat er achter mijn stoel beenruimte genoeg is!

12 jul 2008 0:46

Het valt mij vaak op dat zich hier mensen melden met de wens om een Porsche te kopen voor een aanzienlijk budget, die op zich weinig weten van het merk of uitvoeringen.

Daarnaast vragen ze dan terecht advies over welk model en welk type, maar het gaat erom, wat wil je zelf! Zoek daarbij het meest geschikte exemplaar binnen je budget.

De keuze tussen een 996 4S of een GT3 is wezenlijk verschillend. Het lijkt mij dat je dat eerst bepaald voor jezelf en dan gaat zoeken en binnen die zoektocht advies vraagt. Beetje GT3 kost toch 75.000 euro. Je zou na de koop spijt hebben :shock:

Maar goed, het is laat, zakelijk zware dag achter de rug, ik denk misschien te ingewikkeld

12 jul 2008 23:46

Zoals je terecht al schrijft zijn er heel wat mensen die vrij weinig over Porsche weten en dat is zeer begrijpelijk.

Voor veel beginners is een 911 een 911. Of het nu een 997, 996, GT3 uitvoering of RS uitvoering is het blijft voor deze mensen een 911.
Logisch dus ook dat het lastig is te bepalen wat je dan moet kopen als je een 911 wilt hebben.
En waar kan je dan het snelst je beginners vraag kwijt......


Precies, de hangplek voor Porsche jongeren: het Porsche Forum.

Laat maar komen al die vragen. :wink:

15 jul 2008 10:45

Omdat er in dit topic (alweer) over de motor problemen met een 996 werd gesproken dacht ik, plaats hier mijn vraag maar.

Moet je bij de GT3 en de Turbo uitvoering van de 996 ook letten op het jaartal (ik lees hier op't forum voor en na 2002) met betrekking tot de kwaliteit van de motor? Of zijn de turbo en GT3 uitvoering probleemvrij?

15 jul 2008 10:49

Die hebben niet de problemen met de cylinderwanden.

15 jul 2008 11:01

idd en daar zal ook nooit en oplossing voor komen vrees ik. :wink: :P

15 jul 2008 11:01

Zoals een verkoper vertelde " bij een gt3 moet je beschikken over een puntkont "

15 jul 2008 11:04

Verkopers zijn wel de laatste wezens op aarde die je moet geloven! :lol:
Plaats een reactie