Meester Theo had vandaag zijn laatste werkdag. Na 35 jaar voor de klas te hebben gestaan was het klaar.
Heb in een stralend zonnetje om half 9 meester Theo opgehaald, dakkie open, raampies en windscherm omlaag en rustig toeren naar de school. Om 9 uur op school aangekomen (bij de dependance) stonden daar een hele zwik kleuters met zelfgeknutselde stropdassen op de stoep, compleet met dixieband en zelfgeknutselde slingers naar het hoofdgebouw, 2 km verderop. Wij zijn vervolgens achter de dixielandband over de stoep

(ze hadden gemeten of dat kon) naar het hoofdgebouw gereden. Langs de weg stonden alle andere kinderen zodat Meester Theo handjes kon geven en kon zwaaien ("Ik voel me net Sinterklaas"). Alle kinderen die we voorbijreden sloten achter de auto aan, zodat ik me op een gegeven moment de snelle versie van de Rattenvanger van Hamelen voelde (er schijnen iets van 230 kinderen op die school te zitten)
Bij de school aangekomen gingen alle kinderen de grote zaal in en moest Meester Theo op een mooi versierde stoel plaatsnemen. De topicstarter was ook spreekstalmeester en opende de afscheidsdag van Meester Theo. Maar niet voordat 'meneer Van Horn' moest worden bedankt.
Op een gegeven moment vroeg hij aan de kinderen in wat voor auto meester Theo was aangekomen. Toch lachen om 230 kinderen "Porsche, Porsche, Porsche" te horen gillen. En met een lekker flesje wijn, chocola en bedankkaart kon ik - onder luid applaus - de zaal verlaten.
Het was een kleine moeite die volgens mij erg werd gewaardeerd. Handig zo'n forum