Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
15 jul 2008 11:08
Ben ook gaan zitten , Ik geloof bijna niemand
15 jul 2008 13:02
Conclusie, bij een GT3 of Turbo hoef je je dus niet veel zorgen te maken over de motorkwaliteit

Alleen nog kijken als de auto goed past (de stoel)
15 jul 2008 17:38
Een Turbo is fijn, maar kost ook wat.
Een 996 4S is heeeel mooi en chique.
Een 996 van na 2002 rijdt, voelt en klinkt een stuk beter dan een 996 van voor 2002.
Een Turbo is motorisch perfect. Een 996 van na 2002 ook. Mijn 996 Cabrio van '99 (tiptronic) heeft het ook heel goed gedaan (150k km), maar vond ik minder mooi rijden dan een 996 die ik heb gereden van na 2002.
Een GT3 is ruig en heftig. Niet voor iedereen weggelegd. Een 4S of een Turbo zijn duur. Een 996 Mk2 (van na 2002 dus) is een bijzonder fijne en snelle auto. Een 996 Mk1 is verguisd, maar natuurlijk een genot. Hier op het forum wordt er laatdunkend over gedaan. Buiten dit forum om is niemand zich van enig kwaad bewust.
Mijn buren bijvoorbeeld die geen verstand hebben van Porsche (99,9% van de mensen) vonden mijn 996 Mk1 veeeel mooier dan mijn 993 die ik ervoor had, terwijl veel forummers er bij wijze van op spugen.
Koop gewoon een mooie auto.
15 jul 2008 20:11

.................
Ga me abonneren op ALEH's posts
15 jul 2008 22:15
aleh schreef: Een 996 Mk1 is verguisd, maar natuurlijk een genot. Hier op het forum wordt er laatdunkend over gedaan. Buiten dit forum om is niemand zich van enig kwaad bewust.
.
Bij deze stel ik dus voor om dit via een volksreferendum onder de aandacht van het kabinet te brengen en er voor te zorgen dat deze forumkennis ook in de lespaketten van de scholen wordt opgenomen!
Aap - Noot - Mies - Wim - Zus - Jet - 996 mk1 is slecht
15 jul 2008 22:52
Mijn kinders zullen deze onzin meteen tegenspreken!
15 jul 2008 23:06
Nee hoor, de school wordt aangeklaagd wegens het verspreiden van onwaarheden.
15 jul 2008 23:39
Sterker nog, ik denk dat ik een advocaat eens uit laat zoeken of hier geen sprake is van discriminatie van een hele grote bevolkingsgroep
16 jul 2008 8:08
brian951 schreef:.... en er voor te zorgen dat deze forumkennis ook in de lespaketten van de scholen wordt opgenomen!
Aap - Noot - Mies - Wim - Zus - Jet

Het moderne denken....Woehaha
lijstje kan logischerwijs worden aangevuld met overige ouwe meuk, zoals - lucht -
En dan durven ze mij een OL te noemen
16 jul 2008 10:35
Komkom mannen! Doe een beetje
water bij de euh wijn en denk hier nu eens wat
luchtiger over!
Had zondag een flesje Evean in mij hand. Vraagt een meneer: "Tóch waterkoeling?"
16 jul 2008 22:20
Ik heb wel eens ooit in een carrera 4 gezeten (meegereden). Ben eigenlijk beniewd hoe de 4s rijdt. Is die behalve wat sportiefer, dus stugger ook echt veel sneller? Wat zijn eigenlijk de voornaamste verschillen?? Want een 4s is een stuk duuder dan de 4. Echt een stuk duurder!
16 jul 2008 22:57
Bij de 996 was het verschil tussen de de C4 en C4S weinig meer behalve de bredere achterkant. Volgens de boekjes van Porsche is de 4S in top 5 km/u langzamer, accelereert de 4S 0,1 sec. langzamer naar de 100 km/u en verder is de 4S 60 mm breder en 5 mm langer en 65 kg zwaarder.
Voor de 997 is dat anders. Daar ligt wel degelijk een andere motor in met meer pk's en koppel en dus wel degelijk een veel sportievere auto.
17 jul 2008 0:05
Een 4S is zeldzamer=duurder. Een 4S is heeeel veel mooier.
17 jul 2008 0:18
aleh schreef:Een 4S is heeeel veel mooier.
Had ik effe nodig
17 jul 2008 0:40
Er is wel degelijk verschil tussen de 996 4 en de 4S: het onderstel en de remmen van de S zijn dezelfde als van de turbo.
17 jul 2008 0:55
Dat heb ik me ook laten vertellen. Klopt toch?
17 jul 2008 7:38
Klopt. 996-4S Ligt ook lager op de weg. (10mm)
Achterbanden breder, zelfde chassis, zelfde remmen / onderstel als de turbo. Met daarmee gelijkwaardige wegligging.
Die paar tienden verschil worden in de bochten snel ingehaald....
Verschil alleen de 6 cm bredere koets heeft de lucht-inlaatgaten niet, evenmin de turbo-achterspoiler .
17 jul 2008 7:52
geldt in grote lijnen toch ook voor 993 2S en 93 4S? Enne, was er overigens ooit ook een 996 2S, of uitsluitend de 4S.
(PS LeOH, even in je album gekeken, en kan het slechts met je eens zijn over de looks

).
17 jul 2008 8:19
Er is geen 996 C 2-S gebouwd.
17 jul 2008 8:39
Ook maar even in LeOH zijn album gekeken, zie dat je ook een Alfa GTV heb bereden
Heb er ook een gehad van 1972 en een 2000 GTV, was geen topper
En natuurlijk ook een rode, maar kocht hem in 1976
17 jul 2008 8:42
Klopt inderdaad het grootste verschil is het onderstel en reminrichting van de 4S dat volledig is overgenomen van de turbo.
Een 996 2S is nooit gebouwd. Ik weet wel dat er ooit een verzoek van dealers is geweest om een 2S te bouwen maar dat is nooit gehonoreerd.
17 jul 2008 12:17
Valt me dat een Turbo "maar" 10.000 euro duurder is als een 4S. Heb je met de Turbo wel 100 pk meer.... Als je toch al 60k uitgeeft voor een 4S, zou ik 70k uitgeven voor een Turbo. Heb je de looks en de power
17 jul 2008 12:27
Hangt ervan af wat je wil en hoeveel je te besteden hebt aan onderhoud denk ik.
Een turbo is aanzienlijk duurder in onderhoud heb ik me laten vertellen.
Je kan je redenering blijven doortrekken. Bijvoorbeeld voor iets meer dan 70k vind je een 997 (S). Voor nog een beetje meer heb je de 4S en nog wat meer de 997 Turbo ....
17 jul 2008 12:37
Torig: natuurlijk klopt je redenering. Al ben ik niet bekend of het onderhoud van een turbo echt zoveel meer is als een 4s?? Voor een groot gedeelte zijn dat toch dezelfde auto's (behalve de turbo dan...)??
Als ik bv. bij Theo Jansen kijk zie ik diverse 4s-en staan voor 60k, maar bij Witmer & Odij staat een Turbo ook voor 60k.... Ik zou het wel weten
17 jul 2008 12:43
Denk dat het onderhoud van een turbo niet zoveel duurder is dan van een 4S! Zolang het tenminste geen reparatie van de motor betreft! Het olieverversen en filters vervangen neemt misschien een uurtje meer,omdat de intercooler eruit moet.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.