Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
16 jul 2008 22:20
Ik heb wel eens ooit in een carrera 4 gezeten (meegereden). Ben eigenlijk beniewd hoe de 4s rijdt. Is die behalve wat sportiefer, dus stugger ook echt veel sneller? Wat zijn eigenlijk de voornaamste verschillen?? Want een 4s is een stuk duuder dan de 4. Echt een stuk duurder!
16 jul 2008 22:57
Bij de 996 was het verschil tussen de de C4 en C4S weinig meer behalve de bredere achterkant. Volgens de boekjes van Porsche is de 4S in top 5 km/u langzamer, accelereert de 4S 0,1 sec. langzamer naar de 100 km/u en verder is de 4S 60 mm breder en 5 mm langer en 65 kg zwaarder.
Voor de 997 is dat anders. Daar ligt wel degelijk een andere motor in met meer pk's en koppel en dus wel degelijk een veel sportievere auto.
17 jul 2008 0:05
Een 4S is zeldzamer=duurder. Een 4S is heeeel veel mooier.
17 jul 2008 0:18
aleh schreef:Een 4S is heeeel veel mooier.
Had ik effe nodig
17 jul 2008 0:40
Er is wel degelijk verschil tussen de 996 4 en de 4S: het onderstel en de remmen van de S zijn dezelfde als van de turbo.
17 jul 2008 0:55
Dat heb ik me ook laten vertellen. Klopt toch?
17 jul 2008 7:38
Klopt. 996-4S Ligt ook lager op de weg. (10mm)
Achterbanden breder, zelfde chassis, zelfde remmen / onderstel als de turbo. Met daarmee gelijkwaardige wegligging.
Die paar tienden verschil worden in de bochten snel ingehaald....
Verschil alleen de 6 cm bredere koets heeft de lucht-inlaatgaten niet, evenmin de turbo-achterspoiler .
17 jul 2008 7:52
geldt in grote lijnen toch ook voor 993 2S en 93 4S? Enne, was er overigens ooit ook een 996 2S, of uitsluitend de 4S.
(PS LeOH, even in je album gekeken, en kan het slechts met je eens zijn over de looks

).
17 jul 2008 8:19
Er is geen 996 C 2-S gebouwd.
17 jul 2008 8:39
Ook maar even in LeOH zijn album gekeken, zie dat je ook een Alfa GTV heb bereden
Heb er ook een gehad van 1972 en een 2000 GTV, was geen topper
En natuurlijk ook een rode, maar kocht hem in 1976
17 jul 2008 8:42
Klopt inderdaad het grootste verschil is het onderstel en reminrichting van de 4S dat volledig is overgenomen van de turbo.
Een 996 2S is nooit gebouwd. Ik weet wel dat er ooit een verzoek van dealers is geweest om een 2S te bouwen maar dat is nooit gehonoreerd.
17 jul 2008 12:17
Valt me dat een Turbo "maar" 10.000 euro duurder is als een 4S. Heb je met de Turbo wel 100 pk meer.... Als je toch al 60k uitgeeft voor een 4S, zou ik 70k uitgeven voor een Turbo. Heb je de looks en de power
17 jul 2008 12:27
Hangt ervan af wat je wil en hoeveel je te besteden hebt aan onderhoud denk ik.
Een turbo is aanzienlijk duurder in onderhoud heb ik me laten vertellen.
Je kan je redenering blijven doortrekken. Bijvoorbeeld voor iets meer dan 70k vind je een 997 (S). Voor nog een beetje meer heb je de 4S en nog wat meer de 997 Turbo ....
17 jul 2008 12:37
Torig: natuurlijk klopt je redenering. Al ben ik niet bekend of het onderhoud van een turbo echt zoveel meer is als een 4s?? Voor een groot gedeelte zijn dat toch dezelfde auto's (behalve de turbo dan...)??
Als ik bv. bij Theo Jansen kijk zie ik diverse 4s-en staan voor 60k, maar bij Witmer & Odij staat een Turbo ook voor 60k.... Ik zou het wel weten
17 jul 2008 12:43
Denk dat het onderhoud van een turbo niet zoveel duurder is dan van een 4S! Zolang het tenminste geen reparatie van de motor betreft! Het olieverversen en filters vervangen neemt misschien een uurtje meer,omdat de intercooler eruit moet.
17 jul 2008 12:55
Tiens, mij is wijsgemaakt dat het "een factor 3x" (ongeveer) inhield.
Ook voor de 4S.
Dat is één van de redenen dat ik geen Turbo of 4S gezocht heb
17 jul 2008 15:32
Nu we toch over de prijzen van 996'en bezig zijn, een 3.4 kost ongeveer 40.000 en een 3.6 ongeveer 50.000 euro. Je betaald dus bijna 10.000 meer om het risico van gevoelige IMS Lager motor tegen te gaan, is he dan niet verstandiger om de 3.4 te kopen en die 10.000 aan de kant te leggen voor een nieuwe motor? Ben je net zoveel geld kwijt en heb je een motor met 0.0 Km op de teller

Of zie ik iets over het hoofd?
De 4s zit al snel richting de 60.000 euro maar vind de dikkere achterkant toch wel een stuk mooier dan zonder s. Maar over een prijsverschil tussen de turbo en de 4s van 10.000 euro waar hierboven over geschreven wordt? Ik vind ook turbo's van 60.000 euro? GT3's ongeveer 65.000 euro.
Persoonlijk vind ik de GT3's qua styling het mooist.
Concluderend, tussen de 40.000 en 65.000 euro heb je best wat keuze voor een leuke 996
PS. een 993 Turbo en een 996 Turbo zitten beide op ongeveer dezelfde prijs (60.000 euro)
Maar dat onderhoud? ben ik nu eigenlijk ook wel benieuwd naar.
17 jul 2008 15:56
Op de website van Schmidt in Oss (
http://www.schmidt-oss.nl) staan wat prijzen over het onderhoud van een 996 C2 / C4. Geen prijzen van Turbo / 4S of Gt3.
Jaarbeurt: 265,77 euro
20.000 beurt: 390,78 euro
40.000 beurt: 668,71 euro
80.000 beurt: 876,18 euro
17 jul 2008 20:22
Onderhoud voor een Turbo is niet zoveel duurder dan een 4S of een gewone 996.
Een Turbo heeft gewoon meer vermogen. Maar verder is er niet zoveel bijzonders aan die auto hoor. Hij gaat gewoon heel hard.
Banden daarentegen........
17 jul 2008 22:53
"geplukt" van de website van PCE voor:
996 Turbo:
Jaarlijks Onderhoud EUR 139,00
Groot Onderhoud (elke 40.000 km) EUR 649,00
Klein Onderhoud (elke 20.000 km) EUR 439,00
Polyriem vervangen (elke 80.000 km i.c.m. onderhoud) EUR 115,00
Bougie (elke 40.000 km i.c.m. onderhoud) EUR 435,00
Brandstofilter (elke 80.000 km i.c.m. onderhoud) EUR 99,00
Remvloeistof (elke 2 jaar i.c.m. onderhoud) EUR 175,00
Remblokken voor (indien van toepassing) EUR 549,00
voor 996:
Jaarlijks Onderhoud EUR 139,00
Groot Onderhoud (elke 40.000 km) EUR 610,00
Klein Onderhoud (elke 20.000 km) EUR 399,00
Polyriem vervangen (elke 80.000 km i.c.m. onderhoud) EUR 65,00
Bougie (indien van toepassing i.c.m. onderhoud) EUR 169,00
Brandstofilter ( indien van toepassing i.c.m. onderhoud EUR 115,00
Remvloeistof (elke 2 jaar i.c.m. onderhoud) EUR 175,00
Remblokken voor ( indien van toepassing) EUR 445,00
Remblokken voor 911 4S (indien van toepassing) EUR 579,00
17 jul 2008 23:13
oook raar remblokken voor van een 996 4s zijn duurder als van een 996 turbo

zijn toch dezelfde
18 jul 2008 0:03
tja, die turbo rijders moeten hun aankoop toch ergens kunnen verantwoorden richting hun partner

.
Klopt inderdaad wel dat een Turbo relatief niet zo veel duurder is; ik denk dat in vergelijking met nieuwwaarde de turbo dan meer is gedevalueerd? En dat is dan denk ik m.n. gevolg van beperktere beschikbaarheid 4s. De keus voor 4s maak je daarom denk ik vooral op de looks, de betere wegligging en reminstallatie en de hoge exclusiviteit. En in vergelijking met de Turbo mogelijk omdat je, los van het geld, van de ingetogen uitstraling houdt (klopt dat 4s rijders, of zie ik wat over het hoofd?)
Voor 993 kan volgens mij een vergelijkbare parallel worden getrokken. En ook hier zou je kunnen stellen dat je, vanuit een 993 4s bezien, voor weinig meer een 996 4s hebt. De 993 4s rijders zullen hier waarschijnlijk niet warm of koud van worden schat ik zo

.
Mbt 996 mk 1 en mk 2 zijn er volgens mij naast een andere motor ook nog andere verschillen in wegligging e.d. (die een meerprijs rechtvaardigen, zeg maar).
18 jul 2008 0:05
moest jij niet rondjes lopen vandaag HV? of ga je alleen vrijdag feestje maken
18 jul 2008 0:06
HV schreef: ... vanuit een 993 4s bezien, voor weinig meer een 996 4s hebt. De 993 4s rijders zullen hier waarschijnlijk niet warm of koud van worden schat ik zo
Nope. Niet echt. Goed ingeschat
18 jul 2008 0:11
leuk van dit onderwerp is zoals meerdere dat de topicstarter zich
al 10 dagen niet meer gemeld heeft en hier nog lekker wordt doorgeleuterd
denk dat ik eens op andere forums ga testen hoe het menselijke brein kan worden getriggerd ..... en er bankstel effecten worden gecreerd ... ( voor uitleg van dit kleine fenomeen verwijst ik naar bol.com die hebben daar geschikte literatuur over bij "psychose en gezondheid
voor diegene die besparend willen zijn kunnen me pbtjes sturen met
verkorte uitleg
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.