Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

16 jul 2008 13:30

PeterDorr schreef:Heeft er iemand ervaring met EBC blokken, Redstuff Ceramic - 3000 ?
Lijken me erg goed vanwege de betere remprestaties en vooral ook de verminderde remstofproductie.

Vervangingsblokken lijken prachtig tot ze meer herrie maken en/of harder slijten en/of ...
Advies: origineel is de beste oplossing voor gemiddeld gebruik :idea:

Re: Remblokken vervangen, zelf doen of laten doen?

17 jul 2008 16:50

PeterDorr schreef:Ik moet alle 4 de blokken vervangen en dat is in de "officiele garage" een vervelend grote hap uit het vakantiebudget.

Bij mijn klassieke MG-B tje uit 1974 draai ik er mijn hand niet voor om om het zelf even te doen maar is dat iets waar je je aan de Porsche (996/C4) niet aan moet wagen?.....of toch wel?

Thanks,
Peter

Beste Peter, ik doe het voor je in een uurtje( € 46,- exbtw) ik kan ook de EBC blokken voor je regelen en omdat je een forum member ben 10% korting. Hoor wel van je.... :lol:

17 jul 2008 18:30

... of niet :mrgreen:

17 jul 2008 18:31

neem je wel blokken met N codering en kijk je naar de verval datum :mrgreen: :cheesy: :mrgreen: :cheesy: :wink:

17 jul 2008 22:58

Is het overigens zo dat bij vervangen van de schijven ook direct de blokken vervangen moeten worden? :?

17 jul 2008 23:15

dat ligt eraan in hoeverre ze heen zijn die remblokken

18 jul 2008 0:05

Is dit te controleren door iemand met 2 linkerhanden? :wink:

20 jul 2008 22:25

drknauf schreef:dat ligt eraan in hoeverre ze heen zijn die remblokken

Bij nieuwe remschijven altijd nieuwe remblokken monteren heeft met het inrijden van de schijven en blokken te maken. 8) +/- 500km

20 jul 2008 22:37

heeft nergeens niks mee te maken, alleen "commom sense" als je 1000+ euro aan je schijfjes uitgeeft dat je dan niet bezuinigd op een paar blokjes, voor de rest geen probleem.....

21 jul 2008 21:49

Nou valt wel mee hoor. Als je groeven in je ouwe schijf hebt, zitten die ook op je blokjes. Als je dan niet goed inwerkt dan kunnen die deels verglazen wat de boel uiteraard niet ten goede komt. Sowieso slijt het in eerste instantie dan alsnog snoeihard.
Kostentechnisch ook verantwoord: als je zelf geen onderhoud doet dan loont het wel om ze preventief te vervangen (mits zeover de helft zijn).

24 jul 2008 0:12

Hi,

Om op de vraag van Peter terug te komen (mbt tot de ECB remblokken) ik heb onder mijn 968 onlangs de "green stuff" blokken van dit merk gemonteerd, zeker minder stof en helemaal geen last van piepen etc. zelfs de originele slijtage indocators passen in deze blokken. Wanneer er andere blokken onder mijn 964 moeten zal ik iig weer voor deze blokken kiezen.

24 jul 2008 21:17

Marcel schreef:... als je 1000+ euro aan je schijfjes uitgeeft ...

Toevallig recent eens uitgezocht voor iemand met een 993: 4 x 150 = 600, SLECHTS dus :P
Valt het ook nog eens mee, met die Porsche reparatie prijzen :!: :lol:
(Ok, de onderdelen.)

24 jul 2008 21:20

Ga ze voor ook laten vervangen ..... zou Porsche zelf ook al die groene blokken hebben? klinkt wel goed minder stuf 8)
Plaats een reactie