Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

17 jul 2008 11:20

Eerst maar eens goed een stukje rijden met die nieuwe bandjes vooraleer je Spa opgaat.

17 jul 2008 12:41

inderdaad eerst even rustig beginnen...

de grip zal je verbazen !

veel plezier.

gr
Steef

17 jul 2008 16:14

MichM3 schreef:Ook de antirollbars zijn aangepast...harder voor, zachter achter
vreemde combi als je last hebt van onderstuur, want dan moet je het precies andersom doen... :idea:

17 jul 2008 16:54

Jeroen914 schreef:
MichM3 schreef:Ook de antirollbars zijn aangepast...harder voor, zachter achter
vreemde combi als je last hebt van onderstuur, want dan moet je het precies andersom doen... :idea:


ik was aan het wachten op degene die het zou opmerken...had net dezelfde reactie...zo heeft hij het tegen mij gezegd en heb de vraag herhaald maar hij bleef bij z'n standpunt...en warempel de auto rijdt ook echt snediger in 't echt!!...heb nog de tijd ni genomen om es onder de auto te gaan hangen maar ik ga het wel es nakijken...misschien is het net het omgekeerde :wink:

17 jul 2008 18:39

hij leest tognog mee hoah die joentje :wink:

18 jul 2008 9:30

MichM3 schreef:
Jeroen914 schreef:
MichM3 schreef:Ook de antirollbars zijn aangepast...harder voor, zachter achter
vreemde combi als je last hebt van onderstuur, want dan moet je het precies andersom doen... :idea:


ik was aan het wachten op degene die het zou opmerken...had net dezelfde reactie...zo heeft hij het tegen mij gezegd en heb de vraag herhaald maar hij bleef bij z'n standpunt...en warempel de auto rijdt ook echt snediger in 't echt!!...heb nog de tijd ni genomen om es onder de auto te gaan hangen maar ik ga het wel es nakijken...misschien is het net het omgekeerde :wink:


Jeroen, gisteren gecheckt en het klopt hoor!!! vooraan hard, achter zacht...en de voortrein heeft werkelijk meer grip!

18 jul 2008 10:20

Heb er geen verstand van, maar klinkt wel logisch. Voor harder betekend meer grip voor het 2e wiel, waardoor de voorzijde in het geheel beter instuurt.

Misschien technisch totaal geen vergelijk, maar toch: vorig jaar op het zandvoort uitje behoorlijk last van onderstuur. Later bleek bij de specialist dat de rechtervoordraagarm los zat en aan vervanging toe was. Na montage van een nieuwe is er duidelijk minder sprake van onderstuur en eigenlijk slechts nog bij fors accelereren uit een korte bocht.

28 jul 2008 17:24

vorige week maandag dus richting Spa afgezakt...hondeweer jammer genoeg :( ...in de voormiddag is het anderhalf uur droog gebleven en dat was het...heb dus ongeveer 45min gereden.

Enige opsteker van de dag...een 964 is nog lang niet dood :lol: ...raven14, ook hier member op 't forum, met z'n gemodificeerde c2 en ikzelf hebben ons wel lekker vermaakt tijdens dat korte uitje...We reden van 996 GT3, naar 997 GT3, over een 996RS, een Stradale en een Ultima richting volgende GT3...geeft toch wel een leuk gevoel om met zo'n oudje gevleugeld onderweg te zijn. :mrgreen: Zal wel voor een groot stuk gelegen hebben aan het feit dat die Britten niet helemaal vlot onderweg waren, maar toch...met zo'n lichte 964 kan je toch wel hééél laat remmen 8)

In september hoop ik met PCF (Club Francorchamps) nog es een dagje te kunnen meepikken op Spa...hopelijk in goed weer dan...en zal waarschijnlijk veel kunnen leren van andere 964RS rijders. Kijk er al naar uit!

28 jul 2008 18:51

that,s 8)

keep us posted bro :wink:

28 jul 2008 19:40

ruud964 schreef:Heb er geen verstand van, maar klinkt wel logisch. Voor harder betekend meer grip voor het 2e wiel, waardoor de voorzijde in het geheel beter instuurt.

toch werkt het precies andersom...
de kant die je stugger maakt (dus dikkere stabi's of stuggere veren) krijgt minder grip, de andere kant meer

28 jul 2008 21:20

en de bandjes goed bevallen ?

28 jul 2008 22:25

V-8 schreef:en de bandjes goed bevallen ?


banden zijn goed bevallen, al heb ik het onderste niet uit de kan kunnen halen...de echt zachte laag moet nog komen en ik heb nog niet alles van de bovenste eraf gereden. In het begin vaak in de remzones licht blokkerende wielen gehad en reacties in het stuur...ietwat instabiel...werd steeds beter, vandaar dat ik nog es in het 100% droge wil rijden :wink:

Om eerlijk te zijn, ik denk dat een gewone Michelin PS2 me evengoed zou geholpen hebben...kan op dit moment niet zeggen dat m'n Cups superieur kleefden

29 jul 2008 10:23

vreemd, ik heb na mijn circuitdag mijn bridgestones s02 er weer onder en verbaasde me gelijk hoe licht dit stuurt..

de R888 zijn echte plakkers !

gr

Steef

29 jul 2008 10:52

ooit al met een Michelin PS2 gereden op circuit...plakt ook hoor...verschil met Cup is niet zo groot...als de band heel warm wordt na een paar ronden, dan blijft de Cup constanter terwijl de PS2 wel durft te gaan "smeren"

29 jul 2008 11:08

is de auto voor ook niet een klein beetje gezakt?
dan kan ik me het voorstellen dat je meer grip hebt

29 jul 2008 11:26

is achter ietsje hoger gezet...vergelijkbaar effect :wink:

29 jul 2008 11:44

ik heb alleen met de toyo's gereden en deze hebben mij hogelijk verbaast vanwege de enorme grip..

ik ben niet zo'n ervaren trackdayrijder hoor dus jullie zullen de verschillen wel beter opmerken..Na wat kilometers met de so2's is het ook prima, maar voor je gevoel ligt en stuurt het met de Toyo's allemaal wat scherper en is wat harder. Fuchsen zijn ook 16 inch en ruf's zijn 17 inch. De wang van de toyo is trouwens enorm sterk want ik heb lek gereden met een achterband en had het pas laat door omdat de auto gewoon nog recht stond...ongelooflijk.. nieuwe is besteld dus die komt eraan...

ik heb mijn voorkant volgens mij wel iets laten zakken met de montage van de bilsteins en turboarmen en een tikje negatief camber... (erwin weet er veel meer van...) maar qua sturen kende je de auto niet terug !

gr

Steef

29 jul 2008 12:19

dat verklaart de grip
had zelf iets dergelijks, te weinig grip achter; auto kon je niet zetten en bleef maar doorgaan
aan de voorkant iets hoger en het reed daarna compleet anders (was overigens met de bmw)
Plaats een reactie