Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
28 jul 2008 23:05
ok tealdlops dus
29 jul 2008 0:11
porschehenk schreef:De laatste, en dan zonder de reflectors eronder.
.. volgens mij heb je die reflectors nodig bij de RDW keuring
... stukje dubbelzijdig tape doet de trick ...
29 jul 2008 0:14
Gewoon een setje opkleven en na de keuring afhalen. Omdat ik de reflectors op de Coupe niet mooi vond heb ik dit zo gedaan? De reflectors liggen nu samen met 2 zijdige kleefband in het handschoenkastje voor het geval er een agent lastig zou doen.
29 jul 2008 10:23
Wat een tempo, Henkie. Mooi hoor.
29 jul 2008 10:49
PP356,
Dank voor de tip, ga ik zeker doen voor de keuring.
Henk
29 jul 2008 16:39
ToonRientjens schreef:wat ik me nou altijd afvraag is waarom er bijna nooit een 912/356 blok en bak in wordt gehangen maar altijd de kever versie ... (behalve het kul argument van de kosten)
dan wordt ie toch nog een beetje meer "een echte" ...
of een 2-liter van een 914 ???
is toch een probleemloze motor, met ongeveer 100 pk
29 jul 2008 17:04
De keuze voor een type 4 in een replica wordt niet zo vaak gemaakt.
De redenen daarvoor zijn legio, maar de belangrijkste redenen zijn toch wel dat de aanschaf van een type 4 blok over het algemeen duurder is dan van een type 1, onderdelen voor/van een type 4 blok duurder zijn, er minder onderdelen voor een type 4 te koop zijn en er toch wel wat moet worden aangepast om een type 4 motor aan een kever-bak te hangen (naaldlager in vliegwiel plaatsen, soms bellhouse van de versnellingbak licht uitfrezen, een automatenstartmotor plaatsen), etcetera...
Daarnaast zal over het algemeen de achter het blok liggende koeling moeten worden veranderd, omdat je anders in 'ruimteproblemen' zou kunnen komen. Áls je dat vervolgens doet, moet je ook de warmtewisselaars inkorten, of kortere J-pipes plaatsen. Ook is vervolgens de keuze in uitlaatsystemen beperkter (én duurder) dan bij een type 1.
Voordelen zijn natuurlijk dat een type 4 blok sterker is (alleen al vanwege het gebruikte materiaal: aluminium vs. magnesium), degelijker en robuuster is en standaard al meer vermogen levert dan een 'opgefokte type 1'.
30 jul 2008 23:03
Weer lekker gewerkt aan de Speedster.
De body is weer op chassis gezet en alle bevestigings gaten zijn geboord.
Ook het probleem met de 3cm te kort is opgelost, mijn compagnon heeft het weer top opgelost.
Zijaanzicht, je ziet de opgelaste balk om 3 cm te winnen.
Vooraanzicht:
Verder hebben ze denk ik in de USA een hele grote stuurkolom. Er zit een gat in de body waar straks bakken met vuil naar binnen komt.
Dit probleempje dus ook weer oplossen.
Hier een foto hoe het nu is:
Maar ook dit gaan we weer topklasse oplossen
Tot de volgende update, en die volgt snel weer
31 jul 2008 23:05
Het gat voor de stuurkolom zit nu op je juiste plaats met de juiste diameter.
Nu bezig met de bumpers te monteren en alles pas maken.
Morgen weer lekker verder, nou ja lekker met die hitte
De body wordt weer gelift, gaan nu onderkant in bodyschutz spuiten en met schuren beginnen. Binnendelen in de kleur spuiten. Gaat makkelijker zonder chassis.
Er is vast wel iemand die me kan helpen aan een kleurnummer van Porsche grijs. De 356 grijze kleur. Dank alvast.
31 jul 2008 23:11
Hier heb je een lijst van alle 356 kleuren af fabriek

Mooi project
31 jul 2008 23:14
Helemaal top!! dank je wel...
01 aug 2008 0:03
np
01 aug 2008 17:16
Daar ben ik weer, weer een dag hard gewerkt aan de speedster.
Bumpers voor en achter pas gemaakt. De deuren hadden geen deurvangers, bij een flinke windvlaag knalt de deur tegen de body.
Hier hebben we een oplossing voor gevonden, een extra dikke las maken op het scharnier zodat de deur niet verder kan.
Ruitenwissermotor pas gemaakt en gat geboord voor de sproeier.
De deuren eruit gehaald en helemaal leeg gehaald voor de spuiter. De body blijft van het chassis en gaat zo naar de spuiter. Dan kan de spuiter overal makkelijk bij en onder komen.
Daarna zal het "huwelijk" van chassis en body plaats vinden
We gaan nu de body spuitklaar maken.
01 aug 2008 18:14
Ziet er goed uit
Weet je zeker dat je alles hebt geboord en gemeten voordat je hem gaat spuiten, zou zonde zijn als je daar achteraf achter komt... sorry als dat een domme vraag is :p 't is goed bedoeld
01 aug 2008 18:28
Domme vragen bestaan niet
Uiteraard hebben we alles goed nagekeken. Maar als hij gespoten is moeten nog logo's etc geplaats worden. Daarvoor moeten we weer boren.
Geen probleem, stuk afplakband erop en rustig boren. Heb er ervaring mee
02 aug 2008 10:13
Het begint er al aardig op te lijken, Henk. Succes verder.
03 aug 2008 19:21
Zoooo Henk,
je gaat als een raket.Erg mooi om te lezen hoe jij het aanpakt en ik kan stiekem dingen ervan leren.
Maar had je van te voren geen mail gestuurd omtrend het inkorten?Ik heb inkort papieren gevraagd voordat ik ging inkorten idd het is 30cm.De L&B kit is 27,5cm ingekort dus iets verschil.
Hoe is de kabelboom?Ik heb ook verhalen gehoord dat dit prut is.En dat je zelf veel beter een kabelboom kunt maken.
Zijn alle afhangpunten portieren,motorklep en kofferklep perfect afgehangen vanuit USA?
En gaat het makkelijk de portieren dr in te hangen?Wat voor blok ga je dr inhangen?
Wat voor velgen heb je dr bij gekregen 4,5J of 5,5J?
Ja sorry Henk met al dit soort dingen en vragen.Ben een hele poos niet meer op deze site geweest.
Sterkte met je Speedsteren blijf het zekers volgen.
03 aug 2008 20:22
Iedereen weet dat het inkorten 27,4cm is. De bodys zijn onlangs pas verandert naar 30cm voor de amerikaanse markt.
Weet niet of 30cm problemen geeft bij RDW, en maakt me ook niet meer uit. Chassis is klaar en daar veranderen we niets meer aan.
Rest zit er allemaal goed in. Deze komt een 1600 motor in te zitten.
04 aug 2008 18:14
Wat voor uitvoering van velgen zaten dr bij 4,5J of 5,5J
04 aug 2008 21:41
356_rijder schreef:Wat voor uitvoering van velgen zaten dr bij 4,5J of 5,5J

5.5J
04 aug 2008 22:13
porschehenk schreef:356_rijder schreef:Wat voor uitvoering van velgen zaten dr bij 4,5J of 5,5J

5.5J
Loopt de velg niet aan op de binnenkant van de bandenbak
Dit heb ik gehoord al van een paar Vintage bouwers.Die moesten overstappen op 4,5J velgen.Om het tegenlopen in de bandenbak tegen te gaan!
Wat is jou ervaring Henk?
04 aug 2008 22:39
Mike, zal ik je eens iets verklappen van de tv
Komt ie.... op tv nemen ze maanden lang beeldmateriaal op, dan knippen en plakken ze en is de bouw klaar in een paar uur
Je bent van harte uitgenodigd om een bakkie te komen doen, en helpen... laat het bouwen maar aan ons over
.
helpen mag als mijn nieuwe huis klaar is, moet veel gestuct worden, hihih
mr 356.... wat is een bandenbak bij een speedster
Heb je wel eens een body bekeken van een speedster

genoeg ruimte en geen bandenbak te bekennen.
Je moet uiteraard geen 205/40r15 willen monteren. Standaard staat hij op 165/15. Ook kan 185-65-15. Ga van de week de banden erom laten doen. Dan kijk ik welke ik kies
04 aug 2008 22:52
Hij bedoelt de binnenkant van de wielkasten aan de achterzijde.
05 aug 2008 10:22
Op mijn Speedster staan5,5 gemonteerd met 195/60 banden, lukt perfect.
Het grootste probleem is het reservewiel dit lukt maar net, daarmee hebben we voor het reservewiel een smallere velg en band.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.