Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

05 aug 2008 10:45

ppp 356 schreef:Op mijn Speedster staan5,5 gemonteerd met 195/60 banden, lukt perfect.
Het grootste probleem is het reservewiel dit lukt maar net, daarmee hebben we voor het reservewiel een smallere velg en band.


Mooi om te weten! Bedankt, dan kan ik ook nog uitwijken naar die bandenmaat als nodig mocht zijn 8) Dan gaat het met 185/65-15 zeker lukken. :cheers:

05 aug 2008 13:42

Mijn Chesil stond ook op 185 breed en dat ging precies (ook als reservewiel).

Ik heb gehoord/begrepen dat dat kon omdat het chassis (en versnellingsbak) van deze Speedster van een VW van voor 1967 was, omdat de assen van die versnellingsbak bijna 3 cm per kant korter zijn (zogenaamd 'smalspoor'). Als het chassis (en versnellingsbak) van ná 1967 is, is de achtertrein van de (pendelas) kevers dus bijna 6cm breder. Aangezien er voor beide chassis-versies slechts 1 (maat) body wordt geproduceerd, loop je bij 'late chassis' sneller het risico dat je achterbanden aan gaan lopen tegen de binnenkant van je wielkassen.

Overigens had Chesil ook een grotere bak voorin voor het reservewiel, waardoor dezelfde maat reservewiel (15", 185) paste; weliswaar maar nét, maar niettemin...

05 aug 2008 14:38

Vandaag kwam er weer een pakketje binnen voor de Speedsters.
2 sets kachelpotten original VW met bijbehorende hitteschiltjes. Ook origineel VW.
Afbeelding

Nu is nog wachten :twisted: op de volgende zending. Daar zittten complete loodvrije cilinderkoppen bij. Zit daar eigenlijk op te wachten met smart, kale onderblok hangt in de motorsteun.
Dan kunnen we deze gaan afbouwen :lol:

05 aug 2008 14:40

Met recht 'n SPEED-ster :wink:

05 aug 2008 15:09

zit lekker gang in idd

05 aug 2008 15:54

Kan dus ook een GANGSTER worden :lol: :lol: :lol:
Gauw maar weer verder serieus zijn :roll:

05 aug 2008 17:22

porschehenk schreef:mr 356.... wat is een bandenbak bij een speedster :?: :?:
Heb je wel eens een body bekeken van een speedster :?: genoeg ruimte en geen bandenbak te bekennen.
Je moet uiteraard geen 205/40r15 willen monteren. Standaard staat hij op 165/15. Ook kan 185-65-15. Ga van de week de banden erom laten doen. Dan kijk ik welke ik kies


Henk,
de reden waarom ik dit vraag aan je is dat een kennis van me een Vintage body uit USA heeft laten overkomen.
En dr zaten 4 5,5J chromen velgen bij en raad eens..............De banden met velgen liepen aan.Zn bandenmaat was 185-65-15.En heb heel heel veel speedsters gezien.
Zodoende.Hoop dat je me niet afbrand maar begrijpt.Zou wel eens willen kijken bij je.

05 aug 2008 22:11

Ik heb nog geen idee hoe alles gaat lopen mbt de banden.

De speedster schiet alweer lekker op. De body staat in de spuitplamuur, is geschuurd voor de eerste maal. Morgen weer een laag erover heen en weer schuren.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

We hebben voor het makkelijk verrijden van de body, het schuren en straks voor de spuiter een "kar" gemaakt met 4 wielen die allen draaibaar zijn. Je kan nu makkelijk de body naar buiten rijden en hem afspuiten enzo.
Aan de achterkant van het frame zitten twee paspennen die in gaten van het frame van de body vallen. Zo kan de body geen kant op als hij verplaatst wordt.
Afbeelding
Ik hoop dat hij deze week naar de spuiter kan om de zilver metallic kleur 5406 van een 1954-1955er Porsche te krijgen.

En dat het maar snel zover is, dan kan de opbouw beginnen :lol:

11 aug 2008 22:55

Is even stil geweest hier, maar achter de schermen hard doorgewerkt.
De body is klaar voor de spuiter, a.s. vrijdag gaat hij naar de spuiter toe.
Flinke klus geweest alles schuren en in grondverf spuiten enzo. Maar resultaat mag er weer zijn.
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Ook vandaag even twee banden om de velgen laten zetten. Bandenmaat 185/65-15 op 5.5j velgen.
Body weer even op chassis laten zakken en de velgen gemonteerd, en... loopt aan achter. Hij staat zo vast als een huis :cry:

Het worden dus 165-15 banden die erop komen, iets breder dan de standaard 155-15. Morgen bandenspecialist bellen en banden laten bestellen.

Motor is ook klaar, de post laat even op zich wachten voor de cilinderkoppen. Project moet verder, dus gebruiken we de 1600cc (gereviseerde) motor van speedster 2. Dan kan tijdens het spuiten die in chassis gehangen worden en verder gewerkt worden.

Afbeelding

11 aug 2008 23:04

zuiver blokkie man , mooi hoor

mooi werk weer henk 8)

11 aug 2008 23:13

was mijn speedster al klaar en had ik hem bij me op Assen gisteren???

Afbeelding

nee, jammer maar dat was ie niet :cry:
Het was een echte speedster, precies zoals onze eerste wordt. Grijs van buiten en rood van binnen.
Ook deze grijze met beige binnenkant was er, top!

Heb even staan genieten en staan kijken, alles even rustig opgenomen.

11 aug 2008 23:18

Ziet er goed uit Henk. Ruil je ook in?

11 aug 2008 23:23

Wat wil je inruilen dan? Volgens mij heb jij een 356 replica toch?

11 aug 2008 23:35

Ja, maar wil volgend jaar misschien voor een andere gaan kijken.

11 aug 2008 23:41

Speedster inruilen voor een andere van mij?
Wat is er mis met de creme van jou? (had je hem niet te koop staan eens?)

11 aug 2008 23:53

Niets mee mis, maar gewoon een andere kleurtje, een andere motor, gewoon net weer iets anders.

12 aug 2008 7:54

Wat een mooi project, gaat volgens mij helemaal super worden.

Die cremekleurige van Michael ziet er ook super uit, lijkt me echt heel relaxed om daar op zonnige zondagmiddagjes lekker mee te toeren over de dijk bij Wijk bij Duurstede en zo.

12 aug 2008 17:25

porschehenk schreef:
Ook vandaag even twee banden om de velgen laten zetten. Bandenmaat 185/65-15 op 5.5j velgen.
Body weer even op chassis laten zakken en de velgen gemonteerd, en... loopt aan achter. Hij staat zo vast als een huis :cry:

Het worden dus 165-15 banden die erop komen, iets breder dan de standaard 155-15. Morgen bandenspecialist bellen en banden laten bestellen



Henk dit gaf ik al op dit topic :o Dit bedoelde ik namelijk.En het gebeurt heel vaak tegenwoordig van Vintage
Mooi dat het snel gaat bij je toppie

12 aug 2008 17:54

Vandaag een 155-15 band laten monteren en gepast.... loopt ook aan!!
Ik moet 4,5J velgen hebben, de oorzaak hiervan is het volgende:

Je hebt smallspoor kevers en breedspoor kevers.
Bij een smallspoor kan je 5,5J gebruiken, en een breedspoor moet je 4,5J gebruiken.
Hangt af van bouwjaar van je chassis! Vintage levert maar willekeurig :twisted:
Deze velgen gaan dus terug en moeten er 4,5J komen!

Na een hoop stress weer een stuk wijzer geworden.
Laatst bijgewerkt door porschehenk op 12 aug 2008 22:19, in totaal 1 keer bewerkt.

12 aug 2008 19:41

Speedy356 schreef:Mijn Chesil stond ook op 185 breed en dat ging precies (ook als reservewiel).

Ik heb gehoord/begrepen dat dat kon omdat het chassis (en versnellingsbak) van deze Speedster van een VW van voor 1967 was, omdat de assen van die versnellingsbak bijna 3 cm per kant korter zijn (zogenaamd 'smalspoor'). Als het chassis (en versnellingsbak) van ná 1967 is, is de achtertrein van de (pendelas) kevers dus bijna 6cm breder. Aangezien er voor beide chassis-versies slechts 1 (maat) body wordt geproduceerd, loop je bij 'late chassis' sneller het risico dat je achterbanden aan gaan lopen tegen de binnenkant van je wielkassen.

Overigens had Chesil ook een grotere bak voorin voor het reservewiel, waardoor dezelfde maat reservewiel (15", 185) paste; weliswaar maar nét, maar niettemin...


Yep! :wink:

Vraag is of 4,5J wél gaat passen! Let even op de ET-waarde van de velgen!

Je kunt van je huidige 5,5J velgen ook de ET laten aanpassen. Dan wordt het hart eruit geslepen en iets verder er weer ingelast...

13 aug 2008 18:28

porschehenk schreef:Vandaag een 155-15 band laten monteren en gepast.... loopt ook aan!!
Ik moet 4,5J velgen hebben, de oorzaak hiervan is het volgende:

Je hebt smallspoor kevers en breedspoor kevers.
Bij een smallspoor kan je 5,5J gebruiken, en een breedspoor moet je 4,5J gebruiken.
Hangt af van bouwjaar van je chassis! Vintage levert maar willekeurig :twisted:
Deze velgen gaan dus terug en moeten er 4,5J komen!

Na een hoop stress weer een stuk wijzer geworden.


Daarom heb ik al 4,5J aangeschaft.Dit geneuzel wat jij nu hebt met je 5,5J velg had ik al eerder gehoord Henk.
Daarom reageerde ik al eerdser op je topic van de velgen keus ( ET )

15 aug 2008 16:57

Zo, de laatste update en dan ga ik heerlijk met vakantie. Kan het gebruiken na het harde werken :roll:
M.b.t. de banden en velgen, het worden 4,5J velgen met 165-15 banden. Ze zitten onder de speedster en passen perfect.
Afbeelding

En vanochtend de Body van de Speedster naar de spuiter gebracht. Helaas :lol: ga ik nu met vakantie. Het eindresultaat laat voor mij even opzich wachten. Mijn compagnon haalt hem op en ziet hem dus eerder. Jullie moeten dus ook even geduld hebben.
Body op aanhanger:
Afbeelding En de body binnen bij de spuiter. Afbeelding

Tot zo ver de update, ik ga inpakken en weg. Tot begin september, dan zullen de foto's komen van de gespoten body.

16 aug 2008 11:39

Porschehenk: Na gedane arbeid is het goed rusten. Prettige vakantie.

01 sep 2008 21:05

Zo, vakantie zit erop. Daar op het strand best benieuwd geweest hoe de speedster geworden is na het spuiten.
Dus als een haas naar mijn compagnon gegaan en.... WHOW.....

Die kleur grijs metallic van de 356 uit bouwjaar 1956 is echt TOP!. Reutter kleurnummer 608. Straks helemaal met de rode binnenkant :lol:

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Mijn zoon moest even proef zitten in de gespoten speedster 8)

Afbeelding

En nu het leukste werk: opbouwen

Begonnen met: koplampen monteren, de onderstrip van de voorruit op de body vast gemaakt.
Sierstrips zijkanten gemonteerd, moet zeggen om het naar onze maatstaven top te krijgen moesten we wat aanpassingen doen. Moet uiteraard een topauto worden.
Laatst bijgewerkt door porschehenk op 01 sep 2008 22:28, in totaal 1 keer bewerkt.

01 sep 2008 22:18

vetttttcool 8)
Plaats een reactie