Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
24 aug 2008 22:01
Sja.... weet je, deze porsches zijn liefhebber auto's.
Je leest het forum betreffende een verbeterinkje hier, een aanpassinkje daar, ipod en bluetooth connections zus en nog maar een Steve Wong chipje zo, bumpertjes bijspuiten en woops er is wat roest en plaatjes lassen, lekker fuchsen laten restaureren enz enz.
Je kan makkelijk veel geld uitgeven als je niet oplet.
Langs de andere kant, koop een goede en onderhoud de wagen zoals porsche het voorschreef. Kansen zijn dat je voor de vaste mechanische kosten een 1500-2000 euro per jaar nodig hebt, natuurlijk afhankelijk van je gebruik en je kilometers, met elke 5 jaar een zure appel.
Bert
24 aug 2008 22:21
Ik calculeer ook 2K jaarlijks onderhoud bij 12-14K km het jaar.
25 aug 2008 18:54
Nicolò schreef:chili schreef:wordt alleen beetje afgeschrikt door verhalen als 16 K euro aan verspijkerd in 3 jaar tijd of voor 12K euro aan rekeningen afgelopen 2 jaar ter inzage... is dat normaal voor een 3.2 ?
grtz Chili
Verbaast me niks.
Wat niet? de rekeningen of dat het me afschrikt?
25 aug 2008 18:59
o, al een nieuwe pagina, zag ik nu pas... vind het niet erg om 2-2,5 k per jaar voor onderhoud in te calculeren, en ja ook ik weet door ervaring dat je af en toe flink pech kunt hebben en dan ff moet bloeden, maar het lijkt hir onderhand meer een gewoonte te zijn.... en ik wil verfraaiingen andere wielen/chips/ ed niet onder onderhoud scharen, alleen de dingen die noodzakelijk zijn de P in goede conditie te houden....
btw erg fijn forum, leer hier snel veel....
25 aug 2008 21:52
Ziet er netjes uit alhoewel ik hem zelf liever op Fuchsen zou hebben. Maar da's op te lossen. Wel >200k km. Zou mij niet afschrikken maar jou misschien wel!
25 aug 2008 22:22
Voorspoiler en mistlampen kloppen niet
25 aug 2008 22:28
Impact rubbers zitten ook niet zoals het hoort, klep kan niet goed gesloten zijn, maar toch maar eens checken of hij geen duwtje gekregen heeft.
25 aug 2008 22:42
chili schreef:Nicolò schreef:chili schreef:wordt alleen beetje afgeschrikt door verhalen als 16 K euro aan verspijkerd in 3 jaar tijd of voor 12K euro aan rekeningen afgelopen 2 jaar ter inzage... is dat normaal voor een 3.2 ?
grtz Chili
Verbaast me niks.
Wat niet? de rekeningen of dat het me afschrikt?
Die rekeningen kunnen heel goed verklaarbaar zijn en daarom verbazen mij die rekeningen niks. En dat het je af kan schrikken, ook niet verbazingwekkend. Een Golfje geeft meer zekerheid.
25 aug 2008 23:17
16K in 3 jaar is debiel tenzij de motor gereviseerd is. en niet alleen de kop.
26 aug 2008 0:06
16k op 3 jaar?...
Top end rebuild 5500
nieuwe schokbrekers 700
sportuitlaat + SSI 1800
beetje servicen 4500
gearbox rebuild 3000
terwijl dat je daar mee bezig bent, waarom niet een nieuwe koppeling 600
bumpertjes, spoilertje weg op motorkap, beetje bijspuiten hier en daar: 800
setje nieuwe banden voor en achter 600
Woops reeds 17500....
Koop wijselijk- een goedkope 911 is altijd duurder in the long run!
Bert
26 aug 2008 7:45
da's alles behalve het onderblok. ik blijf bij mijn eerdere post...
26 aug 2008 19:31
eigenwijs, welnee...
26 aug 2008 23:28
Bert
26 aug 2008 23:46
Bertroex schreef:16k op 3 jaar?...
Top end rebuild 5500
nieuwe schokbrekers 700
sportuitlaat + SSI 1800
beetje servicen 4500
gearbox rebuild 3000
terwijl dat je daar mee bezig bent, waarom niet een nieuwe koppeling 600
bumpertjes, spoilertje weg op motorkap, beetje bijspuiten hier en daar: 800
setje nieuwe banden voor en achter 600
Woops reeds 17500....

Koop wijselijk- een goedkope 911 is altijd duurder in the long run!
Bert
Bij mij is het aankoopbedrag er ook nog eens ingegaan om hem helemaal top te krijgen.... maar dan heb je ook wat!
27 aug 2008 0:15
..... maar dan heb je ook wat!
Wat dan? Groene 'Floris' van Bommel sneakers?
http://www.nme.com/video/id/AXByE9nB-80/search/bommel
27 aug 2008 9:24
nou ja laat ik het zo zeggen: 16K in 3 jaar aan een 3.2 verspijkeren is een miskoop. een lemon.
27 aug 2008 19:40
Ik zie het niet echt als een miskoop.
M.n. de vorige eigenaar was een liefhebber pur sang (ik overigens ook) en heeft niet bezuinigd op onderhoud c.q. verbeteringen. Na aanschaf een standaard beurt bij Porsche Centrum Eindhoven: €1.400,-. Daarna: remschijven voor en achter vervangen + nieuwe remblokken, torsie stang achter vervangen, gele koni's voor en achter, aanpassen motormanagement, nieuwe koppeling (dure grap 1), compleet nieuwe uitlaatset (dure grap 2) en nog wat kleine dingentjes. Dan schiet je al snel door de €10.000,- grens heen en dan komt de BTW er nog bij. Daarna een volledige revisie van het airosysteem, €1.200,-. Toen de P in mijn bezit kwam heb ik 'm laten servicen inclusief nieuwe banden rondom, dynamorevisie (was noodzakelijk), vervangen aandrijfashoezen, upgraden alarm naar klasse III, olie etc., €2.500,-.
Indertijd gekozen voor deze P vanwege de onderhoudsgeschiedenis en wetende dat ik een paar mogelijk toekomstige dure reparaties als koppeling e.d. alvast kon doorstrepen................
27 aug 2008 20:30
Hoi driepunttwee, in zekere zin heb jij op deze manier, naar mijn idee, dus een 'goede' auto gekocht. Het is een beetje te vergelijken met een oud huis. Voor een beetje minder kun je een huis (zeker een klassiek huis) kopen in een mindere staat. veel mogelijk achterstallig onderhoud is dan je risico. Sommigen spreekt dat deels aan, dan kun je hem helemaal naar je eigen zin maken.. Ik denk dat als je niet heel specifieke wensen hebt, je met 2 a 3K per jaar normaliter ech klaar moet zijn. Maar onverwachte tegenvallers kunnen er altijd zijn.
Chili, laat je niet te veel afschrikken, de echte rationalisten zijn vaak ook de eeuwige dromers en komen nooit toe aan die zo riskante aanschaf

. Al een stap verder inmiddels op weg naar het bezit??
28 aug 2008 11:56
Inderdaad 2-3K per jaar moet voldoende zijn, tenzij je echt pech hebt. Maar als jij na aankoop binnen 3 jaar 16K moet verspijkeren moet je toch eens achter de oren krabben en overwegen de volgende keer een AKK te laten doen...
Ik blijf bij mijn eerdere posts....
28 aug 2008 12:12
paSCal schreef:Even terzijde, de koppeling bij een G50 is toch zwaarder dan bij een 915? (ligt er uiteraard aan, hoe versleten alles is)... Maareh, mijn 915 is echt niet "dubbelklutsen" hoor. Ligt vooral aan de bak, ik zou daarom ook gewoon zoeken naar een auto die goed is, en niet bij voorbaat kiezen voor een G50 bak (tenzij je een relatief jonge auto wilt als reden!)
this is sooo trueeee!!...maar als je perse een G50 wil, no prob...maar zou er een piekfijne 915 niet voor laten staan...en in het slechtste geval, oefening baart kunst
01 sep 2008 1:26
Bertroex schreef:Bovendien is de 915 50 kg lichter.
Ha, die Bertroex;
Dat de 915 een stuk lichter is dan een G-50 is bekend, maar 50 kilo scheelt dat toch echt niet. Vijftig pound (dus zo'n 22kg) zou kunnen, maar ik dacht dat het in feite zo'n 15 kilo bedroeg. Nog geen klein verschil en nog op de juiste plaats ook. Ook las ik op het Pelicanforum eens dat een 915 achter een en dezelfde motor een paar procent
minder transmissieverlies had dan een G-50.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.