Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
28 aug 2008 21:57
Devils son schreef:Belachelijk duur. Punt.
De CS met M030... tsja, dat heeft meerwaarde tov een gewone coupe. Maar deze auto, met alle respect, is een 968 met wat minder luxe (concept is onvergelijkbaar met de Carrera RS van de 964).
En het is niet bepaald de tijd om voor veel geld sportauto's te verkopen.
Sterker nog, het is een echte CS (af fabriek). Maar de eerste eigenaar heeft de auto (af fabriek) laten behangen met eigenlijk alles wat er op de "normale" 968 zit. Lederen bekleding, (stoffen) zitjes achterin, targa dak. Ja zelfs airco en regensensor (!) heeft deze auto. Bovendien heeft deze 968 géén M030 onderstel, geen sperdiff, geen kuipstoelen, rollbar, en andere circuit-artikelen.
Het is dus feitelijk een "Chassisnummer CS" (15......), maar optisch - op de kleur na dan - een 968.
Maar wat voor één....
28 aug 2008 23:39
Wat mag een gewone 968 Coupe eigenlijk kosten?
René L.
29 aug 2008 11:42
Een goede 968 mag/kan particulier rond de 13K en bij een specialist rond de 16K kosten (het laatste dan wel met garantie etc). Alles rekening houdende met een KM-stand van rond de 150000. En natuurlijk kan een erg goed onderhouden particulier exemplaar meer kosten.
Peter Morgan heeft in zijn "buyers guide" de voorkeur voor de cabrio's

en de CS met dan wel een origineel M030 onderstel. Met als kanttekening dat hij er dan vanuit gaat dat je dat voor het circuit doet
Soms zie je in Duitsland exemplaren met lage kilometer standen met vraagprijzen van rond de 20K. Daar zal nog wel wat BPM bij komen.
De 968 bij PCG is wel erg kostbaar omdat het M030 er niet standaard geleverd onder zit.
29 aug 2008 12:43
Let overigens wel op dat het M030 pakket meer omvat dan ander onderstel.
Je moet dan ook de grotere geboorde remmen hebben, kuipstoelen en sperdiff. Alle luxe eraf (airco zou ik dan geen problemen mee hebben) en dan heb je voor een fractie van de kosten een auto die op het circuit mee kan met de 964 Carrera RS. Niet hetzelfde, maar zeg 90% van de lol voor 40% van de aanschafprijs (of misschien wel minder).
29 aug 2008 12:50
Dus een 968 met 90k km mag duurder zijn en een met 175k km moet goedkoper zijn? Ik heb het dan over het gewone model. De coupe. Geen toeters en bellen. Standaard in Nederland geleverde auto's.
René L.
29 aug 2008 15:06
Dus een 968 met 90k km mag duurder zijn en een met 175k km moet goedkoper zijn? Ik heb het dan over het gewone model. De coupe. Geen toeters en bellen. Standaard in Nederland geleverde auto's.
René L.
Yep, alle waar naar zijn geld gaat dan wel op. Let dan wel op dat er nieuwe distributie, spanrollen etc op zit. Dat moet om de 80000 of om de circa 5 a 7 jaar (geloof ik).
Als je een standaard zoekt dan zijn ze over het algemeen erg goed aangekleed met opties. Let vooral op de airco, vaak zit er een "oud" systeem in wat niet meer gerepareerd mag worden maar moet worden omgebouwd (als het stuk gaat natuurlijk). Dat kost je direct zon'n € 1.500. Als je nieuwe distributie laat inbouwen bij zo'n 968 is mijn advies om tegelijkertijd de waterpomp te laten vervangen. Heb er een erg dure ervaring mee

In 14 maanden 2 keer nieuwe distributie vanwege een kapotte waterpomp! Het zijn toch auto's van circa 16 jaar oud met vaak nog de eerste waterpomp, dynamo etc.
29 aug 2008 15:27
ombouwen 1500 euro?????? De garage waar jij je 968 vandaan hebt, heeft ooit de airco van mijn 964 omgebouwd en opnieuw gevuld. Ik meen dat dat nog geen 500 euro gekost heeft...
29 aug 2008 15:28
Alleen was toen je pomp nog heel
29 aug 2008 15:31
ja, het hele aircosysteem werkte goed, maar moest bijgevuld worden.
29 aug 2008 15:35
Ik zou niet durven zeggen dat die met 90.000 km beter is dan die met 150.000km
Zelf heb ik in het begin het gekende probleem met de nokkenassen gehad.
Gevolg, beide nokkenassen en kettingen en geleiders en alle riemen, etc. vervangen voor duizenden euro's.
Het is meestal rond de 100.000 km dat de nokkenassen slijtage vertonen.
Met wat ik nu weet heb ik liever mijn 968 dan die van 90k. Je moet goed weten welke kosten eraan gebeurd zijn. En bij twijfel, laat maar mooi staan...
29 aug 2008 16:41
Met wat ik nu weet heb ik liever mijn 968 dan die van 90k. Je moet goed weten welke kosten eraan gebeurd zijn. En bij twijfel, laat maar mooi staan...
Daar sluit ik mij wel bij aan! De mijne heeft nu bijna 163K op de teller. De laatste 12 heb ik gereden en onderhouden

Ik weet nu wat er goed is en wat beter kan. De nuances worden breder en dieper. M.a.w. altijd een AKK!
29 aug 2008 23:41
Ik ben bij de auto gaan kijken enkele weken terug. Mooie auto hoor het interieur is als nieuw. Maar hij stonk naar katten pis?! De prijs is stevig te noemen; maar ja ze moeten ook garantie geven toch?? Wat me wel opviel was dat de soelen voor geheel van leer zijn en de achterbank van stof. Ik kon me niet voorstellen dat dit orgineel was.
29 aug 2008 23:59
dubsport schreef:Ik ben bij de auto gaan kijken enkele weken terug. Mooie auto hoor het interieur is als nieuw. Maar hij stonk naar katten pis?! De prijs is stevig te noemen; maar ja ze moeten ook garantie geven toch?? Wat me wel opviel was dat de soelen voor geheel van leer zijn en de achterbank van stof. Ik kon me niet voorstellen dat dit orgineel was.
Zoals ik hierboven / eerder aangaf

de 1ste eigenaar (ik was de 2de...) heeft de keuze gemaakt voor lederen zetels vóórin af fabriek, en heeft enige tijd later de achterzetels laten inbouwen(!). Dat is het verhaal.
Dat de auto van binnen naar kattenpis rook, heb ik niet ervaren in mijn tijd

; er zal bij PCG misschien een poes ingesloten zijn geweest. Leuk voor de volgende koper
31 aug 2008 0:44
Er mag wel 10k van de prijs af. ErikE verkocht de auto ook voor rond de 15k.
31 aug 2008 2:32
Wat ik niet begrijp is, waarom de eerste eigenaar voor een CS heeft gekozen? Alleen op kenteken was het een CS, maar het resultaat was wel degelijk bijna de 'normale' versie.
Op deze manier is het wel een unieke CS. Omgekeerd zijn er meer exemplaren te vinden denk ik...
31 aug 2008 12:17
yohanv schreef:Wat ik niet begrijp is, waarom de eerste eigenaar voor een CS heeft gekozen?
Die was goedkoper...
31 aug 2008 21:04
Piet schreef:Er mag wel 10k van de prijs af. ErikE verkocht de auto ook voor rond de 15k.
..................
Beste Piet (alter ego?

), je weet niet alles, gelukkig. "rond de 15k"

godzijdank was het een paar handklappen meer...
31 aug 2008 21:15
Vreemd is dat mijn 968 een tiptronic is die wel het M030 onderstel heeft! Lijkt mij een vrij unieke combinatie.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.