Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
30 aug 2008 13:08
Gelukt! Stekkers onder de bobine gaan eenvoudig los.
Motor loopt op allebei de onstekingen. Alleen op 1 onsteking loopt de motor perfect, op de andere iets onregelmatig. Zou een bougie kunnen zijn of zoiets?
30 aug 2008 23:37
of een van de kabels.
robert
31 aug 2008 10:20
Ja precies, zal dat bij ee volgende beurt na laten meten.
02 sep 2008 21:56
Ook ik was op zoek naar een eenvoudige methode om te checken of het snaartje van mijn perfect lopende motor gebroken is. De meeste simpele oplossing lijkt dan de kabel van de bobine naar de verdelerkap los te trekken. Tot mijn grote schrik bleef de motor niet doorlopen op verdeler 2 (die mechanisch in het blok zit en dus niets met de snaar te maken kan hebben) en wel op verdeler 1. De laagspanningsstekkers aan de onderzijde van 1 van de 2 bobines lostrekken maakt dat de motor minder mooi, maar wel blijft lopen. Zekerheidshalve ook maar even de stroboscoop gepakt en hiermee gecheckt of de beide rotors draaien en hun werk doen. Pfff ...gelukkig niets aan het handje!!!
Toch laat het me niet los: waarom doet de aloude "ford pinto cq opel kadett truk"(het loskoppelen van de bougiekabels om zo te zien welke minder is) het niet met mijn P.?
03 sep 2008 23:29
Hi,
Voor de goede orde, de verdeler welke het dichtst bij het blok zit is toch verdeler no.1? (kijkend in de motor-ruimte de rechter). Wanneer ik nu de kabel die van de bobine naar de verdelerkap loopt van verdeler no.1 los haal en de motor blijft door lopen, dan is de snaar welke verdeler no. 2 aandrijft toch nog intact? of heb ik het mis?
04 sep 2008 7:46
robert
edit:tekst aan gepast omdat ik het verkeerd om vertelde
Laatst bijgewerkt door
rob964.c4 op 04 sep 2008 10:32, in totaal 1 keer bewerkt.
04 sep 2008 8:56
afgaande op de stickers is de rechter verdeler 2, dit is ook degene die rechtstreeks in het blok zit. Je kunt dus eenvoudigweg beide bobine laagspaningstekkers loskoppelen. Als bij 1 verwijderd de motor stopt heb je een probleem.
NIemand een idee waarom het aan laagspanningszijde loskoppelen een ander effect heeft dan aan hoogspanningszijde? Zie eerdere vraag hierin dit topic. Het lijkt alsof het met mijn alarm te maken heeft. Motor loopt even door en slaat dan af.
05 sep 2008 17:29
anton964 schreef:Paul van Engelen schreef:de door vonkjes in de kappen geioniseerde lucht is destructief voor de snaar en daarom wordt de lucht via de (modificatie) slang afgezogen/ververst

volgens mij word er lucht in geblazen toch?
Je hebt gelijk Anton, door de electrische ventilator wordt lucht geblazen.
Daarom schreef ik voor alle zekerheid nog 'ververst'
06 sep 2008 1:53
Dus als je de stekker/ kabel(van bobine naar verdelerkap) van de verdelerkap op no. 2 los trekt en de motor blijft draaien heb je geen probleem?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.