Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Gesloten onderwerp

28 aug 2008 17:51

Vandaag even gaan kijken, Timo belde dat de Stag in de grondlaag staat, dus even een fotootje gaan schieten.
Begint weer op een auto te lijken.
Dus nu het fijne werk, schuren met 1000 nat en daarna eerst een zwarte laklaag die geschuurd word met 1500 nat.
dan komen er twee kleuren donker blauw op die daarna gepolijst worden, tegen die tijd dat het zover is laat ik er wel wat van zien.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En als laatste the Beast. :wink:

28 aug 2008 20:04

zo, netjes :) Wat voor auto staat er eigenlijk naast die van jou?

28 aug 2008 20:47

Die op de achtergrond staat is een Aston Martin DB4, is Timo aan bezig voor een totaal restauratie. 8)

29 aug 2008 9:24

Als ik ooit weer eens in de buurt kom ga ik zeker eens bij Timo kijken. Een Aston Martin DB4 in restauratie. Interessant.

17 sep 2008 18:59

Zo de Stag is geblokt met 1500 waterproof, niks meer met machine gedaan om kapjes te voorkomen.
Staat voor grootste gedeelte al afgeplakt, en gaat vrijdag gespoten worden. :D

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Er gaan twee lagen donkerblauw over, waarna de auto geheel na geschuurd gaat worden met 2000 waterproof en trekrubber ter controle, daarna gaan er twee vernislagen over die daarna gepolijst worden.
Daarna kan dan het opbouwen beginnen. 8)
Als hij gespoten is zal ik het resultaat wel posten. :wink:

17 sep 2008 20:53

hee wim dat na schuren snap ik

de twee vernislagen ook

maar dat trekrubber ? :lol: hoe werkt dat? :wink:
vergelijkbaar als guide coat?

17 sep 2008 20:59

Geloof om het droog te trekken..Om zo te controleren..heet geloof ik color sanding toch wim? (weet ff het nederlandse woord niet) maar gaat meen ik om die sinasappel gebeuren eruit te krijgen voor een vlakke laag..Wat je bij die auto`s ziet van tegenwoordig in de lak..

17 sep 2008 21:39

Blijven deze wielen er onder :shock: of de originele?

17 sep 2008 22:02

@Arjen, niet precies verwoord, maar voor inderdaad wat jij bedoeld. :thumleft:

@Jaap, dit zijn velgen die een verschillende steek hebben, dus gebruiken we voor transport, de velgen die er onderkomen zijn de originele van Stag, of eigenaar wil misschien nog de bananen (minilite) velgen onder leggen. :roll:

Dit zijn de originele die onder de Mark2 lagen, de mark 1 had Rostyle wieldeksels.

Afbeelding

17 sep 2008 22:08

Ik had ook niet anders verwacht,Wim :lol:

18 sep 2008 21:38

We liggen voor op schema Timo zijn vorige werkgever belde deze morgen dat er 's middags plaats was in de spuitcabine, dus dit nu op dit moment het resultaat.


Afbeelding Afbeelding Afbeelding

19 sep 2008 8:27

mooi kleurtje hoor

19 sep 2008 9:04

gast schreef:Persoonlijk denk ik dat zwart niet de mooiste kleur is. Ik had hem weer dat chique wit gegeven. Maar mooi wordt ie. Petje af Wim.

:thumleft:


Is niet zwart hoor, maar HEEL donkerblauw, keuze van de huidige eigenaar. :wink:

Mijne was een witte met zwart interieur, is inderdaad mooi en woont nu net onder Rotterdam.

19 sep 2008 9:48

Heb wat betere fofto's gemaakt voor bepaalde kniesoren hier. :twisted: :lol:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Stag gaat nu een weekje uitharden, waarna hij met 1500 waterproof en trekrubber nat na geschuurd gaat worden, daarna nog een vernislaag en polijsten.

Hoorde van Timo dat hij gisteren met de nieuwe verf van RM de Stag gespoten heeft, en is zelf heel tevreden over de dekking en verwerking van verf, bijna of geen sinaasappel effect.

Mag het misschien niet zeggen hier, maar ben best trots op zijn carrosserie en spuitwerk. :oops:

19 sep 2008 13:04

strak hoor, is het polijsten nog wel nodig, glimt als een spiegel 8)

19 sep 2008 14:25

Zit nog maar 1 vernislaag over, dus even nat 1500 schuren voor hem helemaal perfect te krijgen, en dan 2e vernislaag erover, als laatste gaat hij dan gepolijst worden.

19 sep 2008 16:42

Mooi werk man. M'n pa had vroeger een Stag, unieke auto's met een mooie sound. Echt een product van de jaren 70 eigenwijze autoindustrie in Engeland. In de overkoepelende BMC organisatie was destijds al de relatief betrouwbare 3500 V8 beschikbaar van Rover, maar Triumph moest toch een eigen V8je bouwen....volgens een mij een soort amalgaam van 2 dolomite motoren toch?

Keep up the good work ol' chap :D

19 sep 2008 16:53

Rover 3500 motor was te licht van gewicht, en omgebouwde hebben nu extra gewicht voorin.
Het zijn 2 Saab Sonet 1500 motoren die ze tegen elkaar geplakt hebben, vandaar dubbele contact punten.
Sound is zo mooi omdat er bijna 2 cilinders gelijktijdig ontsteking krijgen, Amerikanen noemen dit big bang of zoiets. :wink:

19 sep 2008 17:16

Ah, Tx. Volgens mij gebruikte Saab weer de 1500 motor van Triumph - tenminste in de 99...vandaar dat ik de klepel niet zag hangen. Wist niet dat de Rover 3500 motor te licht was, volgens mij toch een behoorlijke joekel van een blok....hoe dan ook, mooi project :D

20 sep 2008 13:27

Vandaag zijn Timo en ik begonnen aan het nat na schuren 1500 en heb even een stukje als voorbeeld gedaan en wat foto's gemaakt, zodat jullie het verschil goed kunnen zien.

Op foto hier onder zie je nog een licht vorm van sinaasappel effect.
Afbeelding

Op deze foto een stuk geschuurd en rechts al een stukje gepolijst.
Je ziet dat de weerkaatsing van de TL balk links minder is als aan de rechter kant van spatscherm.
Afbeelding

Zo gaat dan het eindresultaat worden, ontzettend diepe glans.
Afbeelding

Dus werkwijze is nu als volgt: compleet nat schuren met 1500 tot alles super glad staat, dan nieuwe vernislaag erover, nat na schuren met 2000, en dan op polijsten, voor een compleet strak en stofvrij resultaat.

20 sep 2008 18:08

wordt echt super heren petje af :res:

20 sep 2008 18:56

Mooi kleurtje! Leuke topic om te volgen. Heb je al plaatjes van je motorblok? :D

20 sep 2008 20:13

Kijk eens op pagina 7 van dit draadje. :wink:

21 sep 2008 0:48

cabrio wim schreef:Kijk eens op pagina 7 van dit draadje. :wink:

Duhhhh... :oops:
Ff zitten slapen hierroo.... :roll: :D
Nog wel inside out foto's! Lekker blokkie!

21 sep 2008 11:23

gast schreef:
Jay911 schreef:Ah, Tx. Volgens mij gebruikte Saab weer de 1500 motor van Triumph - tenminste in de 99...vandaar dat ik de klepel niet zag hangen. Wist niet dat de Rover 3500 motor te licht was, volgens mij toch een behoorlijke joekel van een blok....hoe dan ook, mooi project :D


Ik heb een Saab 99 1973 gehad met een Dolomite motor. (zie pagina terug) Deze heeft een 1850 cc motor.


Dus de Stag heeft 2 'aan elkaar geplakte' saab motoren die weer van een dolomite kwamen. De cirkel is weer rond :D
Gesloten onderwerp