Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

04 okt 2008 11:25

Voor een emotieloze auto maakt 'ie wel veel los... :wink:

04 okt 2008 12:42

Zijn maar twee pagina's besteed aan dat ongelukkige ding :lol:

04 okt 2008 13:13

Natuurlijk vind ik de Porsche ook mooier, maar de Nissan heeft toch ook wel wat. Mag best voor de deur staan. 8) Zo vind ik het laatste model supra (wel in originele staat dan) nog steeds een mooie kar. :wink:

04 okt 2008 16:47

Ik zou mij kapot schamen , denk dat ik ooglijn ga optekenen , misschien snap ik de auto dan .....maar wacht even ....ik wil hem niet snappen. Heb nu al 20 jaar zo'n beetje nodig gehad om eindelijk te accepteren dat Porsche de beste sportauto's ter wereld maakt . Is gewoon de maatstaf :x

05 okt 2008 23:39

Eh, Nissan dat spreek je toch uit als,

NIKS AN :mrgreen:


BTW wel een strakke bak hoor die GTR.......

Albert

06 okt 2008 7:50

Tsjonge,

Wat een emoties allemaal :?

Lekker boeiend of een auto met een minimale marge sneller is dan een andere, het gaat toch om je eigen beleving en het gevoel dat je over je eigen auto hebt 8)

Blinde merkentrouw is vind ik hier wel beetje overmatig aanwezig in de zin van: mijn merk (P) is de beste/snelste/degelijkste/etc, Japans KAN niet beter sneller zijn dan Porsche :roll: :wink:

Feit is nu eenmaal dat de japanners technologische topartikelen maken...
Porsche heeft de laatste jaren zeker op degelijkheid/betrouwbaarheid toch wel de nodige steken laten vallen (996 motoren, verslechterende (goedkopere) materialen, elektr problemen bij Cayennes).

Ja, kommaarkommaarkommaar met de verhitte opmerkingen..... :rambo: :oops: :lol:

En ja, ik ben een verstokte Japanse auto liefhebber die net toch ook een Porsche heeft gekocht welke ik deze week krijg :pirat: Ik heb daarnaast ook zo'n eerder genoemde NSX en kan vertellen dat dat een verbluffende auto is welke ik voorlopig niet meer wegdoe :twisted:
Laatst bijgewerkt door Kweenie op 06 okt 2008 8:43, in totaal 1 keer bewerkt.

06 okt 2008 8:19

Waarom heb je dan een Porsche gekocht . Volgens mij moet je Toyota rijden , weet je zeker dat de motor niet kan ontploffen :D

06 okt 2008 8:29

Kweenie schreef: Ik heb daarnaast ook zo'n eerder genoemde NSX en


Mooie auto, foto's graag, waarom is je album leeg?

Ik zat te twijfelen tussen een 911 en een NSX maar heb toch maar voor m'n eerste autoliefde gekozen. Ook budgettechnisch kwam dat beter uit (OK, de P is een stuk ouder en er moet nog wat aan gebeuren).

Back on topic - De Nissan GT-R is (vind ik) een mooie auto. Zou wel altijd een P prefereren, maar het lijkt me zeker geen straf om er 1 te hebben. Als blijkt dat ze op 'oneerlijke' wijze een snellere tijd rijden dan de auto's van de concurrent en daarmee hoog van de toren blazen, is dat wel een blamage voor het merk.

06 okt 2008 8:40

amandus schreef:Waarom heb je dan een Porsche gekocht . Volgens mij moet je Toyota rijden , weet je zeker dat de motor niet kan ontploffen :D


Omdat ik voor dagelijks gebruik een personen "busje" wilde hebben met:
-hoge zit (vindt mijn kleine vrouw fijn)
-(redelijk) comfortabel
-zeer goede wegligging
-AWD
-dikke motor 300+ Pk
-automaat (tiptronic)
-flink trekgewicht (2000+Kg)
-flink wat personen/bagegeruimte
-veel speeltjes erin

Enige dat ik kon vinden dat dit alles kombineerde is de Cayenne :wink:

Toyota rijden doe ik trouwens ook: ik heb voor spelen op circuit een Japanse (RHD) MR2 Turbo met een kleine 280 Pk :twisted: en inderdaad, ondanks zeer fors gebruik is de motor daarvan nog steeds niet "onploft". Circuit met de NSX vind ik nl toch een tikkie te riskant in het kader van kostenplaatje bij een "ongevalletje" :?
Met de MR2 ga ik op circuitdagen gewoon lekker "los" :wink:
Laatst bijgewerkt door Kweenie op 06 okt 2008 9:29, in totaal 1 keer bewerkt.

06 okt 2008 8:55

[quote="Traveller69

Mooie auto, foto's graag, waarom is je album leeg?

Ik zat te twijfelen tussen een 911 en een NSX maar heb toch maar voor m'n eerste autoliefde gekozen. Ook budgettechnisch kwam dat beter uit (OK, de P is een stuk ouder en er moet nog wat aan gebeuren).

[/quote]

Ik heb dus exact dezelfde twijfel gehad: wilde eerst een 996 GT3 of Turbo, maar heb uiteindelijk toch gekozen voor de NSX, mede omdat die veel zeldzamer/exclusiever is.
Omdat ik echter toch wat vermogen miste (had daarvoor een getunde Mitsubishi Evo6 met ca 350PK) is er een supercharger opgekomen, is nu serieuze supercar :twisted:

Trouwens is imago van Porsche wel verbluffend: als ik vertel dat ik een Honda NSX heb, dan is de veel voorkomende reaktie: ehhhhh watisda?

Nu ik komende week mijn net gekochte Cayenne Turbo ga ophalen, en dat tegen familie vertelde was reaktie van totaal niet in auto's geinteresseerd nichtje van 15j:
een Porsche :shock:
je moet me daarmee wel van school komen ophalen :? :lol:

Met een Porsche ben je blijkbaar ineens iemand :roll: :mrgreen:

Enkele plaatjes van mijn NSX (mag dat wel op een P forum??) :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kweenie op 06 okt 2008 9:33, in totaal 5 keer bewerkt.

06 okt 2008 9:25

Hmm mischien was de uit amerika gehaalde gtr ook " american specifications" e.e.a. ivm met uitlaatgas emissie en allerlei aanpassingen die de overheid verplicht stelt .

Weet het niet zeker hoor maar de in USA rondrijdende Scooby's en dat soort spul zijn meestal ietsje tammer dan het spul wat we hier uitendelijk in europa aan kunnen schaffen....

Mooie foto's van die supercharged NSX ik geloof dat de legende Ayrton Senna
wat met de ontwikkeling van het onderstel te maken heeft gehad of is dat folklore?

Greetz! Gman

06 okt 2008 12:19

Kweenie schreef:[quote="Traveller69






Nu ik komende week mijn net gekochte Cayenne Turbo ga ophalen, en dat tegen familie vertelde was reaktie van totaal niet in auto's geinteresseerd nichtje van 15j:
een Porsche :shock:
je moet me daarmee wel van school komen ophalen :? :lol:

Met een Porsche ben je blijkbaar ineens iemand :roll: :mrgreen:

Heb een Cayenne S gehad , was niet de meest bedrijfszekere auto , nog maar niet te spreken over het verbruik , 20 min volgas en mijn tank was leeg. Maar 100 liter. :shock:

06 okt 2008 14:20

Had het Subaru Impreza eindelijk achter me gelaten moet ik weer aan de Jap......

06 okt 2008 17:52

gast schreef:Jeuh, allemaal aan de Jap :wink:


Ikke niet aan dat emotieloze spul met verhoogd "bling bling" gehalte.

En als je er al eentje hebt is de kans groot dat deze na 2 jaar al weer sterk verouderd is, hebben ze al inmiddels zes modelwijzigingen gehad........

Natuurlijk hebben de Jappen (en de andere spleetogen) serieus snel spul in de rondte rijden en waarschijnlijk nog redelijk betrouwbaar ook, maar geef mij toch nog steeds maar een Porsche 8)

06 okt 2008 18:16

Nine-eleven schreef:
En als je er al eentje hebt is de kans groot dat deze na 2 jaar al weer sterk verouderd is, hebben ze al inmiddels zes modelwijzigingen gehad........



.. bovenstaande NSX is bijvoorbeeld ruim 15 jaar meegegaan met slechts minieme aanpassingen.

06 okt 2008 19:46

Jort schreef:
Nine-eleven schreef:
En als je er al eentje hebt is de kans groot dat deze na 2 jaar al weer sterk verouderd is, hebben ze al inmiddels zes modelwijzigingen gehad........



.. bovenstaande NSX is bijvoorbeeld ruim 15 jaar meegegaan met slechts minieme aanpassingen.


Waarom werd de NSX zo slecht verkocht, je ziet ze praktisch niet.....

06 okt 2008 20:04

.. aan deze kant van de oceaan zou ik daaraan willen toevoegen.

Tja, waarom zie je bijna geen TVR, Donkervoort, Morgan, Venturi... etc.?

Imago, naamsbekendheid in het algemeen, vooroordelen, design, etc.

06 okt 2008 20:08

Jort schreef:.. aan deze kant van de oceaan zou ik daaraan willen toevoegen.

Tja, waarom zie je bijna geen TVR, Donkervoort, Morgan, Venturi... etc.?

Imago, naamsbekendheid in het algemeen, vooroordelen, design, etc.


Zou dat zijn geld / Design / kwaliteit of geen marketing budget zijn . Ik zou het wel weten denk ik ......

06 okt 2008 20:17

Als design de doorslaggevende factor is, zou ik bijna gaan denken dat de VW Golf decennia lang de mooiste middenklasser was. Tsja... kuddedieren heb je in alle soorten en maten. :twisted: :wink:

06 okt 2008 20:21

nsx was natuurlijk ook geen goedkope auto. als je dat geld wilt uitgeven aan een auto zijn er populairdere/kuddedierdere auto's te krijgen...

06 okt 2008 20:22

horn schreef:nsx was natuurlijk ook geen goedkope auto. als je dat geld wilt uitgeven aan een auto zijn er populairdere/kuddedierdere auto's te krijgen...


Of betere :lol:

06 okt 2008 20:40

amandus schreef:
horn schreef:nsx was natuurlijk ook geen goedkope auto. als je dat geld wilt uitgeven aan een auto zijn er populairdere/kuddedierdere auto's te krijgen...


Of betere :lol:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

06 okt 2008 20:47

Wat de NSX tegen zich heeft is dat het een Honda is........ Als je er een ferrari embleempje opplakt vinden mensen hem opeens vet en leken zien geen verschil :lol:

06 okt 2008 20:53

Gewoon accepteren dat die GT-R sneller is, so what?

06 okt 2008 21:36

R.M.Boosten schreef:Wat de NSX tegen zich heeft is dat het een Honda is........ Als je er een ferrari embleempje opplakt vinden mensen hem opeens vet en leken zien geen verschil :lol:


Zet een volkswagen embleem op een 914 en iedereen denkt zielepiet :lol:
Plaats een reactie