Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

07 okt 2008 21:42

Goeie sites, bedankt. Leer hier in een paar dagen meer over m'n 'nieuwe' auto dan ik de afgelopen 1,5 jaar over mijn 997 heb meegekregen! :wink:

07 okt 2008 21:45

doet me denken aan een 720 k flop .... een gaatje boren en kon 1.4 mb aan .... zou dat voor die paar tientjes toch maar aan K&N overlaten

07 okt 2008 21:49

Appels en peren. De gaten gaan in het luchtfilterhuis. Heeft niks met het K&N filter te maken. Heb bij mijn vorige Porsche (3.2) ook zelf die gaten erin gemaakt (had toch een extra luchtfilterhuis). Werkte ook prima. Net als die floppies met dat extra gaatje erin. ;-)

07 okt 2008 21:54

meningen over gaten verschillen nogal. er zijn mensen die zeggen dat je zo meer warme lucht binnenkrijgt waardoor je eerder pk's verliest dan wint. Geluid wordt wel wat harder. Bij een 964 vind ik de combi cuprohr en K&N inlegfilter echt voldoende. Ach, het kan denk ik geen kwaad om op ebay ofzo een luchtfilterhuisdeksel te kopen, daar gaten in te boren en te kijken hoe het bevalt. Kan je altijd nog terug naar hoe het was. :idea:

07 okt 2008 23:31

MarkS schreef:Appels en peren. Heb bij mijn vorige Porsche (3.2) ook zelf die gaten erin gemaakt


Daar achter de rijn sporen ze niet echt meer ... gaten boren in spullen 8) :wink: :wink:

07 okt 2008 23:35

Olaf schreef:JBF modificatie :arrow: gewoon wat gaten in het luchtfilterhuis boren :idea: :wink:


Yep, had ik in mijn 964 ook en dat klonk super cool!

07 okt 2008 23:36

gast schreef:JBF methode :lol:

gaatjes boren in een Porsche luchtfilterdeksel :? Ik snap dat het resultaat hetzelfde is en veul goedkoper maar het idee is toch een beetje brrrrr.


Want :lol:

08 okt 2008 7:59

Jan A. (993 4S) schreef:
gast schreef:JBF methode :lol:

gaatjes boren in een Porsche luchtfilterdeksel :? Ik snap dat het resultaat hetzelfde is en veul goedkoper maar het idee is toch een beetje brrrrr.


Want :lol:


Geven we tig duizend uit aan een Porsche zijn we te beroerd om 85 euro uit te geven aan een origineel onderdeel van Porsche :roll: 8)

08 okt 2008 8:20

tja ..... lees wel meer dingen waarvan ik dan denk.. ruil em dan maar in :roll: :wink:

08 okt 2008 8:41

Peter 993 schreef:Geven we tig duizend uit aan een Porsche zijn we te beroerd om 85 euro uit te geven aan een origineel onderdeel van Porsche :roll: 8)

Voor een 3.2 (Mark) en 964 (Jan) is zo'n origineel luchtfilterhuis met gaten niet te koop. :idea:

08 okt 2008 13:37

Klopt helemaal Eric. Op mijn 3.2 heb ik daarvoor een extra luchtfilterhuis gratis en voor niks op de kop getikt (bij good old Carreric) en daar wat gaten met een handboor ingemaakt (conform de 964 instructie die hier al voorbij is gekomen). Nu op de 993 het motorsound luchtfilterhuis bij Carnewal "meegenomen". Ziet er wel netjes uit ook. Gert gaf aan dat hij bij hoge toeren behoorlijk gaat "gillen" en dat je eventueel de gaatjes kunt afplakken maar tot nu toe bevalt het goed. Is ook maar net wat je wil cq. gewend bent.

08 okt 2008 14:15

Ik heb ook een K&N luchtfilter en een soundpakket er op zitten. Ik heb er voor die paar tientjes een boel lol aan. En als je een beetje doortrapt, kom je zo aan de 5000 toeren. Ik hoor het overigens ook bij het terugschakelen als je al aardig de snelheid er in hebt.

08 okt 2008 15:30

gast schreef:JBF methode :lol:

gaatjes boren in een Porsche luchtfilterdeksel :? Ik snap dat het resultaat hetzelfde is en veul goedkoper maar het idee is toch een beetje brrrrr.


Hehe, mn broer heeft ooit in zijn motor (honda S2000) onder het kleppendeksel met een schroevendraaier gaten geprikt in een metalen plaat, wat dus gewoon in contact komt met olie.
Wat vind je daarvan? :D

08 okt 2008 15:57

ja leuk... als je olie tegen de binnekant van je motorkap wilt hebben.
Heb nog nooit zo iets gehoord/vernomen. Lijkt mij broodje aap verhaal. Maarja.. je weet nooit met die japanners :roll:

09 okt 2008 9:36

MarkS schreef:Klopt helemaal Eric. Op mijn 3.2 heb ik daarvoor een extra luchtfilterhuis gratis en voor niks op de kop getikt (bij good old Carreric) en daar wat gaten met een handboor ingemaakt (conform de 964 instructie die hier al voorbij is gekomen).

Staat bij mij ook al lang(er) op de planning om te proberen zodra ik een extra exemplaar heb met gaten of om gaten in te boren. :?

09 okt 2008 18:33

Het complete Porsche Sounspakket voor de 993 bevat overigens ook een stel zeer fraaie uitlaateindstukken.

Het geheel siert i.c.m. een stel echte sporteinddempers (niet van die opengezaagde, leeggehaalde en dichtgelaste neppers :wink: ) mijn 993.

Alles bij elkaar geeft wel een fraai "oer 911" geluid.

Dat standaard fluisterende gemummel van de 993 vond ik niet om aan te horen. Op mijn speciale SC zaten tenslotte ook originele SSI's met een sporteinddemper. Een 911 en zeker de luchtgekoelde varianten moet je tenslotte horen.

09 okt 2008 21:45

Nine-eleven schreef:Op mijn SC zaten tenslotte ook originele SSI's ...


:scratch:

10 okt 2008 16:41

Ik vind de fabspeed variant van het luchtfilterhuis ook wel een aardige..
Afbeelding

"+8HP and installs in less than 5 minutes"

Afbeelding overigens met K&N filter erin!

Helaas hier nog geen ervaring mee, wel met allerlei dempers voor mn 993 van fabspeed.

10 okt 2008 16:55

Harley die eerder schreef:Ik zeg: Fabspeed 8)
Zelf ook gehad.

Idd leuk. Heb mijn setje verkocht toen de 993 de deur uit ging (luchtfilterhuis en K&N filter) aan forummer David->996C4 die er vlgs mij nog steeds blij mee is.

10 okt 2008 22:41

Nine-eleven schreef:Het complete Porsche Sounspakket voor de 993 bevat overigens ook een stel zeer fraaie uitlaateindstukken.

Het geheel siert i.c.m. een stel echte sporteinddempers (niet van die opengezaagde, leeggehaalde en dichtgelaste neppers :wink: ) mijn 993.

Alles bij elkaar geeft wel een fraai "oer 911" geluid.

Dat standaard fluisterende gemummel van de 993 vond ik niet om aan te horen. Op mijn speciale SC zaten tenslotte ook originele SSI's met een sporteinddemper. Een 911 en zeker de luchtgekoelde varianten moet je tenslotte horen.
Bij mij van hetzelfde alleen heb ik de gaatjes weer dichtgetaped.W.m.b is dat net too much.

11 okt 2008 0:39

2000 gtv schreef:Bij mij van hetzelfde alleen heb ik de gaatjes weer dichtgetaped.W.m.b is dat net too much.


Dan kan je net zo goed jouw standaard luchtfilterhuisdeksel er weer opzetten en een zoekende hier op het forum gelukkig maken met de "sport" uitvoering ervan.

11 okt 2008 9:19

:lol: :lol: Die standaard ligt al een paar jaar in de grijze bak :wink:

22 okt 2008 10:06

Gisteren eindelijk mijn auto mogen ophalen! Heb nu het sportluchtfilter er in zitten, krijg binnenkort van een medeforum lid het Soundpakket deksel, en ik zag dat ik al die uitlaateindstukken heb van het Soundpakket, dus ben al aardig op weg, klinkt super zo! Bedankt voor alle info tot nu toe... :wink:

22 okt 2008 10:18

Alwéér zo'n herrieschopper! :mrgreen:

Veel plezier ermee!

22 okt 2008 10:21

Alles is relatief, toen ik mijn 997 nog had met sportuitlaat, hadden de buren meer last van me... :wink:

Maar toch bedankt!
Plaats een reactie