Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

15 okt 2008 21:51

Omdat ik morgen geen tijd heb (en Marcel al aan de popcorn zit :lol: ) ga ik het er vast op zetten:


Zondag 19 oktober 2008
Grandprix van China

Circuit: Shanghai International Circuit, Shanghai
Lengte circuit: 5,451 km
Race-afstand: 305,066
Aantal ronden: 56

Eerdere winnaars:

2007: Kimi Raikkonen (Ferrari)
2006: Michael Schumacher (Ferrari)
2005: Fernando Alonso (Renault)
2004: Rubens Barrichello

17-10 04:00 - 05:30 1e vrije training
17-10 08:00 - 09:30 2e vrije training
18-10 05:00 - 06:00 3e vrije training
18-10 08:00 - 08:15 Kwalificatie Q1
18-10 08:20 - 08:35 Kwalificatie Q2
18-10 08:40 - 08:55 Kwalificatie Q3
19-10 09:00 - 11:00 Race

Sjanghai in detail
Kwaliteit asfalt: gelijkmatig
Gripniveau: hoog
Bandenslijtage: gemiddeld
Remslijtage: laag tot gemiddeld
Topsnelheid race: 310 km/h
Langste baangedeelte volgas: 1.370 m (19 seconden)
Aantal linkerbochten: 7
Aantal rechterbochten: 9
Eerste Grand Prix op circuit: 2004 (winnaar Rubens Barrichello, Ferrari)
Eerste polepositie op circuit: Rubens Barrichello, Ferrari


Afbeelding


Dus komt u maar weer, heren!

15 okt 2008 22:45

gast schreef:Heerlijk heerlijk. :popcorn:

de beste stuurlui ....... :wink:


Zitten in een McLaren of hebben een McLaren verleden :mrgreen: :wink:

15 okt 2008 23:38

Ik voorspel niks,is tegenwoordig toch onvoorspelbaar :twisted:

16 okt 2008 0:00

gast schreef:Kimi dus :?: :mrgreen:

Dat ie naar een ander team is overgestapt maakt m geen slechte coureur, hetzelfde geldt voor alonso dus dat maakt de voorspelling:

hamilton
raikonnen
alonso

16 okt 2008 10:20

Raikonnen
Hamilton
Alonso

Wijziging:
Massa
Raikonnen
Alonso
Laatst bijgewerkt door Wimpie77 op 16 okt 2008 14:16, in totaal 1 keer bewerkt.

16 okt 2008 11:25

Hij doet zijn best en heeft vorige wedstrijd laten zien dat hij het (nog steeds) kan!

16 okt 2008 12:46

1 Raikonen
2 Kubica
3 Alonso :wink:

16 okt 2008 13:25

Traveller69 schreef:In het kopje boven die video van de FIA vragen ze: What do you think? -- Maar nergens de mogelijkheid om te zeggen hoe ik erover denk, stelletje z*****wassers :evil:


Pasgeleden was er het verzoek van de ING om een enquete in te vullen :!: Het lijkt toch een serieuze enquete, (en slechts voor een klein deel een marketing onderzoek. :cry: )

Dus INVULLEN maar :D hier : http://www.ingf1racingmagazinefansurvey.com/intro.aspx

F1 fans urged to participate in poll

By Jonathan Noble Friday, October 3rd 2008, 11:40 GMT


Formula One fans have been urged to make their voice heard in what looks set to be the biggest ever poll of Grand Prix racing followers.

The new ING and F1 Racing Global Fan Survey has just gone live and Renault's title sponsor are hoping that the findings will help key figures inside F1 get a better understanding of what they can do to make the sport better for fans.

Isabelle Conner, the director of F1 sponsorship for ING, explained: "The reason ING joined F1 as a key sponsor was because of the passion millions of F1 fans around the world feel for the sport. The ING F1 Racing survey ( http://www.ingf1racingmagazinefansurvey.com/intro.aspx ) gives all fans, no matter if you go to the Grand Prix, or just watch the occasional race, the chance to make your voice heard.

"The survey will give the race organisers, sponsors and teams a real insight into what fans think. Not just what they love about the sport, but areas they feel could be improved."

Conner especially wants fans new to the sport to voice their views on F1 - especially those from countries where the sport is venturing for the first time.

"F1 as a sport is increasingly moving eastwards, and we really want to hear from fans in those countries new to F1," she said. "Did Singaporeans think the night race was a success? Are Koreans looking forward to their race in 2010? This is a real chance for new fans to voice their opinions as well."

"ING tries to make financial services easier for our customers, and we try and follow this through in everything we do - especially in our F1 sponsorship. The survey is quick and simple to fill in, and we will release the results in December."

16 okt 2008 13:32

Volgend jaar geen Grand Prix van Frankrijk,wegens geldgebrek 8)

16 okt 2008 14:01

Die enquete laat echter geen mogelijkheid om te klagen over de beslissingen van de FIA, dat megalomane be-zonnebrilde mannetje met z'n nachtraces die de sport zo verziekt, of die circuit-designer.
Jammer. :(

17 okt 2008 11:35

Hamilton snelste in vrije trainingen gevolgd door Massa.

Ben benieuwd of het zondag al beslist gaat worden!

17 okt 2008 19:37

Dat wil je misschien.

Afbeelding


:wink:

17 okt 2008 20:12

Het wordt nog gekker,nu hebben ze het er over, om met gele en rode kaarten te gaan werken! :shock:

17 okt 2008 21:50

arenarood schreef:Het wordt nog gekker,nu hebben ze het er over, om met gele en rode kaarten te gaan werken! :shock:


En buitenspel soms ook! :cry:

17 okt 2008 22:03

Ja, en strafschoppen :bom:

17 okt 2008 22:57

B.Eikelsteen? 8)

18 okt 2008 10:52

patrick911 schreef:Die enquete laat echter geen mogelijkheid om te klagen over de beslissingen van de FIA(


Fia reageert :

FIA's Donnelly denies Ferrari bias

By Michele Lostia and Pablo Elizalde Saturday, October 18th 2008, 08:35 GMT


FIA representative Alan Donnelly has rubbished suggestions that the governing body is favouring Ferrari in this year's championship.

Championship leader Lewis Hamilton has been hit by several penalties during the course of the season, including at last week's Japanese Grand Prix, where the Briton was penalised for his first corner move.

The penalties have triggered suggestions that the FIA is helping Ferrari this year.

But Donnelly has strongly denied Hamilton has been targeted by the FIA and said Ferrari are treated equally.

"I read so much rubbish on the decisions taken by the stewards this year," Donnelly was quoted as saying by Gazzetta dello Sport newspaper. "They write that the FIA and the stewards are always favouring Ferrari, and that we don't want Hamilton to become world champion.

"You just need one example to debunk that theory: at Monaco the stewards noticed that on Raikkonen's F2008 the wheels had not been fitted before the three-minute mark as allowed in the regulations. So the stewards penalised Kimi with a drive-through in a track where you can't overtake."

Donnelly also defended the penalty received by Hamilton in Japan.

"But at that speed he could never do the turn, and by going off he could have caused a much worse accident. It's the FIA's responsibility to make the drivers have a safe and honest behaviour."

Several drivers have called for a change to the stewarding system, asking for a former racer to assist in the decision-making process.

Donnelly, however, reckons the idea is wrong.

"I don't feel that is the correct solution, because their experience is tied to the past, from when they used to drive. And since then, let's say ten years ago, racing has changed," he said.

He added: "At the beginning of every season a list of people with the requisites to do this job is compiled. It's written by (FIA president Max) Mosley who is advised by the president of this sector of sport.

"These are people who, every weekend, work in some important event. They are given a superlicense just like the drivers'. We have stewards who have done this job for 20-25 years, when some of these drivers weren't even born yet."

The Briton also denied that the FIA were handing out too many penalties this year.

"I don't agree. In 16 races 69 penalties have been inflicted: 35 originated from the changing of engines, gearboxes, or going over the speed limit in the pit lane, and the other 34 came from incidents. I don't think that's a high percentage, also keeping in mind that we analyse tens more cases and we decide not to intervene.

"This year we also have a second screen that allows us to watch again the footage from different angles. One of the complaints we used to receive in the past was that penalties were inflicted late. So we kept up with the times.

"At Fuji we decided immediately that both Lewis and Massa had to be penalized. Other times, as was the case with Bourdais, we have to wait until after the race to talk to the drivers. But out decision are always well thought out."

19 okt 2008 2:47

Tja, Vergeet ie wel even te vermelden dat Raikkonen ook een halve race met een los flappered stuk auto rondreed: veiligheid, my :ass:
Die rare beslissingen met Boudais vorige week en Hamilton de race op Spa daarentegen....

Feit: 'dankzij' FIA beslissingen heeft Massa dit seizoen al 8 punten gescoord. :shock:

Ferrari Is Awesome:

Afbeelding

Ben eens benieuwd wat ze vanavond weer voor fantastische beslissingen uit de hoed toveren. Ik zie de driversbriefing al voor me:

"Denk eraan jongens: als je de pit uit komt en je ziet een Ferrari: REMMEN!!!!"

19 okt 2008 2:55

Alles om de spanning erin te houden...commercie voor alles 8)

19 okt 2008 10:34

"Incident involving cars #1 and #2 under investigation"



Oh, nee, tuurlijk niet.
Raikkonen gaat ineens gewoon langzamer rijden.... :roll:
Pffff, heeft die Massa dan helemaal geen trots!?
Stel nou dat ie volgende week het kampioenschap wint, met 8 punten van de FIA en 2 van z'n teammaat, wat heb je dan bereikt?

Wel weer 'n goede race van Alonso. :res:
Jammer dat die ontwikkeling bij Renault niet wat eerder begon.
Maar ja, dat geldt ook voor BMW.

Btw: wat vinden we van Max Mosley's idee :?:

19 okt 2008 10:45

Mooi race weekend voor Hamilton, werkelijk perfect. :thumleft:

@Patrick, zou ook andersom gebeuren als het zo met Hamilton en zijn team maat zo zou zijn. :idea:

19 okt 2008 12:07

Ik begrijp die teamorders wel!
Misschien niet (altijd) even leuk voor de toeschouwers, maar dat is wel een onderdeel van een teamgebeuren!
Er gaat ook zo (belachelijk) veel geld in om, dat zorgt ook nog eens voor een extra druk.
Als Massa (mede) dankzij deze "Raikonen punten" toch wereldkampioen wordt, dan is iedereen bij Ferrari super blij.
Massa zal er echt geen lekker gevoel aan overhouden als zijn teammaatje dit nu niet had gedaan en hij de laatste race op 1 punt verschil geen wereldkampioen zou worden en hij naast Hamilton kan klappen voor de nieuwe wereldkampioen! :idea:

19 okt 2008 22:09

Mooi circuit met mooie beelden, vond de uitrem aktie van Alonso op Kovalainen wel erg 8) en mooi in beeld gebracht.

19 okt 2008 22:18

Do993tupperware schreef:Raikonen is bij mij nu echt in aanzien gedaald , langzamer gaan rijden om Massa naar P2 (en+2) te schuiven.


Wat een onzin Do :!:
Dit zouden ze bij elk team gedaan hebben :idea:

Hopelijk stuitert Hamilton er volgende week af en worden die rode rakkers uit Italië toch nog kampioen..... :shock: 8) :twisted: :wink:

19 okt 2008 22:55

raikkonen - massa logische, en vooraf aangekondigde, actie. Hoop dat Hamilton gewoon op eigen kracht wint in Brazil.
Plaats een reactie