Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
20 okt 2008 23:12
LouisXIV schreef:....en toch ben ik van plan om de 993 in te ruilen voor een 996.... aangezien ie straks als daily driver gebruikt moet worden aangezien ik geen zin meer heb in bijtelling van de leasebak....
Zakelijk 'n Porsche van 15 jaar of ouder gaan rijden
20 okt 2008 23:15
Ik denk dat je analyse mbt de 996 klopt Harald. Time will tell indeed.
20 okt 2008 23:35
clemens schreef:Heb ook af en toe de verleiding om es voor een vroege 996 cabrio te gaan. De prijzen zijn echt laag, onder in de 30k. Maar toen ik laatst weer met een specialist (zal hem maar niet quoten noch verraden) sprak, zei die ongeveer dat het troep is, met bosjes moet ie de 3.4 blokken eruit halen en dat mijn 964 echt een veel betere wagen was.....
Ik dus ff niet, ooit komt er nog es een 993 2S, dat vind ik nou mooi....
Ondanks alle gemengde verhalen hierover denk ik precies zo. Heb ook wel eens stiekum zitten rekenen. Zitten een hoop voordelen aan maar de gok is me te groot. Voorlopig...
21 okt 2008 1:20
Tuurlijk worden de 996 en 997 gewild... als we met onze overheid zo door gaan zie ik nog wel gebeuren dat we allemaal met een kastje gaan rijden waardoor de auto's begrensd worden op de maximum snelheid... Vroegah toen je opa nog jong was mocht je helemaal zelf bepalen hoe hard je reed met zo'n voetpedaal. echt waar joh opa

hoe ging dat dan!?
21 okt 2008 20:43
horn schreef:996 niet. 997 wel. 996 wordt denk ik op termijn een beetje het lelijke eendje van de 911. Beetje als de 914. Velen vinden hem leuk, slechts weinigen willen hem hebben. Niet bedoeld om mensen tegen de schenen te schoppen.
En toch vind ik persoonlijk de 996 steeds mooier worden, time has been kind for this ugly duckling, met name de ( zwarte ) cabrio's vind ik met hun fraaie kont tot de mooiere 911's behoren. Veel hangt bij elke 911 af van de specifieke uitvoering. Daarnaast wordt er veel onzin over de 996 vertelt. Wordt een 996 goed verzorgd dan heb je er iha een superbolide aan ( imho ).
22 okt 2008 10:33
Het nadeel van een 996 t.o.v. mijn 964 is dat ik de auto misschien niet meer op de zaak moet zetten omdat de bijtelling dan wel over de nieuwprijs van de auto berekend wordt en niet over de dagwaarde zoals bij mijn 964. Ik zal dit eens door mijn accountant moeten laten berekenen.
Toch hoop ik dat velen de 996 lelijk blijven vinden en zeker geen watergekoelde P willen rijden! Dit zet dan de prijzen verder onder druk.
Ik zoek gewoon een goed rijdende cabrio voor een redelijke prijs, en denk dat ik in de toekomst met een 996 goed bediend ben.
22 okt 2008 19:51
mijn 964c4 is deze zomer nog getaxeerd op 26d,moest hij perfekt zijn rond de 29 zij de taxateur.
dat is toch een stevige prijs voor een auto van bijna 20 jaar moest je hem voor dat geld kopen
de airco pomp vervangen en de achterlichten en heb 3d euro verdiend
22 okt 2008 22:05
964 en 993 zijn imho twee kampen, met een eigen liefhebbers-kring. Met voor beide categorieën het principe "wat de gek er voor geeft".
En 'tuurlijk zijn er overstappers van 964 naar 993. Die dan net zo makkelijk overlopen naar een 996...
Maar 'kanonslopen' zijn 'kanonslopen' (de 911's van vóór 1994) en die willen sommigen niet missen. Dus blijven ze populair (lees vet aan de prijs, mits in goede conditie). My 2 pence.
22 okt 2008 22:08
ErikE schreef:En 'tuurlijk zijn er overstappers van 964 naar 993. Die dan net zo makkelijk overlopen naar een 996...
Never
... of het moet 'n GT3 (RS) worden
22 okt 2008 22:25
en toch ruil ik mn 993 in voor een 996....
Ik heb besloten om de leasebak alleen zakelijk te rijden en dus heb ik een porsche nodig voor de prive ritten. De 996 rijd vele malen beter moet ik helaas toegeven.
Ik heb hier zelfs een test liggen uit '97 waar een 3.4 996 met een 993 turbo

1 op 1 wordt vergeleken aangezien ze naast elkaar leverbaar waren. de test is onverbiddelijk de 996 is de betere auto
22 okt 2008 22:26
LouisXIV schreef:.. de test is onverbiddelijk de 996 is de betere auto

In 1997
22 okt 2008 22:30
tja....er moesten toen 996jes verkocht worden niet?...
22 okt 2008 22:37

En nu nog 5 pagina's hierover doorgaan
22 okt 2008 22:39
... heb je zoveel popcorn dan
22 okt 2008 22:45
LouisXIV schreef:de test is onverbiddelijk de 996 is de betere auto

We found him! De eerste feitelijke en volstrekt objectieve autotest. Nog wel van een 996 Carrera versus een 993TT. Die wil ik graag lezen. Publicatie op het PF?
22 okt 2008 22:47
shaggy schreef:mijn 964c4 is deze zomer nog getaxeerd op 26d,moest hij perfekt zijn rond de 29 zij de taxateur.
dat is toch een stevige prijs voor een auto van bijna 20 jaar moest je hem voor dat geld kopen
de airco pomp vervangen en de achterlichten en heb 3d euro verdiend

Ja ja droom lkkr verder...meer premie betalen voor je verzekering dat wel maar verkoop h'm maar eens voor €29k particulier
22 okt 2008 22:51
Roi schreef: .. maar verkoop h'm maar eens voor €29k ...
... aan de verzekering
22 okt 2008 23:02
Of aan de taxateur.
22 okt 2008 23:55
Was zeker geen
duurtest met die 3.4 in 1997 hè Louis?
23 okt 2008 0:18
horn schreef:Was zeker geen
duurtest met die 3.4 in 1997 hè Louis?

Met een 3,6L in mijn 996 moet ik toegeven even gegrijnst te hebben
23 okt 2008 1:09
horn schreef:Was zeker geen
duurtest met die 3.4 in 1997 hè Louis?

Touché!
23 okt 2008 20:45
ken iemand die een targa gerestaureerd heeft en die is 32d geschat
wel concours staat.
verkopen voor zulke prijzen is idd onmogelijk maar als er een onverzekerde dronkaard je auto in puin rijd geeft het wel een beter gevoel dat je weet dat je je geld terugkrijgt.
premie valt best mee als hobby timer,volgend jaar klassieker dus 20jaar.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.