Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

19 aug 2008 17:27

dope shit marcel 58 gt :wink:


beetje zelfde kleurstelling als je 58gt :wink:


dit was toch enkelt een proefobject toch

19 aug 2008 23:21

Ziet er goed uit Marcel - ik heb mijn donor vandaag gezien en verwacht met een paar weken te kunnen gaan beginnen...

20 aug 2008 8:26

Mooi werk marcel, gelukkig is die waar we nu mee bezig zijn nog zeer zeer goed aan de onderzijde , dus zeer plaatselijk met de fohn aan de gang

bij de targa was dat echt een hondebaan, heb destijds de auto een maand oo zn kop gehad en alles met de hand er afgeschrap en daarna laten stralen
men wilde niet de coating er afstraen en dat ging ook niet omdat het (flexibel is)

maar ik begrijp dat dat met ijsstralen geen probleem is (kan je ook mij even de kosten PBen)

22 aug 2008 13:28

Harry 911 schreef:Gaaf project hoor, goed idee dat blauw en die wat sportievere look!

Ik had de onderkant destijds ook met een krabber en fohn gedaan, sjesus wat een monnikenwerk! Hoe is het plaatwerk bij die ingelaste stukken, is dat nog goed of zet je daar nieuwe stukken in?


Het plaatwerk bij de ingelaste stukken wordt geheel vervangen, het zit er al weer een hele tijd en laswerk op laswerk wordt ook niet mooier.

22 aug 2008 13:44

gast schreef:Mooi project naamgenoot. Wat is in het kort het voordeel van ijsstralen tov bijv. glasparelstralen of fijngritstralen? En hoe verhouden de kosten zich ( duurder - goedkoper)

Hij gaat er mooi uitzien met die kleine optische aanpassingen. Veel succes!


Bij IJsstralen wordt bevroren CO2 onder hoge druk tegen de auto gespoten, hierbij komt een grote hoeveelheid kinetische energie vrij doordat de CO2 "ontploft". Het expandeert 600X (geloof ik) en het koelt tot -80 graden. Alle vervuiling en coating wordt eraf geblazen zonder het metaal en de oorspronkelijke laklaag te beschadigen. Er is geen restproduct alleen het materiaal wat van de wagen afkomt. Ook geen water. CO2 wordt ook wel droogijs genoemd en gebruikt om straalmotoren van vliegtuigen te onderhouden.

Er blijft dus ook geen straal materiaal achter in holle ruimten en je hoeft de auto niet geheel te strippen. Het is dus vooral schoner werken.

In verhouding met krabben met een brandertje vind ik het een hele sprong voorwaarts, (ook in levensvreugde). Ik denk wel dat het duurder is dan glasparelstralen of fijngritstralen.

22 aug 2008 13:59

58GT schreef:Er blijft dus ook geen straal materiaal achter in holle ruimten en je hoeft de auto niet geheel te strippen. Het is dus vooral schoner werken.


... breng op die prijs eens in mindering het demonteren van alle delen en het duizendmaal keren van de koets om b.v. achtergebleven straalgrit te verwijderen :idea:

22 aug 2008 14:18

Tijdens het IJsstralen en plaatwerk ben ik vast begonnen met shoppen voor de racy-delen.

De stoelen heb ik al;

Afbeelding

Nu nog racy gordels, zit te denken aan zwarte Willens 4-punts gordels

Het stuurtje is ook al binnen, Momo Prototipo in zwart, en claxon

Afbeelding Afbeelding

22 aug 2008 14:26

goed aan het sjoppen :thumleft:

02 sep 2008 14:25

Ondertussen zijn vordert het plaatwerk gestaag, oorspronkelijk had ik gedacht dat het laswerk beperkt bleef het de onderzijde maar voorlopig zijn we alleen nog maar bezig met de neus van de wagen..

Afbeelding Afbeelding

in plaats van nieuwe replica delen worden de bestaande delen zo veel mogelijk gespaard en de rotte plekken vervangen door ambachtelijk plaatwerk.. Kost wel een berg tijd maar het resultaat mag er zijn.

Voorlopig staat ;ie dus nog wel even bij de plaatwerker :roll:

02 sep 2008 17:18

Geduld is een schone zaak en het resultaat zal straks vast goed zijn.

23 okt 2008 11:58

Even een update, de koets is weer netjes, natuurlijk veel meer laswerk dan gedacht;

Afbeelding

Vooral in de neus is het nodige vervangen, de bodem en de dorpels en kriksteunen gerepareerd enz.

Volgende stap is de lak bijwerken en daar valt het een beetje tegen, de wagen is 8 jaar geleden overgespoten en vertoont toch onregelmatigheden op verschillende plekken. Geheel overspuiten lijkt de beste oplossing en dan kom je op het volgende, welke kleur / look gaan we maken?

Donker blauw was niet de originele kleur dus kunnen we net zo goed een ander kleurtje uitzoeken..

Het is een '69 911 uit het tijdperk van de 911ST racers dus. Ik wil er zo nu en dan een historische rally mee gaan rijden en zoek iets in dat thema.

Oranje of wit lijkt me mooi..

Tot zover,

23 okt 2008 12:39

gaaf gang ziter er dus aardig in mooi stuurtje overigens

grappig detail is dat we aan de zelfde kleur type auto werken

bij ons wordt hij zilver, groen lijkt me persoonlijk ook waanzinnig


Afbeelding of geel

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

23 okt 2008 15:52

gaat de goede kant op! jammer van het spuitwerk, maar dan heb je straks ook wel een superexemplaar! benieuwd naar wat voor kleur je gaat kiezen!

23 okt 2008 18:33

Gilles 2.2E schreef:gaat de goede kant op! jammer van het spuitwerk, maar dan heb je straks ook wel een superexemplaar! benieuwd naar wat voor kleur je gaat kiezen!


Hoi Michiel, heb net jou auto bij Wim gezien, het blok is er al uit!

23 okt 2008 21:32

roomwit marcel. dat zou ik doen...

24 okt 2008 2:09

Chartreuse... :?:

Afbeelding

:thumright:

24 okt 2008 10:22

58GT schreef:
Gilles 2.2E schreef:gaat de goede kant op! jammer van het spuitwerk, maar dan heb je straks ook wel een superexemplaar! benieuwd naar wat voor kleur je gaat kiezen!


Hoi Michiel, heb net jou auto bij Wim gezien, het blok is er al uit!


ja ik heb het gehoord! Ik zal van de week nog ns langsrijden om te kijken. Moet jij je velgen nog wegbrengen? Dat oranje is wel een top kleur. Of is Viper Grun misschien iets?

24 okt 2008 10:38

patrick911 schreef:Chartreuse... :?:


Mooie kleur --- maar in verschillend licht 'n compleet andere kleur :?

24 okt 2008 10:46

Super gaaf en in oranje wordt hij helemaal top!!
Als ik die foto's zo zie wil ik een widebody (of hoe heette dat toen; rs?)
Ik ben geen kenner van de oude Porsches maar weet wel wat ik mooi vind.

24 okt 2008 10:56

RSR :wink:

24 okt 2008 11:02

Hoeveel PK komt er in?

24 okt 2008 11:02

Wist dat ik op je kon rekenen.

24 okt 2008 11:03

Olaf schreef:RSR :wink:

Daarover binnekort meer :!: in het Lime green

24 okt 2008 14:41

Olaf schreef:RSR :wink:

ST :idea:

24 okt 2008 15:01

:oops: Inderdaad - RSR is 'n ST op steroiden :lol:
Plaats een reactie