Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
20 okt 2008 18:10
pete 928 schreef: de naam zei me echter niks
Klikkerdeklik
20 okt 2008 19:23
Voor de poets-gelovigen: bij deze Audi heb ik ook gepoetst met een tube Meguiars Scratch-X. Werkte net zo goed als de Commandant, iets dikker maar de polijstende werking is wat minder dus je bent langer aan het poetsen. Het liet ook meer waslaag achter, dus tussen twee laklaagjes moet je meer ontvetten.
20 okt 2008 21:43
die spullen van Meguiars heb ik wel scratch x ook maar ik was niet erg tevreden met het resultaat
20 okt 2008 21:45
Olaf schreef:pete 928 schreef: de naam zei me echter niks
Klikkerdeklik 
heb ik weer wat bijgeleerd bedankt olaf
26 okt 2008 15:19
ik had er vandaag mee aan de gang willen gaan maar het weer is weer 3xniks afwachten dan maar weer
26 okt 2008 18:06
Nee, het moet droog en > 15 graden zijn.
26 okt 2008 18:40
even goed weer afwachten dus
27 okt 2008 16:47
Volgende zomer kan het weer.
27 okt 2008 20:04
ik weet niet of ik zoveel geduld heb
27 okt 2008 20:08
dan zet je em even ergens in de garage weg .... en overigens die lakstiften zijn op waterbasis .... ook nutteloos ... loop naar een echte spuiter en vul een klein potje lak op tinner-basis en tip met speciaal wattenstaafje ... klaar
27 okt 2008 20:14
Lakstiften op waterbasis? Nog nooit gezien (maar ik ben geen fan van watergedragen lak, dus ik kan me het goed voorstellen). Ik weet niet hoe het bij Porsche is, maar bij Audi zijn de lakstiften nog steeds gevuld met prima acryllak.
27 okt 2008 20:43
beter opletten tom ...wiseguy
30 okt 2008 9:28
Tom80 schreef:OK...
5. Minder is meer; je moet met hele kleine hoeveelheden per keer de kras of het plekje opvullen tot het niveau gelijk ligt met de omringende lak.
Bedankt voor de tips, helaas heeft het weer nog niet mee geholpen om hier mee aan de slag te gaan. Maar hoe bepaal jij dat je op gelijk niveau ligt?
30 okt 2008 10:23
strak schreef: Maar hoe bepaal jij dat je op gelijk niveau ligt?
Met het blote oog
30 okt 2008 20:08
Voelen, als je met je nagel (lak wel uitgehard natuurlijk) niet meer in de kras blijft hangen is-ie gevuld.
06 apr 2009 17:21
Is er hier iemand die hier heel erg goed in is? Ik heb steenslag en een lakstift maar wil op mijn spatbord niet zelf aan de slag gaan....
06 apr 2009 18:57
Ja, en ik woon in de buurt...
07 apr 2009 10:19
Leuk! Als je eens tijd hebt binnenkort... Ik zal hem het weekend even grondig wassen en kijken welke plekjes het meeste aandacht verdienen.
07 apr 2009 10:24
Dikker opbrengen van de lak kan ook, mits je dit nat wegschuurt en dus gelijkschuurt met de lak met waterproof schuurpapier 2500/3000.
Polijstkwaliteiten dienen dan wel iets beter te zijn...!
07 apr 2009 10:34
Dat wil ik dan wel eens door een professional gedaan zien worden. Om zonder ervaring nou met schuurpapier op mijn 993 aan de slag te gaan, nee dank je
07 apr 2009 12:09
PentAr schreef:Leuk! Als je eens tijd hebt binnenkort... Ik zal hem het weekend even grondig wassen en kijken welke plekjes het meeste aandacht verdienen.
Op woensdagavonden ben ik sowieso altijd aan het klussen, als je een keer wilt meedoen stuur maar een PB. Bij voorkeur bij mooi weer, want buiten heb je het mooiste licht.
25 apr 2009 18:20
ben net even aan de gang gegaan met een kras aan de zijkant maar het valt nog niet mee om de kras goed gevuld te krijgen .
ga zo met de 3e laag beginnen
25 apr 2009 18:24
Een kras tot op de grondlaag met dunne laagjes vullen kan soms wel vijf of zes keer lakken betekenen.
25 apr 2009 19:10
ik merk het ik kom wel tot een laag of 5 a 6
12 okt 2009 17:09
Interessant verhaal over bijwerken krasjes.
Ik gebruik regelmatig Commandant 4.
Eerst goed wassen, daarna C4 voor het wegwerken van wat krasjes of andere plekjes en daarna goed in de was.
Is dit erg slecht voor de lak? Volgens Tom kan ik beter Commadant 3 gebruiken.
Wanneer gebruik je wel Commandant 4?
Jur
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.