Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Gesloten onderwerp

28 okt 2008 23:39

Gerhard schreef:De overname van VW is een noodzakelijk kwaad. Porsche moet de CO2 uitstoot flink gaan verminderen vanuit EU wetgeving.

Niet helemaal waar. De fabrikanten mogen voor de gestelde wetgeving een groep/pool vormen, om zo aan het gemiddelde te voldoen, zonder bedrijfsmatig aan elkaar gelieerd te zijn. M.a.w., als VW of een andere fabrikant netjes onder het gemiddelde zit, kan ze de ruimte tot 130g/km doorschuiven (wordt immers toch niet gebruikt) naar Porsche, of Spyker.. etc.

Ontopic: huizenverkopen VS onverwacht gestegen (oud nieuws, maar je moet wat om ontopic te blijven :mrgreen: )

29 okt 2008 0:31

Ik wil de topictitel wel veranderen hoor 8)

29 okt 2008 1:10

Graag! / beurs of /AEX. :wink:

29 okt 2008 1:53

Maarten schreef:DJ +10,9% as we speak. Benieuwd wat AEX morgen doet. Misschien toch maar eens erin!

Ik ben ook beniewd... en ik zit er sinds maandag weer vol in met opties, dus ik hoop op hoge mondhoeken morgen.

Het zal geen definitief herstel zijn, maar wie weet toch even de rally die ik eerder al had gedacht, maar die niet door wenste te zetten.

Je kan zeggen wat je wil: het is lang geleden dat het zo spannend was op de beurs. :wink:

29 okt 2008 8:35

Gerhard schreef:De overname van VW is een noodzakelijk kwaad. Porsche moet de CO2 uitstoot flink gaan verminderen vanuit EU wetgeving. Aangezien het om de gemiddelde uitstoot concern breed gaat, moest Porsche of een autofabrikant overnemen die ook vele zuinige modellen heeft of Porsche moet overgenomen worden door een autofabrikant die ook zuinige modelletjes heeft.

Hoezo een maatregel die dus lekker werkt :roll: :shock:

Ze maken voor de eerste 3 jaar wel de meest groene sportauto , 997MK2
dus weet niet of dat echt opgaat.

29 okt 2008 9:11

Jort schreef:Niet helemaal waar. De fabrikanten mogen voor de gestelde wetgeving een groep/pool vormen, om zo aan het gemiddelde te voldoen, zonder bedrijfsmatig aan elkaar gelieerd te zijn. M.a.w., als VW of een andere fabrikant netjes onder het gemiddelde zit, kan ze de ruimte tot 130g/km doorschuiven (wordt immers toch niet gebruikt) naar Porsche, of Spyker.. etc.

Maar dan is Porsche afhankelijk van een contract wat ze moeten sluiten met een andere autofabrikant. En contracten lopen ook weer af met onzekerheid tot gevolg.

Met de overname van VW hebben ze het geheel in eigen hand.

amandus schreef:Ze maken voor de eerste 3 jaar wel de meest groene sportauto , 997MK2
dus weet niet of dat echt opgaat.

Het zal toch gaan om het aantal verkochte auto's :idea: en ik denk niet dat die groene 997 veel wordt verkocht, zeker niet in vergelijking met de zuinige kleine VW broeders.

29 okt 2008 12:06

Gerhard schreef: Met de overname van VW hebben ze het geheel in eigen hand.

Dat is inderdaad een gunstig neveneffect, maar was intern volgens mijn bron niet de initiële reden voor de overname, die al was ingezet voordat de emissie doelstelling en daaruit voortvloeiende mogelijke wetgeving (nog altijd onzeker) bekend waren.

29 okt 2008 12:36

Vooralsnog is het een prima investering 8)

29 okt 2008 13:08

Al ingestapt?

29 okt 2008 13:42

Nope. Ik verwacht nog een buitje...

Volgens Morgan Stanley gaat het normaal gesproken zo:
Afbeelding

Ben benieuwd. Verkopen voor de wispo dus!

29 okt 2008 14:42

Maarten schreef:Nope. Ik verwacht nog een buitje...

Volgens Morgan Stanley gaat het normaal gesproken zo:
Afbeelding

Ben benieuwd. Verkopen voor de wispo dus!

Jij wil niet de rally meemaken?

29 okt 2008 14:46

Las net een verhaaltje over VW:
Quote:
Het drama VW krijgt een nieuw vervolg, nu Porsche heeft aangeboden 5% van de gewone aandelen VW aan te bieden om shortsellers hun posities te laten indekken. Volgens schatting bedraagt het verlies bij vnl hedgefunds tussen de 20 en 30 miljard euro.
Unquote.
:cry: voor de shorties dus.
Hoezo briljant :idea:

29 okt 2008 15:11

morgan stanley.... :roll:

29 okt 2008 15:13

09:23 TomTom; Het koersdoel voor het aandeel TomTom is door Rabo Securities teruggezet naar EUR10 van EUR22. Het advies blijft buy.

08:58 TomTom; Het koersdoel wordt door JP Morgan scherp verlaagd naar EUR3,55 van EUR10. Het advies blijft underweight.

07:29 TomTom; Het koersdoel is door ING Wholesale Banking teruggezet naar EUR6,50 van EUR8. Het advies blijft hold.

De experts zijn het ook niet eens.... de huidige koers is EUR 5.68

en een leuk artikel over de adviezen van de verschillende partijen
Laatst bijgewerkt door PentAr op 29 okt 2008 16:05, in totaal 1 keer bewerkt.

29 okt 2008 15:28

Devils son schreef: Jij wil niet de rally meemaken?

Jawel. Maar ik verwacht nog een dipje deze week. Volgende week wordt het knallen 8)

29 okt 2008 15:33

wolf schreef:morgan stanley

Ja, inderdaad, had ik ook begrepen, en ook Goldman, hoewel ze het beiden driftig ontkennen :?

29 okt 2008 15:42

Dat Porsche met deze koersen 5% van zijn stukken VW nu aan de shortsellers wil aanbieden, begrijp ik ook wel. (zie mijn vorige post hier).

29 okt 2008 15:52

Uitleg waarom er nog wel wat meer moet gebeuren voordat de weg omhoog echt is ingezet
Laatst bijgewerkt door Maarten op 30 okt 2008 1:10, in totaal 1 keer bewerkt.

29 okt 2008 16:12

iex is een zielige scheldwebsite.
en ik geloof trouwens niet meer in beursgoeroes. als het omlaag gaat zeggen ze verder omlaag ( nu onder de 100) en bij omhoog idem. sukkels.

29 okt 2008 16:12

Maarten schreef:[urlhttp://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=38591] Uitleg waarom er nog wel wat meer moet gebeuren voordat de weg omhoog echt is ingezet [/url]

Ik vind het allemaal leuk en aardig, maar ik heb nu toch vaak genoeg van dit soort voorspellingen totaal de mist in zien gaan...

Je moet gewoon je verstand gebruiken. Er zijn goede fondsen en minder goede fondsen. De afgelopen tijd zijn de goeden net zo hard gedumpt als de slechten. De koersen van de goeden zijn nu dus zodanig dat er meer opwaardse als neerwaardse kansen zijn. Nou, dan is instappen niet onverstandig.

We zullen zien. Een definitief herstel... daar is het inderdaad te vroeg voor om van te spreken. Maar wie met 100% zekerheid de beurs kan voorspellen, die gaat geen verhaaltje typen voor op een website.

29 okt 2008 18:02

100% mee eens.

Mooi verhaal over Fortis m.b.t. dingen weten, het lekker niet vertellen en dan denken dat het niet uitkomt!

29 okt 2008 18:20

Jean - Pierre van Rossum kon de beurs voorspellen :wink:

30 okt 2008 10:18

Zoals een groot Sportman al eerder melde, "elk nadeel heeft zijn voordeel".
Door de overspannen markt vloog de staalprijs de hemel in :oops:
Daardoor ging de schrotprijs ook omhoog, en jullie willen niet weten hoeveel rijplaten er werden gestolen :!:
Bij het afmelden probeerde wij z.s.m. de platen af te voeren.
Ook collega's hadden hier veel last van, er waren er zelfs die ze aan elkaar lasten op gevaarlijke plekken.
Er waren zelfs brutale figuren erbij die ze zo bij de verhuurder ophaalde en gelijk doorbrachten naar de oud ijzerboeren :cry:
Gelukkig is de prijs ENORM gezakt :lol:

30 okt 2008 13:38

Interessante visie Het ergste zou er nog aan komen...

30 okt 2008 18:37

typische analist; als slecht> slechter. als goed> bomen tot in hemel.
thank you vely much...
Gesloten onderwerp