Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

12 nov 2004 12:19

EriC4C schreef:
Kepeke1967 schreef:We rijden dus blijkbaar niet met de P in de winter of zijn van mening dat winterbandjes niks toevoegen.

:roll: ..... Rijd wel in de winter met de 964 en weet uit ervaring dat winterbanden ècht iets toevoegen ..... maar heb ze er toch (nog) niet onder :? .
Gemakzucht, opslag in de garage "niet toegestaan" Afbeelding, (nog) geen extra set velgen waar het geen "straf" is om mee te rijden maar ook geen zonde, ..... :uh:
Sla je ze toch op bij de plaatselijke bandenboer of wellicht bij onze techniker? :roll:

12 nov 2004 16:44

Prijsjes inderdaad bepaald gunstig in vergelijk met anderen...

Iemand ervaring met die 'Hankook W300''s of toch maar gewoon voor de redelijk unaniem geprezen Conti's gaan? :)

Heeft trouwens iemand een foto van een (Zwarte) 993 C4S met GT3-velgen (eronder) in de buurt?? 8)

12 nov 2004 17:37

nee,wel zilveren 993 targa en 996 4S.

12 nov 2004 18:09

Kepeke1967 schreef:Heeft trouwens iemand een foto van een (Zwarte) 993 C4S met GT3-velgen (eronder) in de buurt?? 8)

Porsche 993 4S (LM- Felgen 18" GEMBALLA)
Afbeelding

Komt iig aardig in de buurt! :wink:

12 nov 2004 18:35

Dacht het niet, :(
lijken wel BBS velgen.

GT3 velg----------->
Afbeelding

12 nov 2004 20:02

RS-R schreef:nee,wel zilveren 993 targa en 996 4S.


En een donkerblauwe 964 ..... Afbeelding :lol:

20 nov 2004 11:59

Ben ebay nu weekje aan het volgen, interessant.. heel interessant.. :D

Iemand die kan uitleggen hoe dat precies zit met die ET-maten en zo??
Het lijkt erop dat Porsche origineel eigenlijk alleen maar 17" met winterbanden doet... 18" natuurlijk wel veeeel mooier.. (wegligging vanwege minder druk waarschijnlijk wat minder..maar goed.. :0))

7,5 x 18 ET 50
9 x 18 ET 52
Zou dit ook passen op 993 C4S??

Have ee nijz wiekent!

20 nov 2004 12:14

Ja,
rond de ET 55 passen bijna alle velgen met steek 5x130.
Standaard ET waarde bij de 993 C2 is voor ET 55 en achter ET 55 of 70.
Bij de 4S meen ik ET 40 achter, je kunt dan een velg met ET 52 steken, scheelt echter 12 mm. verschil met de originele ET waarde.
Spoorverbreder van 10 mm en het is opgelost, hou je nog 2 mm over voor het iets ruwere profiel van de M+S band. :wink:

20 nov 2004 12:21

Deze dus:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 60430&rd=1

Ook interessant:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 02355&rd=1

:wink:

20 nov 2004 13:50

die laatste dus :wink:

Lijkt me wel mooi die chromen wieltjes met wat zout erop..
Wel beetje veel (meer-) werk dan als er eerst nog spoorverbreders op/af moeten? (maar dan wel te gebruiken met standaardbouten, toch?)

zo, nu naar buiten: karretje (hand-)wassen :P

20 nov 2004 19:10

valt wel mee, kom anders maar langs er mee. :lol:

24 dec 2004 10:31

Kan nu een paar Roock's (speedline-look) op de kop tikken (lijken me wel errug mooi onder de zwarte :0) =>

9J*18 ET-moet ik nog doorkrijgen..
10*18 ET 50

Standaardmaat voor 18" op de 993-C4S: ET40 achter en 52 voor.
hmm Inderdaad FOUT!! moet 40 zijn.... thnx!!
Achter zou dan in ieder geval moeten gaan? Analoog aan eerdere uitleg: Spoorverbreders van 10,12,15 (?) en 'klaar'??

@Mr. Humpf: Your comments please :o

nb: mochten ze niet passen... Iemand anders geïnteresseerd?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kepeke1967 op 25 dec 2004 13:13, in totaal 1 keer bewerkt.

24 dec 2004 14:45

Vind ze persoonlijk niet zo, maar ieder z'n meug( vrij naar Horn).
ET-waarde 65 is voor de "gewone" 993, 4S is 6cm. breder.
Porsche hanteert hiervoor een velg met een ET waarde van 40.
Ga je met spoorverbreders werken moet je al naar 25 mm gaan om aan de ET aarde van 40 te komen.Kan natuurlijk maar persoonlijk zou ik niet meer als 15mm. gaan, als je ze gaat gebruiken in de winter geen probleem, valt de band in de wielkast, eigenlijk zoals Sjonnie nu heeft met de GT3 wielen op zijn 996 4S.
Zou persoonlijk meer naar een velg zoeken met een ET-waarde in de buurt van de 40-55, kun je met een spacer nog wel iets aanpassen.
Voor iig geen probleem.
De velg die ik nu heb, de turbo-velg heeft een ET waarde van 65, hier heb ik een spacer van 10 mm. bij gemonteerd .
De "Speedline-look-a-like velg" heeft een ET-waarde van 52, deze worden gemonteerd zonder spacers.( > 3mm. breder)Past allemaal.
Ken iemand die zijn 993 met de turbo-velgen met ET 40 heeft gemonteerd.Vlg. hem geen probleem.
Heeft wel een Uniball-onderstelen 993RS afstelling( dus loei-en loeihard).
Met normaal onderstel denk ik dat je problemen krijgt.
Nog vragen? :lol:

24 dec 2004 17:58

toch nog effe een tipje :

Het schijnt dat veel mensen te gierig zijn om 4 winterbanden te kopen om de winter door te komen, en dan maar aan de bandenspecialist vragen om enkel de aangedreven as te laten voorzien van 2 winterbanden en met de zomers blijven rijden vooraan....
NIET DOEN, dan ben je nog beter af van gewoon 2 nieuwe zomerbanden te kopen voor uw aangedreven as...

de wagen gaat volledig verkeerd reageren met winter achteraan en zomer vooraan, gevaarlijk...

ja ja er lopen gierige mensen rond die dit soort dingen voorstellen (en nu kijk ik niet in de richting van de Ollanders :D :D

25 dec 2004 12:47

cooperke schreef:... enkel de aangedreven as te laten voorzien van 2 winterbanden en met de zomers blijven rijden vooraan....
NIET DOEN ...

Sowieso nooit banden met weinig profiel op niet-aangedreven wielen plaatsen :!:
Als de auto gaat glijden over aangedreven wielen merk je dat vrij snel, over niet-aangedreven wielen echter al snel te laat :roll: .

25 dec 2004 13:01

EriC4C schreef:Als de auto gaat glijden over aangedreven wielen merk je dat vrij snel, over niet-aangedreven wielen echter al snel te laat :roll: .



.... en dat met een C4 :roll: thuiskomertje zeker :wink:

25 dec 2004 13:15

hmmmm... Behalve een fout die zo maar verkeerde wielen opgeleverd zou kunnen helpen weer wat stof tot nadenken... De duidelijke uitleg es effe laten inwerken (oftewel: snap nog niet veel van dat ET-gebeuren.. :0))

Hele fijne dag iedereen!!

gr/ :roll:

25 dec 2004 13:22

Olaf schreef:.... en dat met een C4 :roll: thuiskomertje zeker :wink:

N.v.t. dus voor een C4 maar dacht dat ik jou dat niet uit hoefde te leggen :roll: ..... als je met een C4 gaat glijden is het sowieso (bijna) altijd te laat. ;) :cry:

25 dec 2004 23:35

EriC4C schreef: Sowieso nooit banden met weinig profiel op niet-aangedreven wielen plaatsen :!:
Als de auto gaat glijden over aangedreven wielen merk je dat vrij snel, over niet-aangedreven wielen echter al snel te laat :roll: .


En wellicht ten overvloede...

Daar waar je bij gewone banden denkt bij 3 mm profiel, ik kan nog wel heel even, zijn je winterbanden al TE ver versleten!

Een mm of 4 is echt wel het minimum :!:

Maar dat wisten jullie natuurlijk al lang :D

Re: winterbanden

06 maart 2014 21:01

zondag 17 graden jongens.

Re: winterbanden

06 maart 2014 21:03

boven de 7 graden - bye bye winterbanden... De winter was zo zacht dat mijn collega de hele winter met zijn zomerbanden heeft doorgereden. Waar ik achter kwam halverwege Duitsland toen ik met zijn BMW 5GT op skivakantie ging :shock:

Re: winterbanden

06 maart 2014 21:19

al die lelijke zwarte velgen, deze winter ganz zinloos. sukkels :mrgreen:

Re: winterbanden

06 maart 2014 21:21

wolf schreef:oud is beter


Wat dacht je, ik pak eens een topic uit 2004 weer op? :lol: :lol: :lol:

Re: winterbanden

06 maart 2014 21:24

horn schreef:boven de 7 graden - bye bye winterbanden...


Lijkt me lastig te bepalen.... :oops:

Temperatuur schommelt nogal.....

Hier alleen met sneeuwval, ijzel of ander winters weer op komst. Daarna direct weer die ondingen op zolder :salut: :wink:

Re: winterbanden

06 maart 2014 21:33

Eerlijk gezegd: als ik een brug had dan deed ik dat ook. Rij er nu eigenlijk te lang op door.
Plaats een reactie