Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

31 okt 2008 18:19

Ik bekijk de situatie nog maar eens over een jaar of twee/drie.
Als de prijzen voor een leuke 996 cabrio nog verder dalen, ga ik er wel serieus over nadenken om mijn 964 in te ruilen.

31 okt 2008 19:12

oke we zullen zien.ik hoop dat je gelijk hebt.ik zou liever zien dat die 997 een flink in ging storten dan de 996.

gr anton964

31 okt 2008 19:42

Is al bezig. Je kan al 997's, niet US-model, vinden in Duitsland voor minder dan EUR 50.000. Er komen er veel uit de lease de komende 12 maanden, dus ik denk dat de 997 hard de 996 achterna gaat.

31 okt 2008 20:45

ik hoop het dan kunnen we die er over een jaar of 2 bij zetten in de garage.zou wel mooi staan.

anton964

31 okt 2008 20:48

als ik over 7 jaar een 997 kan rijden(met normale km, kleur enz)
ben ik blij.

echter zou ik liever voor een spartaanse uitvoering gaan gt3 rs of zo maar dat zit er niet in.

robert

31 okt 2008 20:50

Nu,in deze tijd ?
Centen in de zak houden en verder genieten van de 964...........
My 2 cents. :wink:

31 okt 2008 20:54

rob964.c4 schreef:als ik over 7 jaar een 997 kan rijden(met normale km, kleur enz)
ben ik blij.

echter zou ik liever voor een spartaanse uitvoering gaan gt3 rs of zo maar dat zit er niet in.

robert


dat zouden nou ook mijn woorden kunnen zijn geweest robert :wink:

01 nov 2008 0:37

anton964 schreef:oke we zullen zien.ik hoop dat je gelijk hebt.ik zou liever zien dat die 997 een flink in ging storten dan de 996.

gr anton964


Van instorten is geen sprake. Vraag en aanbod bepalen de prijs. Van de 996 zijn er veel gemaakt dus is de prijs 2e hands relatief laag. De 997 gaat de 996 inhalen en dat zie je ook al aan de prijzen. Ik heb er al diversen gezien voor rond de 50k.

Maar zoals gast al schreef, kijk de prijshistorie van de 964 en 993 eens na. Die hebben ook flinke klappers gemaakt. Er is op dit moment veel vraag naar deze autos waardoor de prijs (veel te) hoog ligt. Maar dat kan inderdaad over een jaar ineens heel anders zijn waardoor deze autos gewoon weer terug naar de reële waarde gaan.

En ik heb het al heel vaak gezegd, een auto is de slechtste investering die je kan doen. Alleen een auto die in concourstaat is behoud zijn waarde maar dan kun je er geen meter mee rijden.
Dus wat mijn auto over een jaar of twee waard is als ik hem inruil zal mij werkelijk een worst wezen. Ik wil er NU van genieten en niet bij iedere gereden kilometer na te hoeven denken hoeveel afschrijving ik nu weer kwijt zal zijn omdat de km teller de volgende 10k heeft gepasserd of er toevallig een strooiwagen voor me heeft gezeten.
Geniet van wat je hebt in het leven.

01 nov 2008 1:00

Maurice,
Ik ben het helemaal met je eens.

01 nov 2008 15:54

een vrouw is nog een slechtere investering , en daarbij na een paar jaar rijden ze niet meer lekker , heppei met P geen last van , rijd altijd lekker en daarbij hoe ouder ze worden hoe meer geld je ervoor terugkrijgt.... :lol:

01 nov 2008 17:36

amandus schreef:een vrouw is nog een slechtere investering

Resultaten uit het verleden vormen geen garantie voor de toekomst. Ben vooralsnog erg tevreden met die investering... :lol:

01 nov 2008 17:53

Net als bij auto's gewoon op tijd inruilen... :wink:

Marc,
Als je iets anders wil dan moet je dat vooral doen, kan me best voorstellen dat je na verloop van tijd weer iets nieuws wil en zeker bij auto's gaat dat na een paar jaar vaak spelen.
Het gevoel van iets anders, iets nieuws (als we het over een hobby hebben) moet wel belangrijker zijn dan eventuele waarde later ed.
Ik vind de 996 Mk2 wél een gave auto...
Laatst bijgewerkt door Hans Luna op 01 nov 2008 18:10, in totaal 1 keer bewerkt.

01 nov 2008 18:08

horn schreef:
amandus schreef:een vrouw is nog een slechtere investering

Resultaten uit het verleden vormen geen garantie voor de toekomst. Ben vooralsnog erg tevreden met die investering... :lol:


M2

01 nov 2008 18:23

Gezien het feit dat het een hobby auto moet worden zou ik gaan voor een 964 coupe (liefst RS), een speciale 993 (4S of turbo) of een 996 GT3 of turbo.

De "normale" 996 vind ik persoonlijk geen liefhebbersauto die je een paar keer per maand met lekker weer uit de garage haalt. Datzelfde heb ik met de Boxter.
Plaats een reactie