02 nov 2008 11:57
maurice schreef:Ik vind de toonstelling hier van een aantal mensen zeer bedroevend. Op het forum zijn een aantal mensen die hun tijd en energie in dit soort ritten willen steken. Als er vervolgens een vraag komt hoe het zit met aansprakelijkheid, dat wordt uitgezocht en blijkt dat het met een quitclaim kan worden opgelost hebben de heren ook weer te klagen. Ik stel voor dat degene die hier zo hoog van de toren blazen en menen het allemaal beter te weten vooral hun energie steken in het adviseren van de organisatie in plaats van hier het forum te vervuilen met negatieve reacties.
02 nov 2008 12:11
02 nov 2008 12:14
02 nov 2008 13:08
Lydia schreef:De aanleiding van mijn reactie dat een ander de fakkel mag overnemen is een 'niet aardige' e-mail die ik gisteren ontvangen heb en dan druk ik me nog mild uit.
02 nov 2008 14:24
Division schreef:Is het formulier alleen voor bestuurder of ook voor bijrijder? Er wordt alleen gesproken over "Bestuurder" namelijk.
02 nov 2008 14:45
02 nov 2008 14:46
Faster schreef:Forummers hebben nu met een zgn. "quitclaim" het een en ander onderling afgedekt, nu de volgende schakel nog:
de organisator (Lydia) moet even haar aansprakelijkheidsverzekeraar bellen of goed haar polis doornemen of ze als organisator voor dergelijke evenementen gedekt is.
02 nov 2008 14:55
02 nov 2008 15:27
MS964 schreef:
De vraag is onder meer of Lydia organisator van een evenement is. Mocht er iets gebeuren, dan zou het eerste verweer zijn een ontkennende beantwoording van deze vraag. Hoe meer je de organisatie optuigt (bv. dmv het verstrekken van quitclaims waarin je zelf aan aangeeft organisator te zijn, waarin je eisen stelt aan de voertuigen en je je daarnaast ook nog eens meldt bij je verzekeraar), hoe eerder aangenomen zal worden dat er sprake is van een evenement en organisatie en dus mogelijk van eventuele aansprakelijkheden.
Je uitgebreid laten vrijwaren en contact opnemen met je verzekeraar heeft m.i. alleen zin als er inderdaad sprake is van het daadwerkelijk organiseren van een evenement, maar of een oproep op een forum om met een paar Porsches op de openbare weg te rijden (en niet meer dan dat, dus ook geen puzzeltocht ofzo) daartoe kwalificeert, is nog maar de vraag.
Maar hoe dan ook acht ik de kans dat Lydia, als vrijwilliger, voor iets aansprakelijk gesteld kan worden verband houdend met de rit, zeer klein.
My 2 cents.
02 nov 2008 15:48
02 nov 2008 16:15
Faster schreef:Een niet-deelnemer die bv. met hoge snelheid rijdt en verrast wordt door de stoet 100 Porsches zal, wanneer hij wat overkomt, de organisator aansprakelijk stellen.
02 nov 2008 16:17
02 nov 2008 16:32
02 nov 2008 16:38
Faster schreef:![]()
Ik ben het helemaal niet met je eens. Er rijden hier geen handvol Porsches
maar meer dan 100! Dan hebben we het hier over een evenement, een organisatie.
Er zijn meer dan 100 Porsches op de drukke Nederlandse wegen en de Autobahn waar o.a. door andere weggebruikers met hoge snelheden wordt gereden. Ik hoef je niet uit te leggen dat door deze omvang de verkeersveiligheid in gevaar kan komen; dat weet je dus al vantevoren . Achteraf zeggen dat je van niets wist houdt geen stand.
Een niet-deelnemer die bv. met hoge snelheid rijdt en verrast wordt door de stoet 100 Porsches zal, wanneer hij wat overkomt, de organisator aansprakelijk stellen. Vanwege de omvang van het evenement was het voor de organisator wijs geweest even met de autoriteiten te overleggen ivm waarborgen verkeersveiligheid. Zo had men bv. kunnen overleggen om bv. een politie-escorte te krijgen die de hele stoet begeleidt. Dat is allemaal niet gebeurd, waardoor het beetje een illegale karakter krijgt en dan heb je juridisch gezien geen poot meer om op te staan.
John heeft hierboven het een en ander goed geillustreerd.
02 nov 2008 16:43
Faster schreef:Er rijden hier geen handvol Porsches
maar meer dan 100! Dan hebben we het hier over een evenement, een organisatie.
Faster schreef:Een niet-deelnemer die bv. met hoge snelheid rijdt en verrast wordt door de stoet 100 Porsches zal, wanneer hij wat overkomt, de organisator aansprakelijk stellen.
Faster schreef:Zo had men bv. kunnen overleggen om bv. een politie-escorte te krijgen die de hele stoet begeleidt. Dat is allemaal niet gebeurd, waardoor het beetje een illegale karakter krijgt en dan heb je juridisch gezien geen poot meer om op te staan.
Faster schreef:John heeft hierboven het een en ander goed geillustreerd.
02 nov 2008 16:47
02 nov 2008 16:53
02 nov 2008 16:54
amandus schreef:Lijkt of iedereen wel (Dick) advocaat is geworden
02 nov 2008 16:55
cabrio wim schreef:Begon al te twijfelen of ik mijn rit straks in 2009 door moet laten gaan, hoop dat impacters straks niet zo moeilijk doen.
02 nov 2008 17:21
02 nov 2008 17:28
MarkS schreef:John heeft een aantal voorbeelden gegeven. Wat ik me dan afvraag is of de Porsche club uiteindelijk als organisatie is aangeklaagd en wat daaruit is gekomen?
02 nov 2008 17:35
02 nov 2008 18:06
maurice schreef:Wat John duidelijk probeert te maken is dat er los van het feit of je als organisatie nu wel of niet aansprakelijk wordt gesteld je wel een imago schade op loopt. Op het moment dat het tijdens een rit die vanuit het forum georganiseerd wordt mis gaat kan het wel eens een enorme domper voor het forum worden.
02 nov 2008 18:46
02 nov 2008 19:51
John schreef:"Mevr. L K uit Egmond was op stap met wat vrienden..."