07 nov 2008 14:52
LCVM schreef:Was gisteren in Duitsland. Bij Aral staat op de pomp waar je 98 mee tankt een sticker met daarop RON 97.
Dus ook daar is 98 niet 98 maar 97, maar dat is altijd weer beter dan de 95 die we hier kunnen krijgen.
Die octaanbooster waar over werd geschreven waar is die te krijgen en werkt dat echt?
07 nov 2008 15:52
07 nov 2008 18:28
944 guy schreef:Hoger verbruik komt omdat de ontsteking iets verlaat moet worden om pingelen te voorkomen. Hierdoor haal je minder vermogen uit de geinjecteerde peut.
09 nov 2008 12:12
09 nov 2008 13:14
09 nov 2008 13:25
09 nov 2008 16:43
10 nov 2008 0:02
944 guy schreef:Hoger verbruik komt omdat de ontsteking iets verlaat moet worden om pingelen te voorkomen. Hierdoor haal je minder vermogen uit de geinjecteerde peut.
rob964.c4 schreef:een hoger octaangetal dan is het mogelijk een later onstekings tijd stip te hanteren, beter verbranding, meer vermogen (een beetje maar toch),
Anton schreef:Volgens mij moet de ontsteking juist vervroegd worden om spontane ontbranding te voorkomen...
10 nov 2008 9:14
10 nov 2008 10:20
10 nov 2008 10:29
10 nov 2008 10:33
10 nov 2008 10:33
10 nov 2008 10:41
10 nov 2008 11:55
10 nov 2008 13:35
10 nov 2008 15:01
10 nov 2008 22:50
10 nov 2008 23:18
NordRack2 schreef:Jullie bedoelen dat de verbranding wel degelijk door de bougie word veroorzaakt maar vervolgens veel te snel verloopt?
11 nov 2008 0:00
barolo schreef:In mijn instructie boek staat ook 98 voorgeschreven. Ik heb het nagevraagd bij de garage en daar zeiden ze dat Euro 95 net zo goed is. Ik merk zelf geen verschil en heb van alles geprobeerd.
11 nov 2008 1:14