Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

16 nov 2008 11:18

:wink:

16 nov 2008 12:55

maurice schreef:Een 911 vraag ik me sterk af of het kan, zeker de 911 van voor 1997. Technish kan het motorblok daar volgens mij niet zomaar mee overweg.
En dan zit je inderdaad nog met het probleem waar je de gastank moet laten. Kan me inderdaad zomaar voorstellen dat die helemaal niet voorin mag zitten zoals Pascal al schrijft.


Tja, zoals de moderatoren wel eens aangeven.... gebruik ook eens de zoekfunctie.

Ik weet niet waar het probleem met de gastank en zijn plaats zit. Veel mensen raken door voor mij onduidelijke reden de kluts kwijt als ze het over de 911 hebben. Velen weten, ook al hebben ze een 911, de kofferbak niet te vinden :lol: . Tja dat krijg je ervan als je hem niet gebruikt en hem alleen maar in de garage hebt staan :lol: .
Alle gekheid op een stokje. De gastank leg je natuurlijk in de kofferbak. Voor diegene die dat nu nog steeds niet weet... die zit voor.
Dat het daar ietwat krapper is als in een stationcar mag duidelijk zijn.

Het verhaal dat de motoren het niet aankunnen is ook een fabeltje (en ik spreek helaas uit ervaring :wink: ).

Het is toch onvoorstelbaar hoeveel ervaringspecialisten er zijn die nog nooit een 911 op gas hebben gezien, maar er vervolgens wel al alles van af weten. Ik wou dat ik zo slim was.

PS. Pascal over het "weet ik vrij zeker" ... ik zal er maar van maken "dacht ik".
Wat dacht je van stationcars en zoals eerder aangegeven grijskenteken Fordjes. Een tank mag in de zelfde ruimte als de passagiers liggen. Ik zou hem alleen niet op de stoel leggen. Ik kan me niet voorstellend dat dat lekker zit. Maar desondanks zijn er wel degelijk eisen voor het plaatsen van de tank dus je zat er niet ver naast.
Of de RDW trouwens blij is met een 911 op gas weet ik niet, ik heb het ze nooit gevraagd :lol: :lol: . Zal me ook een worst wezen als ik eerlijk ben, al ze hem maar goedkeuren.

16 nov 2008 14:34

2000 gtv schreef:
Adriaan schreef:Hallo Blauwe kikker!

Wàt een geweldige conversatie over dat gas zèg! Ik krijg zowaar de scheurbuik van het lachen; wat een figuren passeren hier de revue!

:lol: :lol: Zei hij bijna 3 jaar na de laatste post in dit topic :mrgreen:
Ben benieuwd of de blauwe kikker ooit nog antwoord gaat geven


OOOH MIJN GOD... Nou zie ik het... 4 november... maarrr ehh 2004, oeps...
Zit ik toch te suffen zeg! Nou ja, goed bedoeld hoor enneh zou die speedkikker ondertussen z'n reisje gemaakt hebben of...nou ja, laat maar.

Ondertussen ben ik wel lekker aan het sleutelen (stapje voor stapje) aan de motor van de '82 928; spannend hoor!

16 nov 2008 16:50

Grootste probleem nu is dat je geen koelwater hebt voor de verdamper.
zou het niet kunnen dat ze de olieleidingen van de oliz koeler hiervoor gebruiken.

17 nov 2008 19:10

Hahaha Ik heb erg hard gelachen tijdens het lezen van deze draad. Er kwam veel zin en onzin voorbij.
Maar voor de duidelijkheid; dit draadje is uit 2004 !
Kan hier geen slotje op?

17 nov 2008 19:14

NordRack2 schreef:Kan hier geen slotje op?


Kan wel - maar is IMO (nog) niet (echt) nodig :wink:

17 nov 2008 20:05

NordRack2 schreef:Hahaha Ik heb erg hard gelachen tijdens het lezen van deze draad. Er kwam veel zin en onzin voorbij.
Maar voor de duidelijkheid; dit draadje is uit 2004 !
Kan hier geen slotje op?


Hallo NordRack2

Nou, gelachen heb ik ook hòòr, kreeg zowat scheurbuik maar dacht 4 november; da's kort geleden, JA, 2004 DUS. :oops:

Maar inderdaad, het boek kan natuurlijk ook een keer gesloten worden al moet ik zeggen dat het onderwerp g, a, s, in een Porsche mij als techniekfreak wel intrigeert

17 nov 2008 23:27

Het bewijs dat ook verstofte onderwerpen nog stof kunnen doen opwaaien! (had ook het jaartal niet in de gaten...oeps!)

17 nov 2008 23:40

:oops: inderdaad een stoffig draadje, en ik maar aangeven de zoekfunctie te gebruiken terwijl ik zelf zit te slapen :oops: .

17 nov 2008 23:48

Ik zeg niks :oops:

28 nov 2008 15:36

Hihi, oud topic, maar altijd weer leuk om te zien dat er gelukkig ook nog mensen zijn die 'out of the box' denken en de instelling hebben: kan niet, bestaat niet: 8)
chris.71 schreef: De gastank leg je natuurlijk in de kofferbak. Voor diegene die dat nu nog steeds niet weet... die zit voor.


Bij mij ligt hij dus ook voorin, professioneel ingebouwd en goedgekeurd (Van Orsouw, eindhoven). Bijkomend voordeel is dat dat de wegligging hierdoor iets neutraler is geworden. Helaas is er ook wat gewicht bijgekomen...

Stift mag idd niet meer bij nieuwe installaties, maar voorverwarming op olie gaat heel erg goed en bijkomend voordeel is dat je olietemperatuur meteen ietsjes gekoeld wordt.

Ik heb cylinderkoptemperatuursensors meelopen en kan dus (dmv omschakelen) perfect zien wat heter rijdt: er is geen verschil!
Bij een goede afstelling en ombouw is mijn ervaring dat er geen enkel probleem is. Wat dat betreft is GPi (gasvormige gasinjectie) van Prins een errug goed systeem.

Maar om de rest van de goegemeente niet teveel voor de schenen te schoppen (want op gas moet je koken en als je de benzine niet kan betalen.. etc etc) zullen we maar stoppen met technische ervaringfeiten want anders wordt het zo verwarrend voor ze :lol:

28 nov 2008 15:40

Kijk, een echte gasrijder!! Wat voor gastank heb je in welke wagen? Hoeveel liter? Ligt hij in de opening van het reservewiel?

28 nov 2008 17:28

@Radtdi, Vanwaar het interesse?
In jouw 3.2 past een ringtank (46l). Mocht je het wensen, je 3.2 is zo omgebouwd naar de juiste brandstof 8) :lol:
Dan kun je eindelijk die tokkelende Diesel wegdoen en een meer gepaste nickname gebruiken :lol: :lol: :lol:

PS. ik geef de voorkeur aan LPI en heb dit inmiddels in 3.2 (gehad) en nu 964 (eigen ombouw!).

28 nov 2008 20:40

Nee, ik ben niet geinteresseerd om mijn 3.2 om te bouwen. Rij daar veel te weinig km mee en vind het erg zonde...
Was gewoon even benieuwd wat er in een 3.2 zou passen.
Mijn Nickname komt nog uit de tijd dat ik in een A6 TDI reed, is inmiddels een Octavia 1.8 TSI van de zaak...

29 nov 2008 0:28

Kunne die ouwe Porsches nie gewoon op zonnebloemolie rije?
:lol: :lol: :lol:

Of een tuinslang in je ... en vandaar naar het luchtfilter dan heb je ook gasinjectie :lol: :lol:

29 nov 2008 3:17

Dussss..... :shock:

30 nov 2008 0:38

ach als Alois Ruf een beetje door soldeert rijden we binnenkort allemaal electrisch in een 911 :wink:
Plaats een reactie