Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
19 nov 2008 13:10
Volgens een van de forum leden is de hemel niet origineel, kan iemand dat bevestigen?
Dit was ik nog vergeten: Onder het dashboard aan de passagierszijde, daar waar je voeten zitten was er een houten plankje onder het tapijt. Onder een hoek van 45° +- waar je voeten tegen steunen. Is dat normaal of zit normaal gezien iets anders?
19 nov 2008 13:39
Daar onder zit de zekeringkast, is normaal dus.
19 nov 2008 14:31
herky04 schreef:Volgens een van de forum leden is de hemel niet origineel, kan iemand dat bevestigen?
Dit was ik nog vergeten: Onder het dashboard aan de passagierszijde, daar waar je voeten zitten was er een houten plankje onder het tapijt. Onder een hoek van 45° +- waar je voeten tegen steunen. Is dat normaal of zit normaal gezien iets anders?
de hemel is origineel, het forumlid heeft waarschijnlijk nog nooi de hemel van een non targa dak gezien.....
het plankje is ook origineel, erachter zit de DME unit (en eventueel nog wat andere zaken)
19 nov 2008 14:55
Punt van aandacht (wordt heel vaak vegeten en onderschat) :
Let eens op ROESTvorming in de kokerbalken / holle ruimte onder /achter de deuren (en ook de onderkant van de deuren zelf). Neem het kleine zwarte rooster in de deurdorpels eruit (1 seconde werk) en schijn met een lamp naar binnen, wurm desnoods een kleine digitale camera naar binnen en maak wat foto's !
Bij controle in mijn ex-S2 en de 944s van mijn broer was het wel even schrikken toen we het "resultaat" (laswerk/ inzetten nieuwe stukken metaal) zagen

.
19 nov 2008 21:13
Men hoofd hoef ik me er alvast niet meer over te breken, de wagen is ondertussen weg. Uuiteraard is het wel weer zéér interessant geweest om alle reacties hier te lezen. We kunnen dus een andere gaan zoeken. Zijn er véél verschilpunten om op te letten tussen een 944 en een S2? Wat zijn gangbare prijzen voor de S2 ?
19 nov 2008 22:32
Belangrijkste aandachtspunt van de S2 t.o.v. de reguliere 944 N/A is imho de kettingspanner van de S2. De ketting tussen beide nokkenassen wordt op spanning gehouden door een oliespanner met 2 glijplaatjes. Met name die laatste 2 zorgen vaak voor problemen door niet op tijd te zijn vervangen (in Duitsland zijn er statistieken van 1 op de 5 motorschade door niet op tijd vervangen..). Zelf ook problemen mee gehad, maar zoals gezegd, als
aantoonbaar kan worden gemaakt dat de spanner er niet langer op zit dan zeg 100.000km (liefst kort geleden vervangen, gelijk met distributie bijvoorbeeld), dan is er niet veel reden tot zorg.
Let er bij de S2 ook op dat de motor niet een tikje ratelt bij hogere toeren (niet te verwarren met tikken na starten..

).
20 nov 2008 16:52
Wat zijin de richtprijzen voor een S2 coupe?
20 nov 2008 17:01
Voor een goede tussen de 7k en 9k. Onder de 7k altijd een gezonde portie extra wantrouwen...
22 nov 2008 10:42
Ik heb op marktplaats een 2.5L turbo zien staan van 87. Ik kan niet direct een link plaatsen maar hij staat er op met deze titel:
Te koop porsche 944 2.5 Turbo Coupe K6 (951)
Iiemand deze wagen reeds gezien?
22 nov 2008 12:55
ja, dat is'em. ik kreeg hem niet gecopieerd.
22 nov 2008 13:07
Het zou leuk zijn moest iemand hem al gezien hebben. Hij staat Heteren, als ik helemaal vanuit Belgie moet komen en het is niet de moeite bespaar ik me liever die trip.
24 nov 2008 12:40
Een 944 gewouwd 08-1988, is dat een 2.7L of kan dat ook een 2.5L zijn? In boeken en het net kom ik tegenstrijdige info tegen! Waarom zijn ze voor een jaartje overgegaan naar 2.7L ?
24 nov 2008 14:22
Bouwjaar '89 kan betekenen eind '88 omdat het boekjaar van Porsche gebroken is (loopt niet gelijk met kalenderjaar). Weet zo uit het hoofd niet van wanneer tot wanneer het loopt, maar het begint ergens in augustus of september.
De 2.7L is de laatste uit de serie ongeblazen 8 kleppers. Verhaal doet de ronde dat er bij een grote groep van deze motoren problemen gesignaleerd werd, waarna veel van deze auto's door de fabriek zijn omgebouwd naar o.a. S2 specificaties. Maar nogmaals, dat heb ik nooit bevestigd gezien door een betrouwbare bron. De nu nog rondrijdende 2.7L exemplaren lijken qua betrouwbaarheid niet onder te doen voor de 2.5L.
De 2.7L is iets soepeler onderin dankzij het grotere slagvolume, maar het verschil is miniem.
25 nov 2008 9:10
Alle autofabrikanten beginnen het nieuwe modeljaar in september...
25 nov 2008 15:55
Om dicht bij huis te blijven, Porsche begint het nieuwe modeljaar op 1 augustus...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.