22 nov 2008 11:47
Faster schreef:patrick911 schreef:Iemand hier ervaring met 'Cambridge Audio'?
Er zit hier een super-hifi zaakje om de hoek dat een aanbieding heeft met hun 'Azur 840' range en Quad 22L2 luidsprekers.
De combinatie klinkt fantastisch, maar ik ken het merk verder niet.![]()
Cambridge Audio is top, ken het merk redelik goed. Zit in dezelfde range als Musical Fidelity en Bryston
22 nov 2008 11:54
SCdriver schreef:ontopic, weet iemand een link naar mooie schema's om zelf speakers te bouwen, mooie transmissie lijn/labyrints en filters, zagerij heb ik zelf en spuiten lukt ook wel.
P-911 schreef:Ik heb nog stapels audiotijdschriften liggen zowel Nl , En en Du. vanaf '94 tot zo'n beetje heden. Ik ken ze bijna allemaal uit mn hoofd inmiddels![]()
Je mag ze hebben van me (gratis)
22 nov 2008 11:58
22 nov 2008 12:12
22 nov 2008 13:00
SCdriver schreef:ontopic, weet iemand een link naar mooie schema's om zelf speakers te bouwen, mooie transmissie lijn/labyrints en filters, zagerij heb ik zelf en spuiten lukt ook wel.
22 nov 2008 13:46
22 nov 2008 13:52
22 nov 2008 14:06
Faster schreef:
Wat de kwaliteit van de speakers bepaald is de aansturing hiervan. Luidsprekers met een hoge gevoeligheid en aangedreven door een Class A versterker, met goede interlinks en luidsprekerkabels daar kan je van uit gaan dat er mooi geluid uitkomt. Maar ook niet altijd, het gaat ook hier om de juiste match vinden tussen speakers en versterkers! Acoustiek van de huiskamer, de plaatsing van de speakers, etc. zijn van doorslaglevend belang.
Faster schreef:Size doesn't matter: kenners kennen de Sonus Faber, kleine speakers met een groots geluid. Daar kan bv. een Thiel niet aan tippen.
22 nov 2008 14:06
P-911 schreef:Chinese audio, copieren veel van orginele merken.
En kwalitatief pfff![]()
22 nov 2008 14:12
P-911 schreef:Cambridge is een leuk merk dat serieus met audio bezig is en daarbij niet te duur is. Daar val je je dus absoluut geen buil aan.
Deze serie speakers van Quad ken ik niet![]()
Succes met de aanschaf
22 nov 2008 14:15
yohanv schreef:
Ik ben zelf zeer content met mijn 'zelfbouw' KEF speakers. Ik meende dat ik iets leuks in huis had, maar heb niemenad over KEF gehoord tot nu toe....![]()
Leuk draadje om te zien hoeveel audiofreaks hier rond lopen
22 nov 2008 14:21
patrick911 schreef:P-911 schreef:
Succes met de aanschaf
Maarre, heeft iemand hier wel eens gehoord dat het wel tot 100 uur kan duren voordat speakers (of de apparatuur) zijn 'ingespeeld'?
Waarheid of flauwekul?
22 nov 2008 14:25
patrick911 schreef:P-911 schreef:Cambridge is een leuk merk dat serieus met audio bezig is en daarbij niet te duur is. Daar val je je dus absoluut geen buil aan.
Deze serie speakers van Quad ken ik niet![]()
Succes met de aanschaf
Het is gelukt na een middagje luisteren!![]()
We hebben verschillende combinaties geprobeerd en uiteindelijk toch iets anders verkozen boven de Cambridge Audio versterker.
Het ziet er dus wel wat minder mooi uit door de verschillende CD en versterker, en verder zei het merk 'Xintak' me niet zo veel, maar het verschil in geluid met bv een Cayin 100T (buizen) was echt enorm bij deze speakers.
Dit is het geworden:
- Cambridge Azure 740C upsampling CD speler;
- Xintak XA6200 hybrid Amplifier;
- Aurum Cantus Melody M103 speakers.
- Xintak speaker -en verbindingskabels.
Allemaal chinees dus. Hoop wel dat het met de kwaliteit/levensduur beter zit dan met de handleiding die ik zojuist op het net heb gezocht....het engrish is werkelijk tenenkrommend![]()
![]()
Kan de spullen helaas woensdag pas ophalen.....![]()
Maarre, heeft iemand hier wel eens gehoord dat het wel tot 100 uur kan duren voordat speakers (of de apparatuur) zijn 'ingespeeld'?
Waarheid of flauwekul?
22 nov 2008 14:30
P-911 schreef:Hybrid , buizen voor en transistor eindversterker. Een combi van "best of both worlds".
22 nov 2008 14:46
22 nov 2008 14:50
Jort schreef:P-911 schreef:Chinese audio, copieren veel van orginele merken.
En kwalitatief pfff![]()
Dat laatste vind ik veel te generaliserend.
22 nov 2008 14:57
ze nemen het niet zo nou met te tolerantiewaardes van de gebruikte onderdelen als weerstandjes, diodes enz enz.
Het ene apparaat kan hierdoor redelijk goed klinken en het volgende apparaat slecht tot waardeloos.
22 nov 2008 15:05
patrick911 schreef:P-911 schreef:Hybrid , buizen voor en transistor eindversterker. Een combi van "best of both worlds".
Da's het gekke. Op de verschillende audio-fora lees ik alleen maar dat het 'worse of both worlds' is.![]()
Maar ja, voor onze oren was deze combinatie top, en daar gaat het toch om. Blijft tenslotte erg persoonlijk allemaal.
22 nov 2008 16:10
P-911 schreef:Misschien is het Kef van tegenwoordig het Kef van vroeger niet meer....
.
22 nov 2008 16:39
Jort schreef:Prima, vul ik het aan:ze nemen het niet zo nou met te tolerantiewaardes van de gebruikte onderdelen als weerstandjes, diodes enz enz.
Het ene apparaat kan hierdoor redelijk goed klinken en het volgende apparaat slecht tot waardeloos.
Blijf ik bij mijn woorden.
22 nov 2008 16:58
P-911 schreef:
Niet helemaal mee eens, Sonus Fabers zijn zeker goede speakers, ik weet niet welk type je hebt.
Maar haal je bij een kleine SF het laag vandaan??
Bij een Thiel weet ik dat wel
22 nov 2008 17:23
22 nov 2008 17:38
P-911 schreef: dat een handje vol overblijft en serieus aan hun producten werkt