Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
28 nov 2008 20:25
2000 gtv schreef:Ik zou het dan meer in het "john verhaal" gaan zoeken.
..... want dat betrof
Michelin-banden met
verschillende productiedatum op een
GT3.
28 nov 2008 20:56
maar hoorde laatst (ut verhaal van die 993 bij de Wittebrug) dat het om Pirelli betrof.
30 nov 2008 16:54
dannyl schreef:nieuwe banden rijden in het begin allemaal waardeloos , na ca 200KM zoden ze echt goed moeten zijn. dan is het gladde van het nieuwe loopvlak er af gereden
Nou danny klopt wel inderdaad. Ik heb nu ongeveer 200 km erop zitten en de P reed zaterdag weer stuk strakker. Ik hou het in de gaten.
30 nov 2008 18:05
heel herkenbaar.. banden moeten even inlopen, toplaagje er van af en dat lijkt het er al weer wat op..
verschil kan heel groot zijn.. ging ook van hele lekkere kale bandjes naar nieuwe bridgestones en dacht ook dat ik bezopen was... pas na 500 km gummen lijkt het er weer een beetje op...
30 nov 2008 18:11
bij het uitbalanseren van de banden even met grof schuurpapier eroverheen
30 nov 2008 23:09
Heel herkenbaar, nieuwe banden geven door al dat profiel veel meer mee. Ze wringen als het ware over de "noppen". Kwestie van wennen en slijten.
Omgekeerd merk je overigens met wat kalere banden vóór dat ze totaal niet meegeven en met inparkeren (scherp indraaien) dat ze een beetje hortend en stotend door het bochtje gaan, vooral bij stugge en harde banden. Dit komt dan weer doordat de banden niets toegeven.
Wees blij dat je nu nieuwe banden moest, tegen de tijd dat de zomer komt zijn ze er klaar voor.
04 dec 2008 22:02
Bij de volgende nieuwe achterbanden draai ik eerst wel een paar "donuts"
om het toplaagje eraf te krijgen
05 dec 2008 10:24
Meer beweging in de banden door meer profiel is ook de reden dat bij de banden voor bv de GT3 (in dit geval de PS2 295/30-18) de profielhoogte van de achterbanden nieuw al minder is dan ik normaal gewend was. Hierbij een duidelijk verschil met de voorbanden. Aanvankelijk nog zoiets van gv.... Gebruikte banden?. Blijkt vaker voor te komen, de bij de dealer aanwezige banden voor een Z06 hadden achter ook wat minder profiel.
Al af fabriek dus om deze klachten enigzins te voorkomen.