04 dec 2008 8:54
P-911 schreef:Mr.T schreef:Bij mij staan al jaren Klipschorns in de kamer te spelen, een ontwerp uit de jaren 40 en geen moderne luidspreker die beter klinkt. Wel vaak beter uitziet overigens....
gr. Marcel
Welke Klipschen heb je??
Misschien de oer Klipschorns? Fantastische speaker met een hoog rendement. Gigantisch grote kast en het ontwerp is zo dat zij in hoeken geplaatst moeten worden. Dynamisch, open en transparant, heeft veel weg van een PA-system. Geeft als geen ander het Live-gevoel weer![]()
Blinkt niet uit in subtiliteit en laat niet de fijnste details horen.
Komen het best tot hun recht in een grote ruimte ...
Of heb je de Scala, zelfde karakter alleen allemaal net iets minder.
Makkelijk aanstuurbaar en fantastisch met een buis.
Of heb je een ander type??
kan ook tuurlijk
04 dec 2008 9:14
04 dec 2008 10:06
04 dec 2008 11:09
paSCal schreef:Ik ben op zoek naar een nieuwe home theater set voor thuis. Gewoon, relatief low-budget (lees: niet 2 tientjes, maar ook geen 3.000 Euro), maar wel goed. Iemand daar ervaringen mee?
04 dec 2008 11:17
04 dec 2008 11:41
04 dec 2008 12:17
04 dec 2008 14:00
Jeroen C3.0 schreef:Ach, doe ik ook even mee. JM Lab 909.1 + centre en achterspeakers ook van JM Lab. Versterker Sony DA-50ES, voor de DVD-tjes een goed compromis.
Ben geen kenner, wel liefhebber. Setje bevalt me al 7 jaar prima! ....
04 dec 2008 18:53
04 dec 2008 19:11
04 dec 2008 20:09
04 dec 2008 20:43
04 dec 2008 21:08
04 dec 2008 22:58
04 dec 2008 23:04
04 dec 2008 23:11
04 dec 2008 23:35
patrick911 schreef:Ik heb me recentelijk dus getrakteerd op nieuwe audio spullen, maar nu zoek ik nog een mooi hifi-meubel (metaal/glas) voor m'n versterker en CD-speler.
Zoektocht op Google levert vooralsnog niet erg veel op;
zijn er bepaalde merken waar ik op kan zoeken? Wat hebben jullie?
tips?
04 dec 2008 23:38
Mr.T schreef:P-911 schreef:Mr.T schreef:Bij mij staan al jaren Klipschorns in de kamer te spelen, een ontwerp uit de jaren 40 en geen moderne luidspreker die beter klinkt. Wel vaak beter uitziet overigens....
gr. Marcel
Welke Klipschen heb je??
Misschien de oer Klipschorns? Fantastische speaker met een hoog rendement. Gigantisch grote kast en het ontwerp is zo dat zij in hoeken geplaatst moeten worden. Dynamisch, open en transparant, heeft veel weg van een PA-system. Geeft als geen ander het Live-gevoel weer![]()
Blinkt niet uit in subtiliteit en laat niet de fijnste details horen.
Komen het best tot hun recht in een grote ruimte ...
Of heb je de Scala, zelfde karakter alleen allemaal net iets minder.
Makkelijk aanstuurbaar en fantastisch met een buis.
Of heb je een ander type??
kan ook tuurlijk
De (oer)Klipschorns, grote hoekgeplaatste kasten op links en rechts, verder Heresy's III op midden en achter. Je samenvatting is in grote lijnen juist op basis van de jaren 80, inmiddels zijn er betere filtercomponenten waardoor de kwaliteit van het geluidsbeeld enorm toegenomen is. De geluidservaring bij deze luidsprekers is super, heb bij veel kennissen duurdere setjes gezien en gehoord, maar het blijft altijd een soort gepiep en gekraak op een veel te laag geluidsniveau.
gr. Marcel
04 dec 2008 23:56
Jort schreef:maar als je van (met name) klassiek en/of Jazz etc. houdt,
05 dec 2008 0:02
paSCal schreef:Je vergist je in de vraag. Maar ook in het antwoord. Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat er voor 3k niets "goed klinkends" te koop is. Zelfs als je gewoon een mooie Sony ES set koopt, met een leuke set speakers, klinkt dat prima. (dat is immers subjectief!)
Ter vergelijk, ik heb nu een Philips FR-996 (nee, echt!) met een Canton Movie-MX set. Klinkt in mijn oren prima, en ik ben dus op zoek naar iets wat ongeveer gelijkend aan dat is. Maar dan wat nieuwer (ik mis een paar ingangen) en liefst ook nog op een relatief klein formaat. (lees: de HK receivers zijn leuk, maar veel te groot)
Ter info: ik ben natuurlijk van die generatie, die 5 jaar met een walkman op heeft gelopen, die veel te hard stond, dus mijn gehoor is al dermate beschadigd, dat ik het verschil echt niet meer hoor (of wil horen)
05 dec 2008 0:09
Jort schreef:Zijn "slechts" een paar duizend titels en voor de totale markt is het idd geflopt, maar als je van (met name) klassiek en/of Jazz etc. houdt, is het nog steeds een interessant (en bij veel hifi freaks geliefd) medium.
Niche product gebleven, maar dat is de ouderwetse plaat intussen ook.
05 dec 2008 0:09
05 dec 2008 0:41
05 dec 2008 0:42
P-911 schreef: echter er zaten ook bagger opgenomen sacd's tussen. Veel slechter als de doorsnee cd.
De cd is kwalitatief nog niet eens aan zijn eind van latijn. Er schijnt nog veel potentieel in de geluidskwaliteit te zitten.
Meer kanaals sacd muziek is al helemaal een drama om goed op te nemen en dan moet het ook nog eens wergegeven worden.
Waarschijnlijk hebben ze weer ff genoeg verdient aan de sacd/dvdaudio wedstrijd
05 dec 2008 0:52