Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

05 dec 2008 20:41

Elven schreef:Electromotoren kunnen enorm veel (1000+) Nm genereren



Juist ja!
Ik zag de Prius in 1 keer continu doortrekken, zonder vertragingen :?
De 997 heeft weliswaar meer vermogen, maar door zijn lagere koppel, vertragingen bij het handmatig schakelen, reed de Prius de 997 S ver achter zich. Dat was echt geen gezicht. Ik weet niet hoe de bestuurder van de 997S zich op dat moment voelde .... :wink:

05 dec 2008 20:44

vrij hamlappen, denk ik :mrgreen:

05 dec 2008 20:54

Faster schreef:Ik zag de Prius in 1 keer continu doortrekken, zonder vertragingen :?
De 997 heeft weliswaar meer vermogen, maar door zijn lagere koppel, vertragingen bij het handmatig schakelen, reed de Prius de 997 S ver achter zich. Dat was echt geen gezicht. Ik weet niet hoe de bestuurder van de 997S zich op dat moment voelde .... :wink:


Een 997 heeft minder dan de helft van de tijd nodig om de 100 km/u te bereiken dan een Prius (4,9 vs 10,9), maar in de twilight faster zone is de Prius desondanks veel sneller met accelereren... :roll:

05 dec 2008 21:52

Faster schreef:Ik zag de Prius in 1 keer continu doortrekken, zonder vertragingen :?


Gechipte Prius?? 8) :wink:

05 dec 2008 21:55

Elven schreef:

mooie thread Nika...je krijgt ze wel warm hiero :wink:

Nee, nog niet echt he? :)

Leek me wel eens leuk een 'ander' onderwerp aan te spreken. Toch? Moet wat te oh'en zijn in deze donkere dagen :wink:
En geloof me, veel vermogen is nog ook niet automatisch snel (echt snel) accelereren... Grip is eigenlijk alles. Vermogen op de weg krijgen dus. En dan wordt koppeling enb baksterkte ineens nog belangrijker.

Die 9ff, gereden door de eigenaar van dat bedrijf spinde in de 2e en zelfs 3e versnelling nog door, ondanks zijn semi-slicks en zeer lage bandenspanning. Aardige vent trouwens, heb nog even staan praten met hem.
Reedt 10,38 bij 235 km/u heb ik net even opgezocht :shock: ... Ik denk dat dat ruim onder de 3 seconden is tot 100... Maar daarom is 0-100 km/u ook zo weinig zeggend omdat je het echte vermogen te weinig kan meenemen en de start dan nog veel belangrijker wordt.
Veyron doet 0-100 in 2,8 sec en blijft ook daarna idioot snel. 1/4 mile tijd daarvan weet ik eigenlijk niet eens.

Was wel zeer spectaculair om de 9ff te zien wegrijden!
http://www.youtube.com/watch?v=8JcnPz4m1SY&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=8JcnPz4m1SY&NR=1

4-wiel aandrijving lijkt een voordeel, maar een laag gewicht ook. Het is echt een aparte sport en is net zo leuk om naar te kijken als zelf te doen.
Bijkomend voordeel is dat je niet echt klappers maakt bij dat 'rechtuit rijden' en nauwelijks kans hebt 2000 euro vangrails te hoeven betalen :roll:

Maar ondanks alle zinnige en onzinnige commentaren nog geen een echte 1/4 mile tijd gepost gezien? Was er tijdens die Corvette meeting geen uitdraai van gereden tijden? Meestal krijg je een print-out mee van je tijd en eindsnelheid bij een georganiseerd evenement.

Greets,
Walter

05 dec 2008 22:12

Hoogte van het max koppel zegt vrijwel niets in de eerder aangehaalde vergelijking. De Prius heeft echter al maximaal koppel van de electromotor vanaf 0tpm, daar zit een voordeel..als de auto met alleen brandstofmotor niet wat extra gas krijgt toebedeeld bij het wegrijden.

Nikasiltje schreef:Veyron doet 0-100 in 2,8 sec en blijft ook daarna idioot snel.


Dacht dat Road & Track zelfs 2,3 heeft gemeten.
Laatst bijgewerkt door Jort op 05 dec 2008 22:20, in totaal 1 keer bewerkt.

05 dec 2008 22:18

familie van mij doet aan sprinten met een el camino,
heeft wel eens gevraagd of ik niet mee wilde doen maar ik heb niet zo zin om de boel zo op z'n donder te geven.

robert

05 dec 2008 22:34

Jort schreef:Hoogte van het max koppel zegt vrijwel niets in de eerder aangehaalde vergelijking. De Prius heeft echter al maximaal koppel van de electromotor vanaf 0tpm, daar zit een voordeel..als de auto met alleen brandstofmotor niet wat extra gas krijgt toebedeeld bij het wegrijden.

Nikasiltje schreef:Veyron doet 0-100 in 2,8 sec en blijft ook daarna idioot snel.


Dacht dat Road & Track zelfs 2,3 heeft gemeten.
Officiƫle tijd is 2,5s!

05 dec 2008 22:38

Weet ik, maar blijkbaar kan het dus nog sneller. :wink:

05 dec 2008 22:46

toch maar eens op het vliegveld een leuke run maken. Mijn snelste tijd van 0-100 is 3,9S gemeten met de driftbox. Ik ben wel bang dat het met schakel inderdaad een stuk moeilijker wordt.

05 dec 2008 22:57

Jort schreef:Weet ik, maar blijkbaar kan het dus nog sneller. :wink:
Het schijnt dat hij op sommige momenten 1050 pk kan leveren!

05 dec 2008 23:07

Devils son schreef:
Faster schreef:Ik zag de Prius in 1 keer continu doortrekken, zonder vertragingen :?
De 997 heeft weliswaar meer vermogen, maar door zijn lagere koppel, vertragingen bij het handmatig schakelen, reed de Prius de 997 S ver achter zich. Dat was echt geen gezicht. Ik weet niet hoe de bestuurder van de 997S zich op dat moment voelde .... :wink:


Een 997 heeft minder dan de helft van de tijd nodig om de 100 km/u te bereiken dan een Prius (4,9 vs 10,9), maar in de twilight faster zone is de Prius desondanks veel sneller met accelereren... :roll:

Zat hij aan de bovenleiding van de tram vast soms :?: :roll:

08 dec 2008 13:41

De start is altijd crusiaal. Waarom ik met de 328 automaat heel veel zoek reed tot 100km/u... Zodra het licht op groen springt gas helemaal in en rem los. Probeer daar maar tegenop te schakelen. 8)
Een ander verhaal is het wanneer je al op snelheid bent of boven een bepaalde snelheid komt.

08 dec 2008 13:54

met een line-lock kan je nadat je de rem ingedrukt hebt de rem druk op de voorwielen vast houden zolang je de line-lock knop ingedrukt houdt.

ja kan de motor dan al toeren laten draaien, automaat of schakel.


robert
Plaats een reactie