Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

07 dec 2008 19:50

porschehenk schreef:En wanneer gaat de motor brullen :?: :?:


Op de planning staat tussen kerst en oud en nieuw maandag 29December 13.00uur.

07 dec 2008 20:16

ben dan helaas weg, na mijn vakantie zal ik gelijk kijken of filmpje van de uitlaat hier staat :lol: :lol:

07 dec 2008 21:20

Ik beloof je Henk,
ik zal het op dit forum zetten.Kun je ff lekker kwijlen :shock: 8)
Alvast een fijne vakantie :!:

07 dec 2008 21:29

Hoi 356-rijder,

Laat het geluid :shaking: en de foto's maar komen, leuk om te lezen tijdens de feestdagen 8)

Succes :wink:

09 dec 2008 20:18

Robbierob schreef:Hoi 356-rijder,

Laat het geluid :shaking: en de foto's maar komen, leuk om te lezen tijdens de feestdagen 8)

Succes :wink:


Ja een leuk verschiet in het voorten.Leuk werk filmpjes maken.Maar deze zal wel leuk en mooi worden.
Genoeg lees voer tussen de kerst en oud en nieuw 8).
Kortom volgen maar weer...................

10 dec 2008 20:44

Eindelijk was er gisteren een hereniging van mn chassis met mn blok.....
Kortom even van te voren passen of het wel klopt helemaal voor het op de dynotestbank gaat.Hoe de aansluiting precies zit.En raad eens........PROBLEMEN.....
Mn drukgroep past niet in mn versnellingsbak.De drukgroep binnendiameter is 2 mm te klein vergeleken met de druklager geleider van mn versnellingsbak 2 mm te groot :shock:
Kortom weer werk aan de .......Binnenkort op de draaibank de drukgroep eventueel 2 mm uitdraaien en kijken of het dan past.En er zal een beugel gemaakt worden voor het oliefilter.

Maar wat wel het postitive is dat ik wel weer zeer mooie plaatjes heb.En niet alles gaat over rozen.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

10 dec 2008 21:56

ziet er goed uit, jammer dat je hem niet even hebt kunnen laten lopen.
Of wel gedaan?

10 dec 2008 23:57

Very Nice 8)

11 dec 2008 17:57

Gefeliciteerd met het huwelijk. :wink:

14 dec 2008 16:02

porschehenk schreef:ziet er goed uit, jammer dat je hem niet even hebt kunnen laten lopen.
Of wel gedaan?


Nee Henk,
dr zit nog geen inloop olie in dus nog even wachten tot de paardjes gaan draven.

14 dec 2008 16:02

Robbierob schreef:Very Nice 8)


Thx Robbierob.

14 dec 2008 16:03

WdePundert schreef:Gefeliciteerd met het huwelijk. :wink:


Thx,
we hebben dr wel een glaasje op gedronken na die tijd.

14 dec 2008 16:04

Hier heb ik de foto's van de drukgroep.Ik heb de sleepring gedemonteerd van de drukgroep.Volgens mij is het een drukgroep met een diafragma ( diverse vingers )
Volgens mij kan het zonder sleepring, maar probeer de sleepring uit te draaien en weer te monteren.Het nadeel is wel volgens mij dat als ik ZONDER sleepring monteer dan de kans aanwezig is dat het druklager de vingers als eerste raken en bij een sleepring heb je de volledige kracht op de sleepring tov de vingers van de drukgroep.
Ik heb de drukgroep met koppelingsplaat weer gemonteerd.Maar vindt het wel tricky zo zonder sleepring.
Kijk maar naar de plaatjes.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

14 dec 2008 16:08

ik ben bang dat je druklager heel erg snel kapot gaat zonder sleepring

14 dec 2008 18:31

Waarvoor dient die ring dan??

14 dec 2008 18:35

Maarten schreef:Waarvoor dient die ring dan??


De " SLEEP " ring dient ervoor om als geleiding van het diafragma tegen het druklager te drukken.

14 dec 2008 20:11

Zo'n SLEEP ring zit er natuurlijk niet voor nix.

Als het zonder had gekund was het zeker wel zo ontworpen.

14 dec 2008 20:24

Ik ben dr al achter.
De drukgroep die ik heb

Afbeelding

Is geschikt voor 2 verschillende type's versnellingsbakken.
Men adviseerd me om het zonder sleepring te monteren.

20 dec 2008 19:59

Goed vandaag in de middag de druk groep gemonteerd en alles past gelukkig.Het blok zit nu vast met bouten aan het chassis.De koppelingskabel afgesteld.En toen.........Tja weer een drama....
De draadstang met stel vleugelmoer was om de kabel hard gesoldeerd en is afgebroken door de bediening van de hand op het koppelingspedaal :? :roll:
Tja kan gebeuren dus weer even tijd om de zonde te overdenken dit weekend.....Met de kerstdagen maar eens duftig naar kijken en dr een nieuwe kabel in monteren.En natuurlijk weer afstellen alles zoals het was.En het hele geheel ontkoppelen van de versnelling naar zn vrij en weer andersom.

Kortom weer werk aan de wi...Porsche.

24 dec 2008 18:46

356_rijder schreef:De draadstang met stel vleugelmoer was om de kabel hard gesoldeerd en is afgebroken door de bediening van de hand op het koppelingspedaal :? :roll:



Ik heb zelf ook heel veel buggy's gebouwd maar soldeerde nooit de kabel aan het M7 draadeind maar draaide de twee kabelhelften met U-klemmen tegen elkaar.
Optisch niet zo mooi, maar voor een buggy wel de juiste oplossing. Nooit problemen mee gekregen.

Ik lees nu het verhaal van de drukring op de drukgroep. Bij dit model moet je geen drukgroep hebben met een drukring, dat is voor de oude type versnellingsbakken met een druklager zonder geleidebus. Jij hebt het nieuwe type bak vanaf model '71 zo uit mijn hoofd en heb je dus de goede keus gemaakt door de drukring te verwijderen.
En stuk gaan doet dat natuurlijk niet zoals sommige experts hier dat denken :lol:

Sucses met je Po..eh leuke replica. Ziet er allemaal wel erg goed uit.


.

25 dec 2008 12:51

Renntech schreef:
356_rijder schreef:De draadstang met stel vleugelmoer was om de kabel hard gesoldeerd en is afgebroken door de bediening van de hand op het koppelingspedaal :? :roll:



Ik heb zelf ook heel veel buggy's gebouwd maar soldeerde nooit de kabel aan het M7 draadeind maar draaide de twee kabelhelften met U-klemmen tegen elkaar.
Optisch niet zo mooi, maar voor een buggy wel de juiste oplossing. Nooit problemen mee gekregen.

Ik lees nu het verhaal van de drukring op de drukgroep. Bij dit model moet je geen drukgroep hebben met een drukring, dat is voor de oude type versnellingsbakken met een druklager zonder geleidebus. Jij hebt het nieuwe type bak vanaf model '71 zo uit mijn hoofd en heb je dus de goede keus gemaakt door de drukring te verwijderen.
En stuk gaan doet dat natuurlijk niet zoals sommige experts hier dat denken :lol:

Sucses met je Po..eh leuke replica. Ziet er allemaal wel erg goed uit.


.


Dank je Renntech voor je copliment.Tot nu toe is de koppelingskabel nog niet binnen.Helaas niet met kerst in de garage.

Alles staat gereed voor de 29e "DYNOTIME"

28 dec 2008 18:26

UPDATE

De koppelingskabel is binnengekomen afgelopen zaterdag en zit al gemonteerd in mn chassis.Ook al afgesteld op het blok.Blok dr even ingehangen en afgesteld.

Blok dr weer uitgehaald en de uitlaat gedemonteerd.Alles ligt klaar al in de Golf om morgen aan de tand te worden gevoelt op de dyno run bij Otto.
Kortom nog 1 nachtje pitten.....dan zullen dr paardjes gaan draven :mrgreen:
En we hebben de weer zin in.


Special thx @ Bert v/d Haar voor het beuren en slepen.

30 dec 2008 23:14

Alohaaa allen,

gisterenmorgen samen met Hans naar het koude noorden gereden met mn 1915cc in de achterbak.Om bij Otto v/d/Bergh op de testbank te worden gezet voor de afstelling met dyno-run.
Man dr ging een wereld voor me open eerlijk gezegd voor ons alle 2.Aangezien Otto alle tijd had om al onze vragen te beantwoorden die we stelden en andersom stelde hij ook aan ons over bepaalde wensen,opstellingen afstelling en sproeierbezetting enz enz enz
En natuurlijk had hij wel veel vragen over onze projecten de Porsche 356.
Ook hebben we gepraat over het chassis verlagingen enz enz.Ook vertelde hij over zn Dragracer met 2 turbo's.
Goed na de koffie werd het blokje wakker.Man de paardjes galopeerde in goed gezind.....
Uitslag 119PK-170Nm bij 5630Rpm

Kortom kijk maar op het filmpje.

Klikkerdeklik

Weer 1 fase verders nog 1/3 te gaan

PS er komen nog een uitslag met grafieken maar die moet ik nog inscannen.

30 dec 2008 23:35

Leuk man, eindelijk leven in de brouwerij.
Mooi gezicht te zien om hem tot leven te horen komen.
Persoonlijk vind ik het jammer dat er muziek onder zit, kan niet goed de sound van de uitlaat horen. Maarja.. op naar de volgende stap.

31 dec 2008 10:36

Henk maak je niet druk kerel.Het blok hangt al in het chassis en al aangesloten en leeft in de garage.Kortom het hart is gaan kloppen van mn Porsche 356.

Ik ga voor je een filmpje maken vandaag van de uitlaat sound.

Dus nog ff geduld.


Groete.
Plaats een reactie