Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

12 dec 2008 18:28

van 964 naar 993 naar 996 naar Audi naar Golf TDI , bijzonder zo'n Porsche forum . We degenereren

:cry:

Afbeelding

12 dec 2008 18:30

Blind, dat is lijden aan "Priusitis....." Vraag Wolf maar. :cheesy:

12 dec 2008 18:42

Peter 993 schreef:
Wat doe je dan in een 911, etc etc :


niet mee eens; de basic elfjes moesten gewoon geschikt zijn voor zowel supermarkt als circuit. lees eens wat over de geschiedenis van de 11. en een golftas heeft nooit voorin gepast.

12 dec 2008 19:03

wolf schreef: en een golftas heeft nooit voorin gepast.


Maar een kratje bier wel :lol:

12 dec 2008 19:15

MarkS schreef:Ik heb ook een 3.2 gereden en nu een 993 maar ik ben die Golf dieseltjes van jou nog niet tegengekomen. Misschien moet je het gas wat dieper intrappen. Knappe Golf diesel die hem dan bijhoudt.


Ik denk dat we het nog knap lastig krijgen in een rechte lijn tegen een moderne Golf diesel. Zo'n ding is 150 kilo lichter en het koppel is net iets lager (de 2.0 140pk) of net iets hoger (de 2.0 170pk) dan dat van een 993...

12 dec 2008 19:25

Ach, het is simpel, toen Esther in mijn Leon reed, kon ik haar met de 911 maar moeilijk bijhouden. 915 bak, schakelen, ding heel proberen te houden. En in die Leon ging het "vanzelf". Alleen op 'lange rechte stukken' (of lange bochten, zonder schakelmomenten) kon ik het van haar winnen. Een 530d hield ik in de 911 niet bij. Nergens niet ;) (heeft ook met de grootte van mijn hart te maken ;) )

Maareh, is het doel van deze discussie dat een ieder zijn eigen auto gaat zitten verheerlijken? Want in dat geval is zelfs een 3.2 al te modern natuurlijk. Elektronische injectie... Getsie :cheesy:

Dat nieuwer beter rijdt zal ongetwijfeld waar zijn. Dat je in een oudere 911 meer gevoel met de wagen hebt is ook waar. Ik snapte in het begin nooit waarom al die lui met een 964 zonodig een Cuprohr of G-pijp onder de auto moesten, om meer geluid te krijgen. Tot ik met iemand in een 964 meereed. Een cabrio notabene. Het ding maakte nog minder geluid als mijn dieseltje!

Een oudere 911 (lees <993) is gewoon wat meer gevoel met de wagen. Fijn als je er van houdt, maar als je dat niet prettig vindt, alleen maar onzin. IK heb de 911 voor erbij, en ben juist op zoek naar die 'ongemakken', naar die 'herrie', en naar het gebrek aan wegligging (lees: het 'spannende rijden').

Als ik het me kon veroorloven om dagelijks in een Porsche te rijden, zou ik waarschijnlijk ook zo modern mogelijk willen, maar dan niet omdat het beter is, maar gewoon voor het comfort. (let wel, comfort is relatief, heb nu ook een 1-serie met M-onderstel, dus da's ook relatief comfort ;) ).

12 dec 2008 20:30

Ahum. Misschien lag het wel aan jouw Esther. Laat haar volgende keer eens in de 911 rijden. Ik denk dat je geen schijn van kans maakt. :wink:

Mijn reactie betrof overigens alleen de opmerking over de Golf dieseltjes. Rest van het draadje ga ik zo nog even lezen. Ik weet ook wel dat er genoeg diesels zijn waarbij onze ongeblazen 911'jes geen schijn van kans hebben. Al eens dat filmpje gezien van die Touareg V10 TDI vs 911 Carrera op de autobahn? Echter de dag dat ik met mijn 911 een "beetje Golf diesel" niet zoek kan rijden zet ik hem subiet te koop op marktplaats. Bij mijn weten is het snelste wat Volkswagen aan Golf diesel heeft voortgebracht een ruim 1300KG zware 170PK sterke turbo diesel. Geloof me, geen partij!

12 dec 2008 20:42

Bijval :!:

12 dec 2008 20:58

Volkswagen Golf 2.0 TDI 170pk GT Sport

0-100 in 8,2 seconden. Dat red ik nog wel...

Afbeelding

Volkswagen Phaeton 5.0 V10 TDI 4Motion

0-100 in 6,9 seconden. Red ik ook nog wel :wink:

Afbeelding

12 dec 2008 22:44

maurice schreef:Het mooie van een moderne 911 met al zijn computers en electronica is dat je het ook UIT kan zetten. :idea:
Dat vind ik eigenlijk wel normaal als je een sportauto koopt. Er zijn echter, ik meen bij Mercedes AMG, auto's waarbij je het niet kan uitzetten :?

12 dec 2008 22:46

horn schreef:Volkswagen Phaeton 5.0 V10 TDI 4Motion

0-100 in 6,9 seconden. Red ik ook nog wel :wink:

Afbeelding
Ondergewaardeerde auto!

12 dec 2008 22:52

Vandaag nog heerlijk de nodige CO2 uitgeblaft op de A7 ...

Niks Audi, gewoon lekker los gaan met de 964 en de koude buitenlucht even lekker met de warme motor lucht verversen ...

13 dec 2008 2:19

probeer maar eens met een 3.2 te trekken tegen een ibiza 1.9 tdi cupra, 160pk en n hoop koppel. vind het geen schande als je die met een oude 911 niet bij kan houden, technische ontwikkelingen zijn er nou eenmaal. lemans is zelfs gewonne met een diesel door audi dusja

13 dec 2008 2:39

Naast mijn 964 bezit ik ook een Leon II FR TDI met 170pk, deze zijn nog net iets sneller dan een Golf GT TDI ivm het verschil in bakverhouding. Voor een diesel is het werkelijk waar een hele rappe wagen maar hij komt toch echt niet in de buurt van mijn 964. Ze zijn wel heel eenvoudig naar een 210-220pk te brengen en dan zouden ze bepaalde Porsches nog wel eens kunnen verrassen tijdens een tussensprintje, maar dan houdt het toch echt op. Gechipte 535d of A5 3.0 TDI wordt een heel ander verhaal op het rechte stuk . Die kunnen het je serieus heel moeilijk maken.

13 dec 2008 3:22

PentAr schreef:Zo'n ding is 150 kilo lichter en het koppel is net iets lager (de 2.0 140pk) of net iets hoger (de 2.0 170pk) dan dat van een 993...


Koppel is leuk en aardig, maar als je acceleratie wil voorspellen dan is vermogen/gewicht DE manier en niet koppel/gewicht.

13 dec 2008 10:59

Lotus is daar een mooi voorbeeld van.

13 dec 2008 12:07

ruud964 schreef:Lotus is daar een mooi voorbeeld van.


Gewicht ja, maar mijn punt ging over koppel vs vermogen... :wink:

13 dec 2008 12:16

Tesla? Koppel en vermogen.... en lotus.... ;-)

13 dec 2008 12:31

het gaat idd uiteindelijk om vermogen en gewicht, dus om een tditje zoek te rijden moet je wel even terug schakelen en zorgen dat de toerenteller boven de 5000 staat! als je niet terug schakeld heb je tegen een diesletje geen kans.

13 dec 2008 12:42

We gaan lichtelijk off-topic...bovendien met een onderwerp dat al vele malen besproken is... 8)

13 dec 2008 13:03

ik ben zelf afgelope maand bezig geweest met de aankoop van een bmw 535d, en dat ding loopt in 6 seconden naar de 100. vind ik jou een knappe als je een gechipte bmw 535d (dan hebben ze ipv 272, 320 pk) bij kan houden. Ik had het net ook over een 3.2 niet over een 3.6 :)

13 dec 2008 13:32

wolf schreef:.... en een golftas heeft nooit voorin gepast.


Maar was wel één van de requirements begin jaren 60 voor de 911.

Citaat uit het boek van Paul Frère 'Porsche 911 story'

- It was to be an true 2+2, less cramped than the 356..... but it was not to be a full four seater, in order te keep the dimensions and weight down
- It was to have more adequate luggage space, big enough to CARRY GOLF CLUBS, a requirement often expressed by customers
- It was to offer better comfort and handling
- It was to combine the performance of the 2 litre Carrera with the quietness and good manners of the lowest powered 356 ........


Voorwaar niet echt de specificaties van een hardcore sportwagen.

13 dec 2008 13:36

ik lees nergens dat ze VOORIN moeten passen...

13 dec 2008 13:43

Boxer diesel van Subaru achterin een in 911 lepelen en heb de snelste 911 van iedereen , althans .....als ik dit topic lees :bounce:

13 dec 2008 14:22

als die meer dan 150 pk zouden leveren ben ik het daar helemaal mee eens. maar een dieselgeluid in een porsche :?
Plaats een reactie