Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

06 dec 2008 15:32

DIe gaan wij weer volgen. Blijf doorgaan met het vermelden van de details en de foto's. Het wordt gewaardeerd Henkieeeeeeeeeeeee. :wink:

06 dec 2008 16:56

mooi hoor mijn handen beginnen te jeuken als ik het zie!

na die van mij pa moet er toch weer een volgend project komen :lol:

ga deze ook weer volgen.

Keep up the good work Henk

13 dec 2008 20:22

Porsche liefhebbers,

Het gaat echt beginnen. Vandaag de body, 54er donor chassis en de 77er donor chassis voor de IRS achtervering opgehaald en naar de werkplaats gebracht voor de start van de bouw.

Afbeelding

Body gelost:

Afbeelding

Vandaag deze op rijdend onderstel geplaatst.

Gelijk het 1953er chassis van mijn toekomstige Speedster meegenomen en elders opgeslagen.
Idem keihard en nog met vele originele 1953er delen. Zoals oa de originele versnellingsbak uit 1953 :lol:

Afbeelding

1954er Chassis: keihard, puntgaaf en nog gemaakt van dik plaatstaal. Verschil met de IRS donor is goed te voelen. Vroeger betere kwaliteit, blijkt ook uit dit chassis die zo puntgaaf is. Echt onvoorstelbaar voor de leeftijd van 54 jaar!!!

Afbeelding

Met mooi ingelegd chassisnummer:

Afbeelding

Donor voor de IRS achterkant:

Afbeelding

Verder alvast begonnen de teer onderlaag te verwijderen. Morgen gaat de zaag in de IRS achterkant :)

14 dec 2008 10:47

Mooi dat alles nog van zo'n goede kwaliteit is. Het wordt weer leuk om dit te volgen denk ik. Als ik al die onderdelen zo zie liggen vind ik het een hele prestatie als je daar weer wat van kunt maken. :res:

Re: foto

14 dec 2008 11:20

rovako schreef:
porschehenk schreef:
michael schreef:
rovako schreef:ik ben een zeur maar volgens mij trekt hij aardig op het bovendek.
:wink:

Zet 'm er vooral zeer strak op, dan is het zo KRAK! met het voorruitje.

.

die trekken zitten in het stikwerk?

:wink:

Ben ik het volledig mee eens, ik moet aardig aan mijn spannertjes klikken, en na 3jaar is de ruit nog steeds niet gebarsten.

Afregelen van de spanners is trouwens niet onbelangrijk.

Veels te hard, kan inderdaad de ruit barsten.
Te hard, dan klikken ze gewoon terug open, tijdens het rijden.
Niet hard genoeg, ziet het dak gewoon te rammelen van jewelste.

Maar het beste is dus inderdaad rijden met het dak open.

14 dec 2008 16:16

Hoi Porschehenk,

Jouw project zal de nodige aandacht trekken 8)

Blijf het met zeer veel belangstelling volgen :salut:

14 dec 2008 16:32

Prachtproject wederom Henk!!!

Ik blijf het lekker op de voet volgend. Ongekend dat dat chassis nog zo hard is trouwens. Mooi dat er nog dat soort onderdelen te vinden zijn!!

14 dec 2008 18:14

Vandaag zoals gezegd weer bezig geweest. De zaag is nog niet in het IRS chassis gezet.
We hebben eerst alle delen achter eraf gehaald.

Voor demontage

Afbeelding

Na demontage

Afbeelding

Reden van het niet zagen is dat we goed moeten kijken waar we gaan zagen bij het onderstel met de IRS achtervering.
Andere reden is dat we nog met de handrem zitten. We gaan proberen de handrem net als bij een originele onder het dashbord te maken :roll: :roll:

Maar daar moet aardig wat voor gemaakt en verandert worden. Weer even internet opduiken om het een en ander op te zoeken.
Laatst bijgewerkt door porschehenk op 14 dec 2008 22:31, in totaal 1 keer bewerkt.

14 dec 2008 22:04

Dat is niet de handrem, maar de benzinekraan :wink:

14 dec 2008 22:30

oeps Paul....

en wij maar denken dat het de handrem is :roll: :roll:
Maar........ dan kan je me denk ik wel vertellen waar hij wel zit toch?? PLEASE

14 dec 2008 23:00

IRS achter is zeker een aanrader, heb ik ook op mijn 2e huidige Speedster en is een wereld van verschil :thumleft:

Verder een super configuratie, zo leuk om te zien goe iedere Speedster toch weer net anders is. Daarom is het waarschijnlijk ook zo leuk om er 1 te hebben, ook al zijn het replica's, toch net anders dan een paar opties aanvinken bij de dealer. :lol:

15 dec 2008 8:17

porschehenk schreef:oeps Paul....

en wij maar denken dat het de handrem is :roll: :roll:
Maar........ dan kan je me denk ik wel vertellen waar hij wel zit toch?? PLEASE

Aan de linkerzijde onder het dashbord. Bij de foto zie je uiters links een chrome hendel, dit is de handrem.

Afbeelding

15 dec 2008 14:55

Mooi draadje, idd mooi om te zien hoe van die oude VW donors weer zulke mooie Porsche prachtexemplaren gemaakt worden. Keep up the good work. :wink:

15 dec 2008 15:53

hielkema993 schreef:Mooi draadje, idd mooi om te zien hoe van die oude VW donors weer zulke mooie Porsche prachtexemplaren gemaakt worden. :

Zijn inderdaad mooie wagens , maar het worden wel geen Porsches.

15 dec 2008 16:11

ppp 356 schreef:
hielkema993 schreef:Mooi draadje, idd mooi om te zien hoe van die oude VW donors weer zulke mooie Porsche prachtexemplaren gemaakt worden. :

Zijn inderdaad mooie wagens , maar het worden wel geen Porsches.

Wel of geen? :lol:

15 dec 2008 17:32

Ze gaan er iig wel heel erg veel op lijken. :wink:

15 dec 2008 17:35

Geen idee.

15 dec 2008 17:41

ppp 356 schreef:
Afbeelding

Paul,

Je bedoelt links onder dashbord die zwarte hendel die horizontaal staat?

Henk

15 dec 2008 17:57

Ik als leek zijnde zou zeggen dat dat is om de kofferdeksel te openen...

En die verticale stang daar nog onder misschien de handrem?

15 dec 2008 18:20

Een topic wat ik met grote ogen ga volgen !

De preview foto's zijn in ieder geval al heel spectaculair :wink:

16 dec 2008 19:19

Mooi Henk erg mooi,
waar haal jij die kromme pook vandaan?
Groete.

16 dec 2008 21:09

356_rijder schreef:Mooi Henk erg mooi,
waar haal jij die kromme pook vandaan?
Groete.

ff dit... jij hebt toch dit...

Afbeelding

Dus jij hebt de pook zelf krom gemaakt.

Die foto waar de 356 look/pook op staat is van een originele Speedster. Wij zijn nog niet aan de pook toe :lol:

16 dec 2008 22:04

porschehenk schreef:... links onder dashbord die zwarte hendel die horizontaal staat?

U gaat door voor de koelkast :!: - maar had hoe dan ook verwacht dat 'n replica bouwer alle verstand zou hebben van het origineel :wink:

Nog even ... en 'n originele VW kever is meer waard dan 'n speedster-replica :idea: :cheesy:

16 dec 2008 22:21

Olaf,

Ik doe mijn best, zal alleen maar beter worden als de tijd vordert.
Nog even wachten en jullie zullen je verbazen wat we gaan doen/gedaan hebben. :lol:

Henk
ps.denk niet dat een kever meer waard zal zijn als deze die we bouwen

16 dec 2008 22:29

porschehenk schreef:ps.denk niet dat een kever meer waard zal zijn als deze die we bouwen

niet zijn ... maar worden :!: :cheesy: want als jullie zo door gaan blijft er geen kever over ...
Plaats een reactie